Citat:
Ursprungligen postat av
Lofn
Han var tydligen vldigt mobbad i skolan. Tanken slog mig igen att r det inte nstan alltid shr? Galningar som skjuter hejvilt p skolor osv har varit utsatta och mobbade? Vi vet ju alla vilka barn som var utsatta i skolan s det inte svrt att identifiera dessa individer. Infr noll-tolerans mot mobbing s kommer vi kanske slippa tminstone den hr typen av vld.
Det r jkla mrkligt hur vi accepterar mobbing av barn som r superknsliga men inte av vuxna trots att de r mer mentalt robusta.
Dessa utsatta individer vill ju bara d nd s att f skallen avskjuten var vl precis vad han nskade. Och ven hmnas. Trump r ju lite burdus och kan sga elaka saker s kanske knde han att Trump var en lmplig representant fr mobbare samtidigt som det skulle bli en garanterad dd. P det stora hela en rtt nice exit kan man tnka sig.
Av det jag lst hittills s tror jag droppen fr grningsmannen var att inte heller duga i en skytteklubb. Efter hans dd beskrivs han av jmnriga som en nrd, vilket r mycket typiskt amerikanskt att nrdar r lovliga mltavlor fr skolmobbing.
S redan dr bland jmnriga dg han inte och sedan inte heller i ngot typiskt manligt sammanhang som skytte.
Jag tror han skulle visa sig sjlv och ven omvrlden vad han faktiskt gick fr.
Jag tror han knde s.
Jag tror ocks att om man blir mobbad i skolan s r det oftast de av samma kn som mobbar en.
Hans manlighet var redan frntagen honom, tror jag han knde, frst genom mobbingen och sedan kom det sista att i skytteklubben dr han var med sin far s dg han inte, heller.
Allt detta gr ju s klart ngot med en person och som dessutom utstts fr det redan som barn. Drabbas man av mobbing av vuxna som vuxen s bryts man ju ocks ned.