2024-07-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arb1trage
Försök inte din jävla ormoljeförsäljare.

https://agilakontrakt.se/om-agila-kontrakt/wallofshame/

Din bransch har massor av misslyckade och extremt dyra projekt bakom sig. Såväl i den privata sektorn på nivå Tesla som du stolt berättar du att du jobbar med till totala katastrofprojekt som Accentures fadäs hos försäkringskassan som kostade svenska skattebetalare miljardbelopp. Och det är ett helt annat bolag. Skulle vi dessutom börja gå ned på delstatlig nivå i USA skulle jag nog kunna sitta och langa fram extremt många misslyckade projekt från MBB-gänget.

Hur fan kan ni vara såhär jävla odugliga med allt annat än att trycka på fakturaknappen om ni nu försvarar 20h+ på en vecka för att testa en potentiell anställd som ni utan vidare kan tacka nej till. Det är uppenbart att ni håller på med den här skiten för att sålla ut anställda som ni kan köra med fullständigt. För vadå? Att jobba ihjäl sig och betala skatt. Eran affärsmodell är helt sinnessjuk. Ni lurar era kunder, ni lurar era anställda och ni lurar era performers.

Men det är en kul lista du refererar till den visar med all tydlighet hur URUSLA offentlig sektor är på upphandling. Jag ser genaste en affärsmöjlighet att hjälpa dem bli bättre på kravställning
Citera
2024-07-14, 20:17
Medlem
Citat:
Accenture var tidigare en komboshop där de körde både IT och mgmt. Något som de allra största bolagen gör rutinmässigt sedan 2010. Hur är du så dålig på din egna bransch? Men visst, vi kan väl ta fram lite misslyckande som MBB själva helt stått för. Ta dig en titt på listan här under:

https://www.washingtonpost.com/business/2023/06/07/mckinsey-svb-bank-collapse/ McK hade ett finger med i spelet av kollapsen kring en systemviktig bank i USA som skickade chockvågor genom det internationella finansiella systemet. Inte bra.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2018/01/bcg-fakturor-pa-57-miljoner-till-karolinska-saknar-underlag/ BCG skickar ut fakturor utan underlag på 57 mkr.

https://www.svd.se/a/Ql4KKP/miljardnota-for-nks-konsulter-stort-overutnyttjande Nya Karolinska levererar mer mygel. En miljard i "överutnyttjande". Skattebetalaren tackar dig för din tjänst i att agera parasit.

https://www.theguardian.com/business/2022/aug/03/bain-and-co-barred-from-uk-government-contracts-over-grave-misconduct-in-south-africa på grund av Bain o Companys agerande i Sydafrika får de inte ens buda på offentliga upphandlingar i UK. Rätt intressant hur ett företag missköter sig i ett annat land tvärs över globen får det konsekvenser på europeiska marknader. Nästan så att man borde ta anteckningar här och inte agera som BoC om man har en global närvaro.

Erkänn bara att ni är parasiter med en extrem tveksam ROI på er arbetsinsats. Ni är lika värdefulla som blindtarmen på den mänskliga anatomin. Totalt jävla värdelös.

"Hade ett finger med i spelet", "överutnyttjande", "utan underlag". Det låter snarare som inkompetent upphandling och styrning. Men men, vad vet jag. Att NKS överutnyttjar konsulter låter snarare som "äntligen får vi några som gör någon nytta" än dom usla slashasarna i Birkenstock som hasar runt i korridorerna.

I väntan på mina popcorn, vilket värde tillför du själv?
Citera
2024-07-14, 20:19
Medlem
Arb1trages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
"Hade ett finger med i spelet", "överutnyttjande", "utan underlag". Det låter snarare som inkompetent upphandling och styrning. Men men, vad vet jag.

I väntan på mina popcorn, vilket värde tillför du själv?

Jag säljer inte ormolja. Bara det är i sig ett högt värde. För mig själv och för klienten. Erkänn att du är som de andra ormoljeförsäljarna med adhd och inte ens har läst en rad i en enda länk jag producerat? Det är nästan skrämmande hur värdelös din bransch är.
Citera
2024-07-14, 20:24
Medlem
Citat:
Jag säljer inte ormolja. Bara det är i sig ett högt värde. För mig själv och för klienten. Erkänn att du är som de andra ormoljeförsäljarna med adhd och inte ens har läst en rad i en enda länk jag producerat? Det är nästan skrämmande hur värdelös din bransch är.

