Citat:
Ursprungligen postat av
Gaffelpärm
Kan ta lite exempel:
*Alla VVS kopplingar på Biltema har samma höga kvalitetsmärkning som valfri VVS firma fast till ett lägre pris.
*Verktygen håller riktigt bra kvalle och är prisvärda. Det är inte Bahco klass men bra.
Maskinerna håller bra även om de absolut billigaste sortimentet utav vissa kunde vara bättre.
(Dock är skruvbits och smågrejer mer för ”hemma snickaren”, en del billiga slipmaskiner/skruvdragare är inte heller för daglig proffs användning)
VVS-kopplingar kan jag inte uttala mig om alls kan jag erkänna, men verktyg och särskilt maskiner är definitivt några snäpp sämre än det på marknaden som räknas som riktigt bra kvalitet. Naturligtvis också betydligt billigare, så "prisvärt" blir det ju på sätt och vis, lite beroende på hur man räknar... Ska man ha t ex ett skruvmejsel-set man bara använder en gång vartannat år kan man förvisso lika gärna köpa det på Biltema, det kommer ändå att hålla resten av livet.
Jag har en bekant som satte i system att använda garantin på Biltemas tigersågar. Han köpte en, använde den nästan dagligen och den gick sönder inom ett år så att han fick en ny på garantin. Den gick också garanterat sönder av användningen inom ett år och eftersom det var ett års garanti på den nya också så fick han en ny... Osv osv... Han resonerade att eftersom han fick en ny hela tiden så blev det billigare än att köpa en av god kvalitet som hade hållit...
Citat:
Ursprungligen postat av
Gaffelpärm
*Bildelarna håller helt okej kvalle de oxå. Finns dock bättre grejer om bilen verkligen kräver det.
Där finns det väl också en hel del bekanta som konstaterat att grejer från Biltema inte håller lika bra. Min systerson tröttnade på att byta styrled på sin Volvo varje år efter nedslag på besiktningen när han tänkte spara pengar på att handla dem på Biltema. Han köpte "original" till slut istället och styrleden höll då så länge han hade bilen kvar...
Citat:
Ursprungligen postat av
Gaffelpärm
*Fullsyntetoljan tappas ifrån samma oljetank som ”en viss känd bensinmacks olja”. (Skriver inte mer och vilken då det är känsligt)
Då tycker jag ju faktiskt du får säga B också om du kastar ur dig påstående A så där...
Själv slutade jag handla motorolja på Biltema när jag för ett par år sedan konstaterade en märklig "bränd" doft på oljan som inte alls fanns på andra märken. Fick nästan en känsla av att det var som taskigt renad återvunnen olja..., men det har jag naturligtvis inga konkreta belägg för.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gaffelpärm
Slutsatsen är att Biltema kan inte sälja skit för då skulle inte folk återkomma hela tiden.
"There´s a sucker born every minute", och folk tänker uppenbarligen med plånboken ibland... Plus att Biltemas grejer som sagt duger om det handlar om typ en roller du bara ska amatörmåla vedbon med eller en skruvdragare du använder när du ska sätta upp en tavla eller liknande. Och om vi vänder på resonemanget, hur skulle ett uttryck som "Feltema" uppkomma om folk alltid vore nöjda med produkterna som säljs...