Citat:
Jag antar att tillverkarna är försiktiga med att ge exakta uppgifter om isoleringsförmågan eftersom det är så många faktorer som påverkar. T.ex. bara vilken sorts kylklampar du använder lär påverka hur länge temperaturen liggen under ett visst värde.
Det låter som om du gör det för invecklat för dig, men visst, har du inget bättre att göra så varför inte. RuuviTag har jag hört gott om.
Det låter som om du gör det för invecklat för dig, men visst, har du inget bättre att göra så varför inte. RuuviTag har jag hört gott om.
Invecklat och inget bättre för sig ? Nä jag konstaterar bara hur min kylbox funkar utan nån egentlig ansträngning alls..minsta möjliga faktiskt. Jag kommer bara troligen använda en vanlig termometer och öppna upp locket 1 gång i halvtimmen och kolla tempen
* Och har jag bara kylklampar som täcker botten och jag lägger i en köttbit typ fläskkarre på ett kilo som är djupfryst.
* Normalt köper man runt kilot när det är kött..
* placera köttbiten med plasten i centrum, borra ett smalt hål i stenfrysta köttbiten till centrum av
köttbiten, borra ytterligare ett hål bara 2 cm in i köttbiten
* kör in 2 stektermometrar
* Läs av varje 30 minuter på båda, skriv ner, big deal ?
Va väl inge svårt med förlusten ochså att öppna locket några sekunder var 30 min
Sen när du fyller den med fryst kött halvägs eller ochså med mejerivaror som du toppar med som man kan ha i en påse och lyfta ur tof så det inte fryser, kan jag garantera dig att frysförmågan är betydligt bättre en bara en köttbit eftersom alla frysta varor förstärker ju varandras nedkylning och kyler ner hela kylboxens insida och väggar betydligt bättre