2024-07-15, 16:06
Medlem
GDPRWarriors avatar
Jag fick ett mail nu ifrån Google att de ska ta bort mig, först ville dem inte göra det. Efter färdigt ställt stämning ansökan och till och med delat en kopia till dem, ja då får man ett positivt svar efter 6 dagar.
Citera
2024-07-15, 16:34
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Jag fick ett mail nu ifrån Google att de ska ta bort mig, först ville dem inte göra det. Efter färdigt ställt stämning ansökan och till och med delat en kopia till dem, ja då får man ett positivt svar efter 6 dagar.
Måste berömma dig, du måste vara väldigt bra på utrycka dig juridiskt i skrivform. Och grattis till den raderade informationen som ändå får ses som en liten vinst i rätt riktning.
Citera
2024-07-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Nej en vecka sedan drygt. Har inte fått svar än men har ärendena i mailen.

Okej märkligt. En vän till mig begärde borttagning från Google förra tisdagen och blev borttagen efter 3-4 dagar.
Är du säker att du gör på rätt sätt? Skriver tydligt giltigt skäl osv?
Annars har ju Google under de senaste dagarna sett över sina rutiner.. vi får hoppas att så inte är fallet.

Jag återkommer när jag vet hur de har gått för mina senaste begäranden.
Citera
2024-07-15, 17:01
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Okej märkligt. En vän till mig begärde borttagning från Google förra tisdagen och blev borttagen efter 3-4 dagar.
Annars har ju Google under de senaste dagarna sett över sina rutiner.. vi får hoppas att så inte är fallet.

Jag måste be om ursäkt här jag kollade sökvägarna nu och de fanns inte kvar. Men jag trodde jag skulle få ett mail som bekräftade borttagningen, och det fick jag inte alltså utan bara ärendena när jag skapade dem.
Citera
2024-07-15, 17:14
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnystorm
1 eller 2 - den andra var mer en uppföljning. Sen såg jag utan svar från dem att Mrkoll och Lexbase tagit bort mig utan att meddela.
Kan glatt meddela jag blivit borttagen ifrån krimfup.se, igenom den metoden du du gjorde. Dock så meddelade de aldrig om det utan gjorde det bara, Verifiera blev precis som med dig de hänvisade till sitt utgivningsbevis. Jag svarade ju genast på det och informerade om hur läget ser ut för dem inom närmaste tiden och sa även jag skulle lämna ärendet till IMY, och sedan använda alla underlag för stämma dem. När jag skickat mailet fick jag autosvar där stod det svar kan dröja vi har väldigt mycket göra just nu Något säger mig de har fått lite förfrågningar ta hand om
Citera
2024-07-15, 17:19
Medlem
Hur tror ni det kommer sig att det finns så få fall där privatperson stämt Lexbase eller liknande sidor? Har hört mig för lite med olika jurister i min bekantskapskrets och samtliga skulle gärna driva en stämning.
Citera
2024-07-15, 17:42
Medlem
Citat:
Jag måste be om ursäkt här jag kollade sökvägarna nu och de fanns inte kvar. Men jag trodde jag skulle få ett mail som bekräftade borttagningen, och det fick jag inte alltså utan bara ärendena när jag skapade dem.

Härligt!
Citera
2024-07-15, 17:43
Medlem
Citat:
Kan glatt meddela jag blivit borttagen ifrån krimfup.se, igenom den metoden du du gjorde. Dock så meddelade de aldrig om det utan gjorde det bara, Verifiera blev precis som med dig de hänvisade till sitt utgivningsbevis. Jag svarade ju genast på det och informerade om hur läget ser ut för dem inom närmaste tiden och sa även jag skulle lämna ärendet till IMY, och sedan använda alla underlag för stämma dem. När jag skickat mailet fick jag autosvar där stod det svar kan dröja vi har väldigt mycket göra just nu Något säger mig de har fått lite förfrågningar ta hand om

Fan vad bra! Ska också skriva!!
Skrev du samma text Jonnystorm till krimfup i hänvisningen till att bli borttagen?

Hur lång tid tog det tills du var borttagen på krimfups hemsida från din begäran?
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-07-15 kl. 18:01.
Citera
2024-07-15, 17:48
Medlem
Citat:

Förvänta dig att vänta ett tag. Gjorde precis som dig, lämnade in ett klagomål i mars och har fortfarande inte hänt något i ärendet. IMY var dock snabba med Krimfup och upptog ärendet redan i Maj.
Citera
2024-07-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ok du rekommenderar då alltså jag väntar på beslut ifrån Google, och sedan överklagar till IMY, och med det underlaget gör en stämning alltså?

Nu såg jag att det var fixat men i alla fall. Min tanke var att antingen agerar IMY eller inte.

Om IMY agerar så driver de målet mot Google, där de kan få mycket höga viten. IMY har makt och de ska bara se till att använda den.

Om de inte agerar och du har ett beslut så när detta överklagas kan en domstol säga till IMY att de ska agera eller ompröva sitt beslut.

Ett problem tidigare har varit att i Lexbasefallen har de inte ansett sig kunna driva målet. Men som jag har förstått det så avvisas inte dessa målen längre? Man borde kanske kolla upp hur de agerar och hur lång tid det kan ta för dem i Lexbase och liknande fall.
Citera
2024-07-15, 18:17
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen

Giltigt skäl? Det måste ju vara helt irrelevant?
Citera
2024-07-15, 18:19
Medlem
Jag nästan går och hoppas på att ingen av sidorna plockar bort mig. En stämning känns tämligen lukrativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in