1) Betallänk, tänker inte skapa konto för din skull. Så, vad gjorde MCK?
2) att underlag saknas är nog i första hand ett problem för kunden. Varför vill kunden betala för något om de inte har fått något? Kom igen bättre kan du.
3) Överutnyttjande. Som jag skrev, låter snarare som om NKS fick någonting och valde därför den leverantören än att gå ut i offentlig upphandling och få Arb1trage och TS i Birkenstock och ändlösa diskussioner om att efter kl 1600 kan jag minsann inte göra något
4) Ja i korrupta länder skall man inte arbeta, gudskelov gör inte vi det

Edit: och förresten, Bain har fått förbudet upphävt. Berättade inte google det för dig?
Citera
2024-07-14, 20:27
Medlem
Arb1trages avatar
Citat:
1) Betallänk, tänker inte skapa konto för din skull. Så, vad gjorde MCK?
2) att underlag saknas är nog i första hand ett problem för kunden. Varför vill kunden betala för något om de inte har fått något? Kom igen bättre kan du.
3) Överutnyttjande. Som jag skrev, låter snarare som om NKS fick någonting och valde därför den leverantören än att gå ut i offentlig upphandling och få Arb1trage och TS i Birkenstock och ändlösa diskussioner om att efter kl 1600 kan jag minsann inte göra något
4) Ja i korrupta länder skall man inte arbeta, gudskelov gör inte vi det

Den enda rimliga slutsatsen man kan dra av de här artiklarna är att skatterna måste ned till ett absolut minimum så att offentlig sektor inte har råd med konsulter av din kaliber. Frågan är bara då, vad kommer parasiterna i din bransch göra då? Producera värde? Ni är ormoljeförsäljare, inget annat. Ni kommer aldrig producera ett äkta värde för klienten. Postmoderna teoretiker om firman eller företaget borde verkligen studera er affärsmodell som är värre än att pumpa bubblor. Ni säljer luft och enhörningar till ett överdrivet värde.
Citera
2024-07-14, 20:30
Medlem
Citat:
Den enda rimliga slutsatsen man kan dra av de här artiklarna är att skatterna måste ned till ett absolut minimum så att offentlig sektor inte har råd med konsulter av din kaliber. Frågan är bara då, vad kommer parasiterna i din bransch göra då? Producera värde? Ni är ormoljeförsäljare, inget annat. Ni kommer aldrig producera ett äkta värde för klienten. Postmoderna teoretiker om firman eller företaget borde verkligen studera er affärsmodell som är värre än att pumpa bubblor. Ni säljer luft och enhörningar till ett överdrivet värde.

Ett bra sätt är ju att offentlig sektor rekryterar kompetens på tillräcklig nivå så att de klarar av att sköta sitt jobb.

Lack of evidence is not evidence of abscence. Du kan fundera på vad det betyder.
Citera
2024-07-14, 20:31
Medlem
Arb1trages avatar
Citat:
Ett bra sätt är ju att offentlig sektor rekryterar kompetens på tillräcklig nivå så att de klarar av att sköta sitt jobb.

Lack of evidence is not evidence of abscence. Du kan fundera på vad det betyder.

Finns inga pengar att slösa blir straffen för slöseri drakoniska och konsekvenstänket därefter.
Citera
2024-07-14, 20:34
Medlem
Citat:
Finns inga pengar att slösa blir straffen för slöseri drakoniska och konsekvenstänket därefter.

Jag är ju libetarian så jag är inte emot.

Förövrigt så skulle jag rekommendera distanskurser i dataanalys, kritiskt tänkande och logik.
Skulle passa dig som en smäck.
Citera
2024-07-14, 20:37
Medlem
Arb1trages avatar
Citat:
Jag är ju libetarian så jag är inte emot.

Förövrigt så skulle jag rekommendera distanskurser i dataanalys, kritiskt tänkande och logik.
Skulle passa dig som en smäck.

Varför jobbar du inte med något där du faktiskt levererar värde till klienten? Din bransch lurar de anställda redan vid intervjun och med dessa arbetsprover där ni testar om ni kan hunsa dem till max. Sedan lurar ni klienterna. Och en enda lång kedjan av lurendrejeri och trams. Bara för att ett arbete är högt betalt betyder inte att det är nödvändigt eller ens för samhället och mänskligheten framåt.

