Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Nej, det säger inget om deras upplevelse men det visar att de inte har tagit någon omväg.
Precis, du har inte en aning om vad de känner och upplever när de möter dig som främmande man.
Citat:
Har inte ifrågasatt kvinnors tankar. Har ifrågasatt dina idéer. Stor skillnad.
Jo, du både ifrågasätter och försöker diktera hur kvinnor skall tänka och känna.
Citat:
Du skrev eller håller avstånd om ni möts. Därav tanken att det förekom kommunikation innan mötet. Om du direkt gömmer dig när du ser en man så påverkar det inte mannen utan bara dig. Om det får spridning så påverkar det bara kvinnor negativt och inte män. Det är sant.
Undviker helt eller håller avstånd när vi möts. Vad är så svårt att förstå?
Jag har inte pratat om att "gömma mig" - nu fantiserar du igen.
Uppenbarligen påverkar det dig starkt att kvinnor inte vill möta främmande män i skogen.
Citat:
Intressant att du börjar projicera om ditt sköra ego. Det är mycket möjligt att dina tankar beror på bitterhet på ålderns höst. Det kan du bäst svara på själv. Min tanke är att det inte ska överdrivas om hur farliga män är så att kvinnor börjar begränsa sig i högre omfattning. De ska vara i skogen som vanligt. Inte gömma sig. I Sverige har vi en skogskultur som ska värnas.
Det där fungerar inte på mig. Det är inte jag som manifesterat ett ängsligt ego som kräver att främmande kvinnor sätter sitt liv och hälsa på spel - det är du.
Citat:
Jo. Alla människor är främlingar innan de lärt känna varandra. Det är vad ordet betyder. Skogen är dessutom en trygg plats om man jämför med exempelvis ett kök. Men du yrar väl om känslor och upplevelser nu igen.
Nej, de flesta är inte främlingar innan man lär känna varandra - utan människor som förekommer i olika sammanhang där det finns gemensam nämnare.
Många människor känner varandra långt innan det blir frågan om att träffa partner.
Din mamma gängade kanske främlingar - min gjorde inte det.
Befolkningen hade inte påverkats nämnvärt av att kvinnor undviker främmande män i skogen.
Det är bara ditt sköra ego som hamnar i obalans.