2024-07-14, 23:26
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Valde du inte björn för du tyckte att du hade en bättre chans mot Björn? Hur ska du ha det tramsfia.

Jag är så kallad uberalfa, ser en varg mig springer han till Polen.

Jag förstår att du tramsar men det ligger faktiskt något i det du säger. Vargar är rädda för män men inte kvinnor.

Citat:
Wolves generally FEAR MEN - Yes biological men spark fear into wolves and many wolfdogs. However, wolves will often feel comfortable with women. So why is this? Today we explain why this is and use Kai, Anneka's 16 year old son as an example of how to behave around a timid wolf if you are a man in order to get the best experience possible. Kai has been instructed to use certain body language by mum Anneka so that White Wolf Bosch is less scared of him....Will it work? Find out today.

https://www.youtube.com/watch?v=NN8k0WvSN1I
Citera
2024-07-14, 23:32
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag förstår att du tramsar men det ligger faktiskt något i det du säger. Vargar är rädda för män men inte kvinnor.

https://www.youtube.com/watch?v=NN8k0WvSN1I

Så klart. Bara kvinna passar sig och inte har mens, då blir dom vargmat som på Kolmården.

EDIT: Intressant video med, vargar är faktiska coola.
Citera
2024-07-14, 23:33
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det säger ingenting om hur de upplever mötet eller att de inte hellre hade velat slippa möta dig.
Nej, det säger inget om deras upplevelse men det visar att de inte har tagit någon omväg.
Citat:
Du kan fortfarande inte diktera vilka tankar kvinnor har kring frågan.
Har inte ifrågasatt kvinnors tankar. Har ifrågasatt dina idéer. Stor skillnad.
Citat:
De kan inte läsa mina tankar när jag möter dem. Återigen lever du i en fantasivärld. Det betyder att vi inte kommer i närheten av varandra om jag håller avstånd. Vet du vad avstånd betyder?
Du skrev eller håller avstånd om ni möts. Därav tanken att det förekom kommunikation innan mötet. Om du direkt gömmer dig när du ser en man så påverkar det inte mannen utan bara dig. Om det får spridning så påverkar det bara kvinnor negativt och inte män. Det är sant.
Citat:
Nej, jag är kvinna och möter verkligheten som kvinnor lever i.
Du gör inte det.
Nej, du lever i din egna värld där män som gör alldagliga saker i skogen ska undvikas eller önskas bort.
Citat:
Nej, du vill begränsa kvinnors val och tvinga dem att ta hänsyn till ditt sköra ego.
Intressant att du börjar projicera om ditt sköra ego. Det är mycket möjligt att dina tankar beror på bitterhet på ålderns höst. Det kan du bäst svara på själv. Min tanke är att det inte ska överdrivas om hur farliga män är så att kvinnor börjar begränsa sig i högre omfattning. De ska vara i skogen som vanligt. Inte gömma sig. I Sverige har vi en skogskultur som ska värnas.
Citat:
Nej, allas föräldrar var inte främlingar innan de lärde känna varandra.
Det är dessutom en milsvidd skillnad på att lära känna någon som man presenteras för och lär känna i säkra miljöer och på att stöta på främlingar i skogen.
Det är nog väldigt få som träffat sina barns far när de stött på främlingar i skogen.
Jo. Alla människor är främlingar innan de lärt känna varandra. Det är vad ordet betyder. Skogen är dessutom en trygg plats om man jämför med exempelvis ett kök. Men du yrar väl om känslor och upplevelser nu igen.
Senast redigerad av Blundetto 2024-07-14 kl. 23:55.
Citera
2024-07-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tänkte att denna diskussion från div. sociala medier även kunde få en tråd på flashback.

På frågan: Vad vill du helst möta i skogen, en främmande man eller en björn? så svarar en majoritet av kvinnor att de alla gånger heller vill möta en björn i skogen än en främmande man.

Svaren blottar hur hotade många kvinnor känner sig av män.

Vad säger ni om detta?

Det visar bara på hur puckade kvinnor är. Om det där nu stämmer? En björn är mångfaldigt farligare än människor.
Citera
2024-07-14, 23:42
Medlem
Citat:
Det säger ingenting om hur de upplever mötet eller att de inte hellre hade velat slippa möta dig.

Du kan fortfarande inte diktera vilka tankar kvinnor har kring frågan.

De kan inte läsa mina tankar när jag möter dem. Återigen lever du i en fantasivärld.

Det betyder att vi inte kommer i närheten av varandra om jag håller avstånd.
Vet du vad avstånd betyder?

Nej, jag är kvinna och möter verkligheten som kvinnor lever i.
Du gör inte det.

Du gissar vilt igen. Det börjar blir lite löjeväckande.

Nej, du vill begränsa kvinnors val och tvinga dem att ta hänsyn till ditt sköra ego.

Du är en hycklare. Låser din dörr för att skydda saker mot icke befintliga hot men anser att kvinnor skall sätta in liv och hälsa på spel för att du är skör.

Jag har aldrig sagt "allas". Jag har utgått ifrån att du pratar om din egen.

Nej, allas föräldrar var inte främlingar innan de lärde känna varandra.
Det är dessutom en milsvidd skillnad på att lära känna någon som man presenteras för och lär känna i säkra miljöer och på att stöta på främlingar i skogen.
Det är nog väldigt få som träffat sina barns far när de stött på främlingar i skogen.

Glöm inte att låsa dörren - din hycklare.