Hade jag haft ditt jobb hade jag verkligen inte stuckit ut hakan ens anonymt på ett forum som detta. Det finns en anledning att de flesta inom din ormoljebransch har en väldigt låg profil.
Citera
2024-07-14, 20:41
Medlem
Citat:
Varför jobbar du inte med något där du faktiskt levererar värde till klienten? Din bransch lurar de anställda redan vid intervjun och med dessa arbetsprover där ni testar om ni kan hunsa dem till max. Sedan lurar ni klienterna. Och en enda lång kedjan av lurendrejeri och trams. Bara för att ett arbete är högt betalt betyder inte att det är nödvändigt eller ens för samhället och mänskligheten framåt.

För att jag leverar värde till mina kunder varje dag. Hela tiden. Värden som du nog inte ens kan föreställa dig.

Du verkar bara bitter. Lite grand som "att mamma sa att jag var smart och jag kunde alla floder i Halland, men Mensatestet sa att jag var normalbegåvad". Har du sökt jobb och fått nobben? Har du fått jobb men visat sig inte klara av det?
Är du bitter för du är 50+ och karriären inte verkar stå dig bi? Och att unga talanger drar ifrån dig med hästlängder?

Självklart finns det företag och individer som inte bara har gjort underverk men "it takes two to tango" och det behövs lite mer än tabloidrubriker för att förstå det hela. Och ditt kletande av invektiv är faktiskt. bara patetiskt.
Citera
2024-07-14, 20:45
Medlem
Arb1trages avatar
Citat:
För att jag leverar värde till mina kunder varje dag. Hela tiden. Värden som du nog inte ens kan föreställa dig.

Du verkar bara bitter. Lite grand som "att mamma sa att jag var smart och jag kunde alla floder i Halland, men Mensatestet sa att jag var normalbegåvad". Har du sökt jobb och fått nobben? Har du fått jobb men visat sig inte klara av det?
Är du bitter för du är 50+ och karriären inte verkar stå dig bi? Och att unga talanger drar ifrån dig med hästlängder?

Självklart finns det företag och individer som inte bara har gjort underverk men "it takes two to tango" och det behövs lite mer än tabloidrubriker för att förstå det hela. Och ditt kletande av invektiv är faktiskt. bara patetiskt.

Men ni gör ju inte det? Jag har själv sett det på nära håll och hört vad klienter tycker om ert tramsande.

Jag är yngre än 50+ med råge. Jag har aldrig sökt jobb på firmor med profiler som de jag målat upp. Jag är rätt obekymrad om hur andra har det med framgången i arbetslivet. Min beef med dina firmor är som skattebetalare och när jag varit tvungen att städa upp er skit efter ni varit och sprutlackerat med trams över klienter. De som kommer efter ni varit och tryckt på fakturaknappen ser er ofta som överbetalda pajasar.

Det här är ett anonymt internetforum. Klarar du inte av att folk kallar dig elaka ord kanske du får ringa till HR på MBB och be om lite terapi. Självbefläckelse i tandem med en "terapeut" som ni betalar per timme nere i Frankfurt räknas ej som äkta terapi.
Senast redigerad av Arb1trage 2024-07-14 kl. 20:49.
Citera
2024-07-14, 20:49
Medlem
Citat:
Men ni gör ju inte det? Jag har själv sett det på nära håll och hört vad klienter tycker om ert tramsande.

Jag är yngre än 50+ med råge. Jag har aldrig sökt jobb på firmor med profiler som de jag målat upp. Jag är rätt obekymrad om hur andra har det med framgången i arbetslivet. Min beef med dina firmor är som skattebetalare och när jag varit tvungen att städa upp er skit efter ni varit och sprutlackerat med trams över firmor.

Det här är ett anonymt internetforum. Klarar du inte av att folk kallar dig elaka ord kanske du får ringa till HR på MBB och be om lite terapi. Självbefläckelse i tandem med en "terapeut" som ni betalar per timme nere i Frankfurt räknas ej som äkta terapi.

Jag har inga problem med mitt mående. Men ditt beteende och tramsande är lite tröstlöst för du har aldrig träffat mig, du har aldrig tagit det av mina råd så du blandar nog ihop mig med någon annat/något annat företag. Men du har ju tidigare visat svagheter i förståelse om vad som är vad och vem som gör vad och varför.
Ha en god söndag. Här skall göras något mer livsbejakande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in