2024-07-16, 17:58
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Blir lite "last man standing" över hela situationen, överger vi Ukraina så vet Putin att det bara är att fortsätta, vem eller vilka kommer att blinka först, typ.

Beträffande baltstaterna så tror inte jag att Putin vågar i det här läget att försöka ta tillbaka dem, Nato har fortfarande muskler nog att få skinnet på den ryska björnen illa rivet.
En mer realistisk fiende skulle nog vara Kazakstan efter Ukraina.
Det har redan varit hårda rundgångar i Ryssland att dom borde sättas på sin plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det är märkligt att de raljerar så över dessa F-16. Det är trots allt flygplan tillverkade under 80-talet med några uppdateringar. På papperet en lätt match för ryska flygvapnet.

Tyvärr för ryssen verkar delar av ryska flygvapnet bara existera på papperet.
Dessa f16 är inte en lätt match för ryska flygvapnet. Men dom kommer inte bli någon avgörande skillnad
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Tror inte putin gör någon skillnad faktist han anser att nato deltar i detta kriget med och att ta baltländerna är enklare än Ukraina
Om han anser det eller inte är oväsentligt. Han vet att om han ger sig på baltländerna kommer responsen att bli helt annorlunda. Då handlar det inte om sanktioner och att skänka materiel, utan då kommer Nato gå in med trupp på ryskt territorium.
Citera
2024-07-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Knappast. En avgörande skillnad är att baltländerna är med i Nato.
Nato faller som ett korthus om inte USA backar upp oss till 100%.
Citera
2024-07-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Baltländerna är ju medlemsländer i Nato.
Då har vi tredje världskriget här.
Säker? Det tror inte jag för att hotar putin med kärnvapen då blir vi rätt fega och sätter han in taktiska kärnvapen vad gör vi då?
Citera
2024-07-16, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Nato faller som ett korthus om inte USA backar upp oss till 100%.
Nej. USA är utan tvekan den kraftigaste medlemmen, men Nato står inte och faller med dem.
Citera
Medlem
Citat:
Om han anser det eller inte är oväsentligt. Han vet att om han ger sig på baltländerna kommer responsen att bli helt annorlunda. Då handlar det inte om sanktioner och att skänka materiel, utan då kommer Nato gå in med trupp på ryskt territorium.
Säker? Det är inte jag faktist. Säg att trump är president och han inte vill gå in med trupp? Gör vi i europa det då utan usa?
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Säker? Det tror inte jag för att hotar putin med kärnvapen då blir vi rätt fega och sätter han in taktiska kärnvapen vad gör vi då?
Och? Fettokim i Nordkorea hotar världen med kärnvapen hela tiden.
Betyder det att han får som han vill?
Citera
2024-07-16, 18:02
Medlem
Citat:
Nej. USA är utan tvekan den kraftigaste medlemmen, men Nato står inte och faller med dem.
Mot en kärnvapen makt gör vi det efter som dom sitter på majoriteten av Arsenalen
Citera
2024-07-16, 18:02
Avslutad
Citat:
Säker? Det är inte jag faktist. Säg att trump är president och han inte vill gå in med trupp? Gör vi i europa det då utan usa?
Det tror jag definitivt med tanke på vad alternativet är.

Sen kan inte Trump bestämma en sådan sak helt själv heller.
Citera
2024-07-16, 18:03
Avslutad
Citat:
Mot en kärnvapen makt gör vi det efter som dom sitter på majoriteten av Arsenalen
Europa har tillräckligt för att totalt bomba sönder alla ryska storstäder. Att de kan skicka tio gånger så många kärnvapen gör ingen större skillnad.
Citera
2024-07-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Och? Fettokim i Nordkorea hotar världen med kärnvapen hela tiden.
Betyder det att han får som han vill?
Får putin som han vill om han sätter in kärnvapen? Lek med tanken att trump är president och inte vill gå in i kriget? Vad gör vi då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in