Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Jag sg klart den hr serien fr ett tag sedan nu.
Och jag mste sga att jag gillar dessa gamla serier. Den r s himla mysig och med s mycket nostalgi.
Sen kan jag vl tycka att Rederiet r en bttre serie, den hller hgre niv och har mer spnning. Nr det ska bli spnnande i Tre Kronor s byggs det upp litegrann och mynnar sedan inte ut i ngot srskilt, det klipps bara av typ. S var det inte i Rederiet vad jag upplever det, dr byggde man p spnningen mer p ett helt annat stt.
Men det gr ingenting nd, fr Tre Kronor r mer mys-serie. Jag myste mig verkligen igenom hela serien.
Vad jag kan ha lite svrt fr r att vissa karaktrer i princip bara frsvinner frn serien. Det kanske behver vara s fr att serien ska kunna leva vidare ocks, men det kndes som det blev s tomt nr karaktrer man ftt en relation till frsvinner. Jag vet att Lizen flyttade ju och pluggade, men det hade p ngot stt knts bttre om hon ibland kunde komma tillbaka hem och hlsa p tex, s karaktrerna inte bara helt frsvann.
Strsta tappet var ju Reine och Mimmi, Reine var s himla skn karaktr, men han bara frsvinner helt pltsligt. Jag har lite svrt fr sdant dr. Ngon mer som knner likadant? Hans Westberg (spelad av Ulf Brunnberg) frsvinner ju in i fngelse, vilket jag tycker r lite trkigt, fr jag gillade verkligen att se honom i rutan och serien.
Annars var det en mycket trevlig serie att se igen. Det hnder inte s mycket, men det gr inget.
Hller med om det. Mnga karaktrer som frsvann saknade man.

Jag antar att det berodde p att skdespelarna inte ville fortstta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pillenfille
Tnker inte s mycket p att Tina Leijonberg faktiskt r skning men hr hr man det.
https://youtu.be/GCy8JA9ONQ0?feature=shared
Citat:
Ursprungligen postat av
Crapmagic
Vi fr inte veta vilken ssong det r infrsnack om, Kaj rkar illa ut, blir skjuten av Sten mnne.
Det r porrigt nr en kvinna vxlar mellan sknska och riksvenska, inte lika porrigt nr Siv Malmqvist gr det jmfrt med Tina, varfr har ungas gossar ropat p Tina p stan? allt r Klimax fel tror jag!
Du hr sknskan i Hemvrn och pssjuka ocks
Vid vilken tid p videon?
EDIT: Kollade igenom hela videon. Fr den som r intresserad s brjar Tina Leijonberg prata vid
2:43.
r det unga gossar som ropat efter Tina p stan?
EDIT: Hon pratar om det vid
3:15.
Frstr dock inte riktigt kopplingen till Klimax. Ropade han efter henne p stan?
Ber om urskt om det r en dum frga, men det r mycket jag inte minns, och har ven missat en hel del avsnitt. Skulle grna tgrda det, men det r s svrt att hitta ngonstans att titta p serien.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pillenfille
Det var sjukt. Kanske desto sjukare att han alltid lyckades tervinna folks frtroende. Bara det att Eivor krar ner sig i den gamla gubben trots allt hon har hrt... mycket mrkligt.
Jaa, s ltt hade det nog inte gtt i verkligheten. Hade nog inte blivit ngon Eivor fr gubben heller, heh.
Citat:
Ursprungligen postat av
Searchthetruth721
Jag frstr inte varfr Hans Westberg hade ett laddat vapen under sitt bankrn d han inte tnkte anvnda det? Nr det handlar om hans stora misstag att frska lsa sina ekonomiska bekymmer genom att beg ett bankrn s skulle han ju, ven om han skulle ha lyckats genomfra rnet och kommit undan med pengarna, ha blivit avsljad fr att han d kort efter rnet skulle ha kunnat betala sina skulder. Man skulle ju d ha sett kopplingen mellan rnet och att han pltsligt skulle ha haft pengar och han skulle d ha tvingats redovisa vad han skulle ha ftt pengarna i frn. Frgan r ju ocks vad han hade skrivit p lappen som Lisen och Leif lste?
Ja, konstigt agerande av honom. Man fr vl skylla p att han var psykiskt instabil och inte tnkte rationellt p grund av all stress och press. I verkligheten s handlade det nog mer om att manusfrfattarna inte tnkte lika lngt som dig!
Han hade dock inte ndvndigtvis blivit utfrgad srskilt hrt om pengarnas ursprung. Penningtvtt var inte ngot man oroade sig s mycket ver r 1994. Dremot kunde serienumren p sedlarna mycket vl ha varit registrerade, och d kunde han hamnat i trubbel den vgen.
Citat:
Ursprungligen postat av
henrikolsson777
Ngon som vet vart serien finns att tanka eller streama nu?
Skulle ocks grna vilja veta det!