Citat:
Att du sitter och idiotförklarar oss AFS-väljare, ökar inte på något sätt min lust att rösta på de partier som du glorifierar.I det verkliga livet, så har EU-valresultatet ingen större betydelse. De svenska politikerna upptar drygt 2% av platserna EU-parlamentet.
På sätt och vis är det tur att inte svenska politiker har större inflytande i EU-parlamentet. Samtliga svenska partier har nämligen valt att ingå i partigrupper, som gärna ser mer överstatlighet och mer makt till Bryssel.
Beröringsskräcken inför partier och partigrupper som vill värna Europas länder och folk, är total.
Det svenska valdeltagandet var ungefär 53%.
3 701 813 stycken personer valde att inte gå och rösta.
Om du hade jagat soffliggare, så hade du kanske kunnat samla en och annan röst till dina älsklingspartier.
Sedan över till någonting helt annat.
En svensk tradition är att det skall sommarpratas.
Intåget av alternativa medier har gjort, att även personer med "obekväma åsikter" kan komma till tals.
Jag har hittat några sommarpratare med AFS-anknytning:
Citat:
https://youtu.be/YUvhV1bRtWw?si=gfKAy1mw_BHD3L-s
Anders Bergströms sommartal - Jag var där när polisen förstördes
Detta är Anders Bergströms sommartal där han bland annat pratar om sin personliga resa genom barndom som sedan ledde fram till en 33-årig tjänst hos polisen.
Detta är Anders Bergströms sommartal där han bland annat pratar om sin personliga resa genom barndom som sedan ledde fram till en 33-årig tjänst hos polisen.
Citat:
https://youtu.be/lNzUKE0SRaU?si=5GpKSxsjLkh9oqNc
Simon O Petterssons sommartal - Min resa från ett tryggt hem till ett trasigt land
Detta är Simon O Petterssons sommartal där han bland annat pratar om sin personliga resa från ett tryggt traditionellt hem till ett trasigt land och ett kvinnodominerat läroverk. Men även hur han blev skribent och sedermera chefredaktör för en alternativmedia.
Detta är Simon O Petterssons sommartal där han bland annat pratar om sin personliga resa från ett tryggt traditionellt hem till ett trasigt land och ett kvinnodominerat läroverk. Men även hur han blev skribent och sedermera chefredaktör för en alternativmedia.