2024-07-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Han var tydligen vldigt mobbad i skolan. Tanken slog mig igen att r det inte nstan alltid shr? Galningar som skjuter hejvilt p skolor osv har varit utsatta och mobbade? Vi vet ju alla vilka barn som var utsatta i skolan s det inte svrt att identifiera dessa individer. Infr noll-tolerans mot mobbing s kommer vi kanske slippa tminstone den hr typen av vld.

Det r jkla mrkligt hur vi accepterar mobbing av barn som r superknsliga men inte av vuxna trots att de r mer mentalt robusta.

Dessa utsatta individer vill ju bara d nd s att f skallen avskjuten var vl precis vad han nskade. Och ven hmnas. Trump r ju lite burdus och kan sga elaka saker s kanske knde han att Trump var en lmplig representant fr mobbare samtidigt som det skulle bli en garanterad dd. P det stora hela en rtt nice exit kan man tnka sig.

Tycker dom som mobbat honom borde straffas efter detta visst finns ingen som helst rtt att han skjuter ihjl folk fr det han upplevt men dom r andra sidan skert en del av vem han blivit.

Detta verkar ju nd inte varit en korkad kille han var ju tydligen rtt begvad i matte osv.. en klasskompis en tjej bertta fr media att han var alltid en kille vi tjejer gick till om vi behvde hjlp med att lsa problem i ngot mne han visste alltid rtt svar.
Citera
2024-07-16, 12:47
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Han var tydligen vldigt mobbad i skolan. Tanken slog mig igen att r det inte nstan alltid shr? Galningar som skjuter hejvilt p skolor osv har varit utsatta och mobbade? Vi vet ju alla vilka barn som var utsatta i skolan s det inte svrt att identifiera dessa individer. Infr noll-tolerans mot mobbing s kommer vi kanske slippa tminstone den hr typen av vld.

Det r jkla mrkligt hur vi accepterar mobbing av barn som r superknsliga men inte av vuxna trots att de r mer mentalt robusta.

Dessa utsatta individer vill ju bara d nd s att f skallen avskjuten var vl precis vad han nskade. Och ven hmnas. Trump r ju lite burdus och kan sga elaka saker s kanske knde han att Trump var en lmplig representant fr mobbare samtidigt som det skulle bli en garanterad dd. P det stora hela en rtt nice exit kan man tnka sig.

Jag lste ett citat frn en tidigare klasskamrat att han inte var mobbad, mer av en enstring men som nd hade ngra vnner. Men efter en sn hr incident s dyker det upp alla mjliga gamla klasskamrater med olika sikter. Hller med dig om att det finns tydliga liknelser till en utmobbad elev som inte orkar med livet lngre och vill straffa ngon/ngra.

F.. vem r verraskad att det r Biden som kontaktat offret som dog och inte Trump? r bara nnu ett tecken p hur lite han bryr sig om sina vljare.

https://www.newsweek.com/donald-trum...-rally-1925577

Men nr backlashen av detta kommer s orkar nog Trump be en assistent ringa t honom.
Citera
2024-07-16, 12:55
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
F.. vem r verraskad att det r Biden som kontaktat offret som dog och inte Trump? r bara nnu ett tecken p hur lite han bryr sig om sina vljare.

Det r fan sant allts! Han skulle kallat dom fr Nazis istllet s som ni gjort under ren... Det visar hur en bryr sig.

Det r dock lite konstigt att hon hade velat prata med vem som helst men inte just Biden..
Senast redigerad av vildhane 2024-07-16 kl. 12:57.
Citera
2024-07-16, 13:02
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Det r sorgligt med den oskyldiga dde mannen. Men Trump var tnkt offer och 2 cm frn dden och har nog andra frgor att tnka p dagen efter.

Biden r inte ens inblandad s detta r desperat effektskeri frn hans sida. Vi fr se om Biden fullfljer och gr p begravningen, d blir det nstan creepy.
Citera
2024-07-16, 13:08
Medlem
Citat:
Jag lste ett citat frn en tidigare klasskamrat att han inte var mobbad, mer av en enstring men som nd hade ngra vnner. Men efter en sn hr incident s dyker det upp alla mjliga gamla klasskamrater med olika sikter. Hller med dig om att det finns tydliga liknelser till en utmobbad elev som inte orkar med livet lngre och vill straffa ngon/ngra.

