2024-07-14, 14:28
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qh
Vet vi något om huruvida han hade tränat för denna attack? Eftersom han träffade örat så är det ju sannolikt att han siktade mot huvudet. Hade han tränat på detta så hade han kanske insett att det inte är så sannolikt att man träffar någon i huvudet på 120 meters avstånd. Det är verkligen tur att attacken misslyckades, för annars hade världshistorien ändrats. Väldigt tragiskt att en åskådare dött.
120 meter är ingenting med ett normalbra inskjutet vapen. Man behöver inte ens kikarsikte. Jag talar av egen erfarenhet (dock sköt jag prick på tavla inte huvuden).
Citera
2024-07-14, 14:32
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u9FpM1wXcZ
Fast tror inte det är han. Det är en annan snubbe med samma namn.
https://www.youtube.com/shorts/DTokyImJkuI
Han borde väl inte kunna göra en sådan video om han blev skjuten. Om han inte gjorde den innan och luras. Är det bekräftat att det verkligen är den här långhåriga killen?
Killen i videon ser ut att vara en manlig feminist.
Fel. Se inlägg 194. Videon på den långhåriga killen i bilen är ett troll.
Citera
2024-07-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Då är han en av världens sämsta skyttar ever. Missa Trumpens stora huvud på 130 meters håll!

Skulle det vara nån organiserad som verkligen ville plocka bort apelsinen så skulle han vara död nu!

Det är nog en viss skillnad att skjuta bra på en tavla och skjuta på en fd president när polis/secret service är brevid.
Citera
2024-07-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Vänsterextremist som är medlem i antifa. Det är dags att terrorstämpla och fängsla alla antifamedlemmar.
Vad får du det ifrån? Antifa är inget man kan bli medlem i.

Däremot var han medlem i republikanska partiet.
Citera
2024-07-14, 14:38
Medlem
Galejans avatar
GM känns ju spontant som en knepig figur med minst ett och sannolikt flera handikapp. Udda utseende. Sannolikt på den lägre delen av IQ-skalan men inom marginalerna för ”normalbegåvad”. De yttre känneteckena för autism finns där, glasögon etc. Tvärtemot alla hardcore propagandister på båda sidor så får jag inte uppfattningen att GM var varken Antifa eller MAGA. Han var nog ganska flytande i sina åsikter men med autistens tendens till att fastna i fixering. I ett rimligt land hade den här figuren redan haft kontakt med och övervakats av psykvården samt inte fått tillgång till skjutvapen.

Ett meningslöst liv som slutade efter tjugo år på ett hustak i Pennsylvania.

Edit: Läser att GM verkar ha fått ett matematikpris. Då var han troligen extrem åt andra hållet, hög IQ men socialt knepig och avig. Det brukar vara antingen eller och det verkar vara så i det här fallet också. I allt övrigt står jag fast vid min analys.
Senast redigerad av Galejan 2024-07-14 kl. 14:48.
Citera
2024-07-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Fel. Se inlägg 194. Videon på den långhåriga killen i bilen är ett troll.

Så det är killen med kort brunt hår som var skytten? Någon som vet om han var feminist?
Citera
2024-07-14, 14:42
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Vettig analys.

Jag tror något liknande gäller för Crooks, som med Mijailovic (även om den senare möjligtvis led av större psykiska problem). Det vill säga en frustrerad, förvirrad ung snubbe som retat sig på delar av samhället och Trump. Det finns uppenbara likheter med gärningsmännen vid de mer omskrivna skolskjutningarna. Motiven är dunkla, men inneboende frustration och mer eller mindre uttalad psykisk ohälsa är väl en gemensam faktor. Sedan är givetvis den enkla tillgång på vapen det som möjliggör själva dåden. Utöver dessa finns det ju politiskt motiverade fanatiker/gärningsmän som tex Breivik. Men just han är väl något av ett historiskt unikum.

Det blir intressant att se om något mer framkommer om Crooks motiv. Personligen tror jag inte det blir så väldans mycket mer. Några av hans bekanta/vänner kanske kommer att säga att han verkade avsky Trump, vad vet jag?! Stackars föräldrar!

Du har ju ingen aning, föräldrarna kan vara den starkast bakomliggande orsaken att han ballade ur.
Senast redigerad av skoputs 2024-07-14 kl. 14:44.
Citera
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Som donerade till act blue? Nej han var en demokrat.
Han var registrerad republikan.
Tänk då att behöva välja mellan djävulen och en senil clown.
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag skulle säga att du är mer unik. Hjärnan är färdigutvecklad ofta runt 23-25år. Han kunde köpa det själv när han fyllde 18år. Klart myndigheterna måste undersöka om det finns fler inblandade.

Han var 20 år, troligen intelligent - vunnit priser i Matematik och Naturkunskap, Sen verkar man inte veta mycket mer. Han verkar inte synas på social media. Givit 15 dollar till dem organisation och är registrerad GOP

Han hade med stor sannolikhet hög IQ då han belönats med ett nationellt pris inom matematik o vetenskap, således hade han en framtid säkrad med universitetsstudier och välbetalt arbete. Han borde även ha haft en god orientation på vad som är rätt och fel. Ska bli intressant vad som kommer fram till hans radikalisering och vilken miljö som lett till att en ung man med framgångsrik framtid utstakad tagit ett sådant beslut som att skjuta en presidentkandidant och i förlängningen ta sitt liv. Pappan verkar ju ha varit helt oförstående till att hans son kunnat göra detta.

Thomas Crooks graduated in 2022 from Bethel Park High School, according to the Pittsburgh Tribune-Review. He received a $500 "star award" from the National Math and Science Initiative, according to the newspaper.

https://www.reuters.com/world/us/heres-what-we-know-about-thomas-matthew-crooks-suspected-trump-rally-shooter-2024-07-14/
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-07-14 kl. 14:45.
Citera
Medlem
Gissar på oknullad autistisk loserman med stört känsloliv samt politiskt extremsökande.
Borde ha avslutat sitt eget liv och gett fan i att förstöra andras.
Citera
2024-07-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Crooks sade själv att han var Antifa och begick alltså ett terrordåd mot president Trump. Nu måste Antifa eller AFA terrorklassas då de sysslar med inhemsk terrorism. Jag hoppas verkligen Trump terrorklassar dom.

När sa han att han var medlem i Antifa? Säker på att du inte hittar på nu?
Citera
2024-07-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Gissar på oknullad autistisk loserman med stört känsloliv samt politiskt extremsökande.
Borde ha avslutat sitt eget liv och gett fan i att förstöra andras.

Hade han bara överlevt så hade han fått ligga hur mkt som helst i finkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in