2024-07-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det tror jag definitivt med tanke på vad alternativet är.

Sen kan inte Trump bestämma en sådan sak helt själv heller.
Jodå trump kan bestämma han är högsta ledaren över usas militär och utrikespolitik. Senaten kan inte tvinga in han i ett krig
Citera
2024-07-16, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Jodå trump kan bestämma han är högsta ledaren över usas militär och utrikespolitik. Senaten kan inte tvinga in han i ett krig
Så kanske det är.

Hur som helst tror jag definitivt Nato kommer hjälpa baltländerna i en sådan situation. Med eller utan USA.
Citera
2024-07-16, 18:08
Medlem
Citat:
Europa har tillräckligt för att totalt bomba sönder alla ryska storstäder. Att de kan skicka tio gånger så många kärnvapen gör ingen större skillnad.
Nja vi har för få egna och dom är alla baserade på ubåtar och strategiska. Vi har inga taktiska som man kan sätta in på slagfältet.

Det handlar inte om att bomba städer utan med taktiska kärnvapen kan ryssland slå ut stora europeiska styrkor mycket fort flygbaser flott styrkor osv militära förråd.

Europa behöver rusta med egna kärnvapen omedelbart
Citera
2024-07-16, 18:08
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Säker? Det är inte jag faktist. Säg att trump är president och han inte vill gå in med trupp? Gör vi i europa det då utan usa?

Citat:
Får putin som han vill om han sätter in kärnvapen? Lek med tanken att trump är president och inte vill gå in i kriget? Vad gör vi då?
Men nu spekulerar du bara i att USA skiter i medlemsländer vid ett angrepp.
Balkländer ligger i toppen på medlemmar som lägger mest på sitt försvar, låååångt över avtalade 2 procent.
Så dom är knappast dom som trump syftar på när han anklagar nationer för att inte leva upp till sin avtalade försvarsbudget i Nato.
Citera
2024-07-16, 18:10
Medlem
Citat:
Nej. USA är utan tvekan den kraftigaste medlemmen, men Nato står inte och faller med dem.
Tror ingen vill ta värvning och åka till baltstaterna om ryssen har grävt ner sig redan.
Se hur svårt det är i Ukraina vid anfall på nedgrävda försvarslinjer.
Citera
Avslutad
Citat:
Nja vi har för få egna och dom är alla baserade på ubåtar och strategiska. Vi har inga taktiska som man kan sätta in på slagfältet.

Det handlar inte om att bomba städer utan med taktiska kärnvapen kan ryssland slå ut stora europeiska styrkor mycket fort flygbaser flott styrkor osv militära förråd.

Europa behöver rusta med egna kärnvapen omedelbart
Det går väl att använda strategiska som taktiska? Lite slöseri kanske, men det går.

Men ja, vi behöver mer kärnvapen.
Citera
Medlem
Citat:
Så kanske det är.

Hur som helst tror jag definitivt Nato kommer hjälpa baltländerna i en sådan situation. Med eller utan USA.
Tror jag med men frågan är bara med vad? Lek med tanken att putin sätter in taktiska kärnvapen i baltstaterna Trump är president och vill inte bli inblandad. Vad gör vi då vi har inga egna taktiska kärnvapen
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Tror ingen vill ta värvning och åka till baltstaterna om ryssen har grävt ner sig redan.
Om de hade gått in i baltländerna hade de inte fått flera år på sig att gräva ner sig.
Citera
2024-07-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Finns lite mer vapen att tillgå för Nato dock. Även mot nedgrävda orcher.
Citera
2024-07-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Balkländer ligger i toppen på medlemmar som lägger mest på sitt försvar, låååångt över avtalade 2 procent.
Så dom är knappast dom som trump syftar på när han anklagar nationer för att inte leva upp till sin avtalade försvarsbudget i Nato.
Möjligt men vi skulle inte hinna stoppa ryssland innan dom tagit baltstaterna om Ukraina kriget tog slut i morgon. Ryssland har redan allt på krigsfot det har inte vi
Citera
2024-07-16, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jepp

Nu har jag inte kollat upp det själv, men jag har mina aningar om att de har förstärkt sitt försvar rätt kraftigt de senaste två åren.
Citera
2024-07-16, 18:13
Medlem
Citat:
Det går väl att använda strategiska som taktiska? Lite slöseri kanske, men det går.

Men ja, vi behöver mer kärnvapen.
Nej en icbm går i en ganska hög bana och kan inte avfyras mot mål hur nära som helst.
Sedan om vi använder dom få strategiska vi har vad gör vi då om ryssland använder sina mot städer i europa?
Dom strategiska vi har behövs som avskräckning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in