Men nr backlashen av detta kommer s orkar nog Trump be en assistent ringa t honom.

Hur fick Biden kontakt med det dda offret?!?
Citera
2024-07-16, 13:09
Medlem
Hur mnga r det inte som har fantiserat om att skjuta mnga eller skjut en knd person och bli bermd? I alla fall har jag gjort det. Han som nu gjorde det verkar vara urtypen fr en sdan person och han satte det ocks i verket
Citera
2024-07-16, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eriksmannen
Hur mnga r det inte som har fantiserat om att skjuta mnga eller skjut en knd person och bli bermd? I alla fall har jag gjort det. Han som nu gjorde det verkar vara urtypen fr en sdan person och han satte det ocks i verket

Detta r sannolikt motivet varfr han gjorde det, men mnga har snat in sig p det politiska.
Citera
2024-07-16, 13:18
Avstngd
Cigge3s avatar
Citat:

Tog dom liket till vita huset, biden pratade vll tidigare med en kongressledamot/senator som varit dd i 10r. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/b...-var-ar-jackie

Biden r orsaken till att mannen dog d han hetsade tokvnstern att frska mrda president Trump, biden verkar nu ngra att han frskte mrda Trump
Senast redigerad av Cigge3 2024-07-16 kl. 13:24.
Citera
2024-07-16, 13:28
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Vet du ngot om GM mentala hlsa?

Han har periodvis varit vldigt instngd men ftt episoder dr han fastnat mycket fr saker. Senast var vapen. Mdde vldigt dligt i skolan och frskt skjuta bort att folk skulle ogilla honom, s ven om det var uppenbart av hans skolkamrater att han var mobbad s var det inget han tog med hem direkt.

Oavsett s r det hr tragiskt och jag lider med familjen.
Citera
2024-07-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Tnkbart att han blev hatiskt och mentalt skadaf av sin omgivning .

Ang. Det feta.
Ja, det r vl inte s konstigt. Vem vill bli mobbad varje dag i flera r...
Har aldrig frsttt mobbare. Folk borde ta sina ungar i rat. Tvrtom har man sett motsatsen att det finns frldrar som uppmanar sina ungar att mobba fr att inte sjlva komma utanfr.
Hr borde skola och samhlle g in med krafttag. Nolltolerans mot mobbning.
Oavsett hur stor roll detta hade i detta tragiska frlopp s borde det vara nolltolerans mot mobbning.
Man kunde vl rent av anvnda vuxen juridik mot tonringarna rrande detta s det rknas som trakasserier.
Senast redigerad av Opriviligierad 2024-07-16 kl. 13:35.
Citera
2024-07-16, 13:45
Citat:

Av det jag lst hittills s tror jag droppen fr grningsmannen var att inte heller duga i en skytteklubb. Efter hans dd beskrivs han av jmnriga som en nrd, vilket r mycket typiskt amerikanskt att nrdar r lovliga mltavlor fr skolmobbing.
S redan dr bland jmnriga dg han inte och sedan inte heller i ngot typiskt manligt sammanhang som skytte.
Jag tror han skulle visa sig sjlv och ven omvrlden vad han faktiskt gick fr.
Jag tror han knde s.
Jag tror ocks att om man blir mobbad i skolan s r det oftast de av samma kn som mobbar en.
Hans manlighet var redan frntagen honom, tror jag han knde, frst genom mobbingen och sedan kom det sista att i skytteklubben dr han var med sin far s dg han inte, heller.
Allt detta gr ju s klart ngot med en person och som dessutom utstts fr det redan som barn. Drabbas man av mobbing av vuxna som vuxen s bryts man ju ocks ned.
Citera
2024-07-16, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
andra sidan Olof Palme skts perfekt med psittande skott medans Lisbeth missade skytten. Mnga faktorer som spelar in.

Fallet Palme, mste skytten har varit vldiig stresserad. I fallet Trump, att dom inte montera ett lmplig vapen p en drnare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in