2024-07-14, 17:02
Medlem
HappySnowmans avatar
Jag är också väldigt nyfiken på relationen med exet. De där märkliga köpen och försäljningarna av de ärvda fastigheterna på Öland skulle jag mycket gärna vilja ha en förklaring på. Där var ju han i högsta grad involverad hit och dit. Varför??! Och vad ledde de affärerna till? Inte var väl My så snäll så att hon sålde för någon miljon till honom och några månader senare låter honom kamma hem flera miljoner extra. Bara så där? Jag hade verkligen inte varit vän med mitt ex efter det, oavsett om det var pappan till mitt barn.

Vad fick alla inblandade för detta? Och alldeles särskilt - hur gynnades My???
Citera
2024-07-14, 18:42
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Jag är också väldigt nyfiken på relationen med exet. De där märkliga köpen och försäljningarna av de ärvda fastigheterna på Öland skulle jag mycket gärna vilja ha en förklaring på. Där var ju han i högsta grad involverad hit och dit. Varför??! Och vad ledde de affärerna till? Inte var väl My så snäll så att hon sålde för någon miljon till honom och några månader senare låter honom kamma hem flera miljoner extra. Bara så där? Jag hade verkligen inte varit vän med mitt ex efter det, oavsett om det var pappan till mitt barn.

Vad fick alla inblandade för detta? Och alldeles särskilt - hur gynnades My???
Jag undrar vart kroppkakekungen tog vägen?
Folk stod ju bokstavlingen talar i kö på Catallinatorget för kanske första gången någonsin för hans tydligen gudomliga kroppkakor ,
Fick han skattemyndigheternas ögon på sig plötsligt?

Det börjar kanske osa hett kring det annars öde torget mitt ute i ingenstans, där man vanligtvis bara hör långtradarna som levererar dagens blomster till floristen, i gryningen eller sent på kvällen.

Såg att det har börjat levereras handgranater i närheten av My. Det kanske var ett androm till vanagel...

Hennes grannar måste vara lagom begeistrade över en stökig granne som Mysan, speciellt när hon börjar dra sina gnisslande blombvagnar över torgets kullerstenar på tidiga morgnar.
Det måste närmast ge en skräckfilmskänsla om man precis har vaknat och man befinner sig i ett tillstånd mellan dröm och vaka.
Man kommer närmast att tänka på den gamla stumfilmen Nosferatu.
Senast redigerad av Rimbert 2024-07-14 kl. 19:17.
Citera
2024-07-14, 19:52
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag undrar vart kroppkakekungen tog vägen?
Folk stod ju bokstavlingen talar i kö på Catallinatorget för kanske första gången någonsin för hans tydligen gudomliga kroppkakor ,
Fick han skattemyndigheternas ögon på sig plötsligt?

Det börjar kanske osa hett kring det annars öde torget mitt ute i ingenstans, där man vanligtvis bara hör långtradarna som levererar dagens blomster till floristen, i gryningen eller sent på kvällen.

Såg att det har börjat levereras handgranater i närheten av My. Det kanske var ett androm till vanagel...

Hennes grannar måste vara lagom begeistrade över en stökig granne som Mysan, speciellt när hon börjar dra sina gnisslande blombvagnar över torgets kullerstenar på tidiga morgnar.
Det måste närmast ge en skräckfilmskänsla om man precis har vaknat och man befinner sig i ett tillstånd mellan dröm och vaka.
Man kommer närmast att tänka på den gamla stumfilmen Nosferatu.
Kroppkakekungen har ett nytt ställe för att sälja i Stockholm/ Bromma på Fredagar & Lördagar.

I luckan på Bryggerivägen 10-12 i Bromma (bredvid Minnies thai kitchen)
Kroppkakorna var verkligen gudomliga, jag provade dom på Öland. Han har en jättestor restaurang där och säljer på många orter runt omkring. Stor verksamhet! Förstår att My vill vara minst lika duktig.
Citera
2024-07-15, 00:15
Medlem
HappySnowmans avatar
Nu vill jag inte att de märkliga husaffärerna på Öland glöms bort i flödet. (Förresten ska jag rätta mig, det var väl inget arv om jag minns rätt, utan hon fick fastigheterna som gåva.)

Men jag noterar att det har varit besök på Gröna Lund idag. Och här tror jag att minnet sviker mig? Jag hade precis för mig att hon pratade om något hjärtfel? Men det kan väl inte stämma? Hon åker ju massor av saker som har stora varningsskyltar om att man inte ska åka dem om man har hjärtproblem.

Så jag gissar att jag har fel angående hjärtat?
Citera
2024-07-15, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Nu vill jag inte att de märkliga husaffärerna på Öland glöms bort i flödet. (Förresten ska jag rätta mig, det var väl inget arv om jag minns rätt, utan hon fick fastigheterna som gåva.)

Men jag noterar att det har varit besök på Gröna Lund idag. Och här tror jag att minnet sviker mig? Jag hade precis för mig att hon pratade om något hjärtfel? Men det kan väl inte stämma? Hon åker ju massor av saker som har stora varningsskyltar om att man inte ska åka dem om man har hjärtproblem.

