2024-07-14, 13:20
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PullahMutler
Han beskrev sig själv som antifascist på Instagram.

https://x.com/AndrewCFollett/status/1812336473422610644

Är den screenshotten från facebook, eller någon annan plattform?

Som någon slags signatur står det:
"@skvmlord" made me do it"

Går det kolla upp när denna signatur lades in?

Någon som vet vem eller vad skvmlord är för något?
Citera
2024-07-14, 13:21
Medlem
Ferhs avatar
Mest sannolikt en vänsterextrem terrorist som var villig att offra livet för den goda sakens skull, typ. Säkert inspirerad av skytten som startade första världskriget och liknande så att han såg sej själv som en betydelsefull och intellektuell person som skulle förändra världen. Förmodligen ingen annan som var inblandad. Så inte direkt en sinnessjuk person eller så tror jag, utan möjligtvis hjärntvättad av media bara, och väldigt målmedveten och övertygad att det hela var värt att dö för.

Men lär väl få veta mer om honom de kommande dagarna.
Citera
2024-07-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Hur kom han upp på taket?
Hade han med sig egen stege?

Låg han där länge innan skotten?

Ingen som såg honom på väg till byggnaden och sedan klättra upp?

MYSKO ALLTIHOP!!!!

Jag har inte tittat på byggnaden men många am byggnader har brandstegar eller så gick inomhus.

Jag tror inte riktigt på vittnesmålen som säger att de såg honom 2-3 min innan. Det finns en video där hör man folk skrika om vapen cirka 6-7 sek innan första skottet och sen efter första skotten någon säga till polisen(?) se på taket
Citera
2024-07-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Hur kom han upp på taket?
Hade han med sig egen stege?

Låg han där länge innan skotten?

Ingen som såg honom på väg till byggnaden och sedan klättra upp?

MYSKO ALLTIHOP!!!!

Inifrån huset troligen, som i Mannen på Taket.
Citera
2024-07-14, 13:26
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nelspels
Tycker inte att man är speciellt ung när man är 20 2024,själv startade jag företag som 20 åring 1972 och är fortvarand aktiv så att han saknar konsekvenstänk tror jag inte ett skit på.Om man kommer in på ett sådant event i USA med ett sådant vapen är det andra aktörer som hjälpt till precis som i mordet på Ollof Palme!
Skillnaden är dock att det var helt meningslöst att mörda råttan Olof Palme, han var enbart en galjonsfigur för en rörelse som var lika sjuk som han själv (sosse-globalisterna) och han var vid tillfället allt annat än ett dragplåster utan på väg ur politiken. Trump å andra sidan är ett riktigt hot mot etablissemanget.

Ingen skulle skjuta Biden heller (förutom en demokrat som vill ha Kamala Harris som presidentkandidat, men dessa är nog särskilt entusiastiska personer). De som hatar Biden tycker samtliga att han är den perfekte motståndaren att besegra i valet och vill hålla honom vid liv till varje pris.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Vi vet att hans far arbetar inom mentalsjukvården. Att både hans far och mor är demokrater. Vi tror att han försökt vara smart och registrerat sig som republikan, men att han mest troligt är demokrat.

Gissar på detta också..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag har inte tittat på byggnaden men många am byggnader har brandstegar eller så gick inomhus.

Jag tror inte riktigt på vittnesmålen som säger att de såg honom 2-3 min innan. Det finns en video där hör man folk skrika om vapen cirka 6-7 sek innan första skottet och sen efter första skotten någon säga till polisen(?) se på taket
5-7+ minuter enligt det här vittnet

https://x.com/Mrgunsngear/status/1812273738823745712
Citera
2024-07-14, 13:28
Medlem
Cigge3s avatar
Denna video gjorde vänsteslöddret innan skjutningen.

https://www.bitchute.com/video/e11Bw8OHxeNM
Citera
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Okej, och du tror att han inte hade blivit skjuten ifall han tog död på Trump?

Vi pratar om att lyckas. En lyckad assassination innebär att man lyckas döda targeten och komma därifrån obemärkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nelspels
Tycker inte att man är speciellt ung när man är 20 2024,själv startade jag företag som 20 åring 1972 och är fortvarand aktiv så att han saknar konsekvenstänk tror jag inte ett skit på.Om man kommer in på ett sådant event i USA med ett sådant vapen är det andra aktörer som hjälpt till precis som i mordet på Ollof Palme!

Jag skulle säga att du är mer unik. Hjärnan är färdigutvecklad ofta runt 23-25år. Han kunde köpa det själv när han fyllde 18år. Klart myndigheterna måste undersöka om det finns fler inblandade.

Han var 20 år, troligen intelligent - vunnit priser i Matematik och Naturkunskap, Sen verkar man inte veta mycket mer. Han verkar inte synas på social media. Givit 15 dollar till dem organisation och är registrerad GOP
Citera
2024-07-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Titta på kartan!
https://www.reddit.com/r/PublicFreakout/s/unBv0YtKmV

Värdelös karta.
Citera
2024-07-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Vi vet att hans far arbetar inom mentalsjukvården. Att både hans far och mor är demokrater. Vi tror att han försökt vara smart och registrerat sig som republikan, men att han mest troligt är demokrat.

Minoriteter på båda sidor har registrerat som det andra för att kunna påverka nomineringar(det behövs ju ofta färre röster där än i själva valen) för att ge sin egen kandidat större chanser att vinna senare. Det har varit kampanjer runt det. En del demokrater kampanjade för att stödja Nikki Haley i nomineringsstriden mot Trump tex.

Att man är registrerad det ena eller det andra behöver inte vara något säkert. Det behövs lite tid för att få ordning på det.

Ser 3 stora möjligheter själv.

1. Demokrat från delen som tror Trump är satan och vill fängsla(eller mörda) alla som sagt något dumt om honom, som flera inom framförallt MSNBC predikat länge.
2. Republikan från krigshökfaktionen. Där Liz Cheney ingår. Trump är inte tillräckligt krigisk för krigsindustrin i USA. Dessa brukar också vara tungt allierade med det som brukar kallas deep state.
3. Republikan som tycker Trump inte är tillräckligt radikal, och hoppas att det ska gå att radikalisera hela MAGA om Trump dör.

Alternativ ett är troligast, alternativ 3 minst sannolik, men alla är möjliga. Behövs tid för att ta reda på vad som gäller.

Sen finns såklart bubblaren "galning som vill bli känd" också.
Senast redigerad av adyring 2024-07-14 kl. 13:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in