Det är väl klart att du far runt och har tolkningsföreträde i vanlig ordning. Så föga oväntat att se. Den självutnämnde talespersonen för kvinnor. Ungefär som den där dåren som självutnämnde sig själv som talesperson för vita och knäböjde för BML.
Citera
2024-07-14, 23:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Valde du inte björn för du tyckte att du hade en bättre chans mot Björn? Hur ska du ha det tramsfia.

Jag är så kallad uberalfa, ser en varg mig springer han till Polen.
Jag har fortfarande inte nitat en björn - vilket var ditt påstående.
Citera
2024-07-15, 00:00
Medlem
Smugumins avatar
Att en ensam kvinna som möter en björn i skogen skulle fara illa är extremt osannolikt då björnar flyr människor. En ensam kvinna som möter en man i skogen har stor risk att fara illa då män mördar och våldtar kvinnor.
Citera
2024-07-15, 00:02
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jag har fortfarande inte nitat en björn - vilket var ditt påstående.

Jag driver med dig för vad du har skådat på zoo är inte relevant.

Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Att en ensam kvinna som möter en björn i skogen skulle fara illa är extremt osannolikt då björnar flyr människor. En ensam kvinna som möter en man i skogen har stor risk att fara illa då män mördar och våldtar kvinnor.

Ännu en efterbliven fjollträskare.
Citera
2024-07-15, 00:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej, det säger inget om deras upplevelse men det visar att de inte har tagit någon omväg.
Precis, du har inte en aning om vad de känner och upplever när de möter dig som främmande man.

Citat:
Har inte ifrågasatt kvinnors tankar. Har ifrågasatt dina idéer. Stor skillnad.
Jo, du både ifrågasätter och försöker diktera hur kvinnor skall tänka och känna.

Citat:
Du skrev eller håller avstånd om ni möts. Därav tanken att det förekom kommunikation innan mötet. Om du direkt gömmer dig när du ser en man så påverkar det inte mannen utan bara dig. Om det får spridning så påverkar det bara kvinnor negativt och inte män. Det är sant.
Undviker helt eller håller avstånd när vi möts. Vad är så svårt att förstå?

Jag har inte pratat om att "gömma mig" - nu fantiserar du igen.

Uppenbarligen påverkar det dig starkt att kvinnor inte vill möta främmande män i skogen.

Citat:
Intressant att du börjar projicera om ditt sköra ego. Det är mycket möjligt att dina tankar beror på bitterhet på ålderns höst. Det kan du bäst svara på själv. Min tanke är att det inte ska överdrivas om hur farliga män är så att kvinnor börjar begränsa sig i högre omfattning. De ska vara i skogen som vanligt. Inte gömma sig. I Sverige har vi en skogskultur som ska värnas.
Det där fungerar inte på mig. Det är inte jag som manifesterat ett ängsligt ego som kräver att främmande kvinnor sätter sitt liv och hälsa på spel - det är du.

Citat:
Jo. Alla människor är främlingar innan de lärt känna varandra. Det är vad ordet betyder. Skogen är dessutom en trygg plats om man jämför med exempelvis ett kök. Men du yrar väl om känslor och upplevelser nu igen.
Nej, de flesta är inte främlingar innan man lär känna varandra - utan människor som förekommer i olika sammanhang där det finns gemensam nämnare.
Många människor känner varandra långt innan det blir frågan om att träffa partner.
Din mamma gängade kanske främlingar - min gjorde inte det.
Befolkningen hade inte påverkats nämnvärt av att kvinnor undviker främmande män i skogen.
Det är bara ditt sköra ego som hamnar i obalans.
Senast redigerad av micro113 2024-07-15 kl. 00:08.
Citera
2024-07-15, 00:15
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin

Stor risk? Kan du vänligen specificera hur stor?
Citera
2024-07-15, 00:22
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Precis, du har inte en aning om vad de känner och upplever när de möter dig som främmande man.
Nej. Det har inte du heller. Du har endast dina vanföreställningar.
Citat:
Jo, du både ifrågasätter och försöker diktera hur kvinnor skall tänka och känna.
Återigen. Ifrågasätter dig. Inte kvinnor.
Citat:
Undviker helt eller håller avstånd när vi möts. Vad är så svårt att förstå?
Ja du duckar ju när du får raka frågor.
Citat:
Uppenbarligen påverkar det dig starkt att kvinnor inte vill möta främmande män i skogen.
Idioti påverkar mig starkt. Du har problem med att möta främmande män i skogen men du är inte talesperson för kvinnor. Kvinnorna på tik tok talade om män. Inte främmande män.
Citat:
Nej, de flesta är inte främlingar innan man lär känna varandra - utan människor som förekommer i olika sammanhang där det finns gemensam nämnare.
Förekommer man i olika sammanhang så är man främlingar. Men en gemensam nämnare kan vara intresse för skog och mark om en ensam kvinna möter en ensam man i skogen. Där har du en poäng.
Citat:
Befolkningen hade inte påverkats nämnvärt av att kvinnor undviker främmande män i skogen.
Kvinnor gör inte detta. Du gör det. Det skulle faktiskt vara en ganska lustig syn.
Citera
2024-07-15, 00:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej. Det har inte du heller.
Jodå, i mycket högre grad än dig, jag är kvinna och kvinnor pratar med varandra.

Du tjatar bara om och om igen - samma dynga.

Glöm inte låsa dörren - din hycklare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in