Så jag gissar att jag har fel angående hjärtat?
Hon har hjärtfel när det behövs. Men inte annars. Som med allt hos henne. Vid behov har hon allt. Donuts ska man också äta på Gröna Lund tycker hon. Huset på Öland fick hon som gåva av Lothar von der Phalen. Det var ju det sista han såg av henne.
Citera
2024-07-15, 14:41
Medlem
HappySnowmans avatar
Så där ja, nu ska vi krångla med öppettiderna igen. Är inte detta höjden av lathet? I mitten av juli kommer man på att man inte orkar ha öppet lika mycket som vanligt?

https://postimg.cc/w7jqJpbx

Tacka sjutton för att kunderna sviker. Jag kan intyga att det är extremt få kunder under den där sista timman. (Fast kan det möjligen också ha något att göra med att personalen börjar dra ihop butiken redan klockan fem? Ofta med saker som rent fysiskt blockerar ingången. Så man känner sig inte speciellt välkommen...) Men de sista gångerna jag har varit där har det faktiskt varit någon enstaka kund då också. Verkar hål i huvudet att inte tacka och ta emot varenda krona man kan få om butiken är på fallrepet.

Däremot tycker jag att ägarinnan ska sluta sitta och fika utomhus. Senast jag såg henne satt hon och med en bekant och softade med kaffekoppen i högsta hugg. Det ser såååå oseriöst och dåligt ut! Jag ser aldrig någon annan företagare göra på det viset.

För mig är detta en oerhört tydlig signal om att nedläggningen troligen är nära. Vem ändrar öppettiderna mitt i sommaren?? Okej att vissa utsocknes blombutiker gör så här INFÖR sommaren. (Finns en jättebra i Täby kyrkby som gör så t.ex.) Men då får man veta det i förväg. Det här är ju bara... Ja, det fullkomligt osar oseriöst om alltihop.
Citera
2024-07-15, 14:50
Medlem
HappySnowmans avatar
Kanske ska uppdatera hemsidan också? Eller behövs inte det, för att...?

https://postimg.cc/7fjQM1Ys

Det märks verkligen att det är ett proffs som sköter den här verksamheten. Proffs ända ut i fingerspetsarna...
Citera
2024-07-15, 15:48
Medlem
TPLs avatar
Med nya öppettiderna kommer hon ha öppet 39 timmar per vecka. Det borde hon lätt klara helt utan "anställda". Blir massor av tid över för att driva gymnastiksalen.
Såg tidigare i sommar att hon skrev till HEfitness att hon kommer att göra en beställning i höst... 🤭

#det_går_bra_nu
Citera
2024-07-15, 16:11
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Kroppkakekungen har ett nytt ställe för att sälja i Stockholm/ Bromma på Fredagar & Lördagar.

I luckan på Bryggerivägen 10-12 i Bromma (bredvid Minnies thai kitchen)
Kroppkakorna var verkligen gudomliga, jag provade dom på Öland. Han har en jättestor restaurang där och säljer på många orter runt omkring. Stor verksamhet! Förstår att My vill vara minst lika duktig.
Bra av Kroppkakekungen att hitta till ett ställe där det finns presumutiva kunder för hans kroppkakor, då han bättre än My har förstått att det gäller att tjäna dinero när man startar ett företag.

Det är säkert en bättre finansiell ruljangs i Bromma än på det ödsliga torget där vår florist huserar, på ett torg som verkar vara så tomt på folk så de går att räkna på ena handens fingrar.

Catalinatorget verkar vara en plats som Gud har glömt.

My får kanske öppna någon sorts massagesalong för att dra dit kunder.
Det finns folk som kan åka 20-30 mil för en bra massage.
Då kanske det kan bli ett lyckligt slut på årets balansräkning, för första gången.
Senast redigerad av Rimbert 2024-07-15 kl. 16:25.
Citera
2024-07-15, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Bra av Kroppkakekungen att hitta till ett ställe där det finns presumutiva kunder för hans kroppkakor, då han bättre än My har förstått att det gäller att tjäna dinero när man startar ett företag.

Det är säkert en bättre finansiell ruljangs i Bromma än på det ödsliga torget där vår florist huserar, på ett torg som verkar vara så tomt på folk så de går att räkna på ena handens fingrar.

Catalinatorget verkar vara en plats som Gud har glömt.

My får kanske öppna någon sorts massagesalong för att dra dit kunder.
Det finns folk som kan åka 20-30 mil för en bra massage.
Då kanske det kan bli ett lyckligt slut på årets balansräkning, för första gången.
Massage där hon knådar någon med sina armar och händer är uteslutet. Hon har inflammationer och skör benstomme. Hon får erbjuda den andra sortens massage. Men har svårt att tro att folk skulle åka 30 mil för det.
Citera
2024-07-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Med nya öppettiderna kommer hon ha öppet 39 timmar per vecka. Det borde hon lätt klara helt utan "anställda". Blir massor av tid över för att driva gymnastiksalen.
Såg tidigare i sommar att hon skrev till HEfitness att hon kommer att göra en beställning i höst... 🤭

#det_går_bra_nu

Det är sjukt om hon ska ha anställda med lön från det allmänna för att fika, sova eller ens att ha klinkers.
Citera
2024-07-16, 15:33
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är sjukt om hon ska ha anställda med lön från det allmänna för att fika, sova eller ens att ha klinkers.
Jag blir heligt förbannad över att det tycks funka så. Vem som helst kan ju i så fall starta ett företag, gå till sitt vanliga jobb och samtidigt låta några skattebetalda slavar sköta verksamheten så att pengarna kan ramla ner i ägarens spargris.

Har otroligt svårt att svälja att det skulle gå till på det här viset, när man hör om alla egenföretagare som mer eller mindre sliter livet ur sig för att få det att gå runt.

Skulle önska att någon kunde förklara för mig att jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in