Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Finns lite olika beskrivningar av det Carina observerade.
Expressen 2017 - svarta takrelingar.
Mardrömmen i Mariestad 2020 - svarta takskenor.
ReimerDenYngre 2021 - sådana rails som man har t.ex. på en Volvo V40.
Att bilen skulle haft raster vid bakdörrarna är dock en nyhet för mig.
Mycket riktigt. Denna bil som Carina pratade om har hon
aldrig sagt att den hade raster.
Hon sade att den hade tonade rutor samt dessa takrails som på en Volvo V40.
Hon har också sagt i GT att denna bil var en
KOMBI och ingen halvkombil.
Carina sade också i 2 st polisförhör tidigt 1992 enligt polisen Lars Johansson att denna bil hon såg var bronsfärgad. Hon ändrar senare till att denna bil var vit. Här blir det då tveksamt om vi skall tro att denna bil var vit då istället. Nja, det blir knepigt och då kan man anta att hon vill att den bil hon såg skall passa in med den bil killarna såg och beskrev.
De taklister du visar på den Ford Sierra sedan bil , de kan hon aldrig ha sett som rails som på en Volvo V40.
Rails fanns dock ENDAST på en KOMBI bil 1992. Nu kan rails finnas på halvkombi crosscountry stuk varianter med det är ju en helt annan sak då.
Det som Lotte gör med vittnet Carina är att hon visar henne bilder på en massa Fordar från 80-talet då Carina trodde det var en Ford hon såg ENLIGT Lotte och där fastnar hon för att det var då en Ford Sierra hon såg. Lägg märke till här att jag i detta inte till 100% litar på Lottes objektivitet i just denna fråga. Men jag tror att Lotte påverkar Carina här indirekt i sitt driv då hon tror att ErAn är den skyldige som just hade en beige Ford Sierra. Alltså som den ENSAMT skyldige. Fel, men inblandad vilket jag tror. Man kan alltså inte ta denna utpekning av Ford Sierra som Carina tror det är som ett faktum. Nej, hon är som så
väldigt många kvinnor är/var,
mycket dåliga på att känna igen bilmodeller/märken. Däremot att lägga märke
till andra kvinnors klädsel i detalj, det är något som vi vet att kvinnor är MYCKET bättre på. Jag skippar alltså helt pk/woke-skitsnack här och går rakt på hur det är/var.