2024-07-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja ingen rätt att få ligga med vem man vill, men finns heller inget förbud att fantisera om vem man vill, dessutom fungerar inget förbud där.

Om man söker aktivt (inte alltid Dumpen fångar de som söker aktivt) så finns de säkerligen många samverkande saker, säkert fler än den skyldige själv inser. Genetik, det tror inte så mycket på, tror främst negativa men även positiva händelser, medicinska tillstånd, tillfälliga och konstanta psykiska tillstånd. Att skruva på dessa kan ge en bild där personen låter bli, och mer behövs väl inte för att bli lagligt, eller.

Personen har redan mycket att ta tag i, efter en uthängning får hen mycket mer att hantera, hur ska denne då kunna orka- hinna hantera allt detta. Nej det blir inte gjort och därmed försämrar man möjligheten till läkning, även om uthängningen i sig "kan" öka motivet att förändra sig.

Ja du får fantisera om vad du vill, även om det nu är något man borde sluta med om man vill bli friskare.
Men man får inte dyka upp för att möta en minderårig, inte svårare än så
Citera
2024-07-13, 22:05
Medlem
Gefreiters avatar
Jag kan tycka att det Dumpen gör bara är egoistiskt självförhärligande. Man ska alltid vara misstänksam mot de som gormar högt om vad de skulle göra om de fick tag på en ”äcklig pedofil”. Snacka om att slå in öppna dörrar liksom.
Men det är en diskussion för en annan tråd kanske.

Vad jag undrar är vad fan peddogubbarna tror ska hända när de raggar upp ”Lisa 13 år”, ger det NÅGONSIN utdelning? 😂 kanske 1 fall på 100? Kids är ju smartare än så och brukar inte ha intresse för sånt umgänge.
De som vet menar ju att de med dessa böjningar ofta själva är mentalt på nivå med de barn de söker upp, så de kanske saknar konsekvenstänk men det är så otroligt humoristiskt att man ens sätter sig i den sitsen.
Det är som att be om att bli uthängd.

De som faktiskt lyckas med sexuellt utnyttjande av barn brukar väl göra det inom familj- och släktband?

Skitroligt i alla fall.
Citera
2024-07-13, 23:27
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Jag kan tycka att det Dumpen gör bara är egoistiskt självförhärligande. Man ska alltid vara misstänksam mot de som gormar högt om vad de skulle göra om de fick tag på en ”äcklig pedofil”. Snacka om att slå in öppna dörrar liksom.
Men det är en diskussion för en annan tråd kanske.

Vad jag undrar är vad fan peddogubbarna tror ska hända när de raggar upp ”Lisa 13 år”, ger det NÅGONSIN utdelning? 😂 kanske 1 fall på 100? Kids är ju smartare än så och brukar inte ha intresse för sånt umgänge.
De som vet menar ju att de med dessa böjningar ofta själva är mentalt på nivå med de barn de söker upp, så de kanske saknar konsekvenstänk men det är så otroligt humoristiskt att man ens sätter sig i den sitsen.
Det är som att be om att bli uthängd.

De som faktiskt lyckas med sexuellt utnyttjande av barn brukar väl göra det inom familj- och släktband?

Skitroligt i alla fall.

Högst troligt att peddos är så insyltade i sina fantasier att dom tappar verklighets uppfattning helt.
Citera
2024-07-14, 08:36
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Någon som minns Heta linjen?
Är de männen man pratade med då dagens gäddor?
Jag ringde dit en del, fick samma frågor som "barnen" får i Dumpens chatloggar. Jag har funderat mycket på om det var skadligt. Jag minns det inte så. Det var spännande och pirrigt.
Nu är jag ju FÖR Dumpen, jag bara undrar om de flesta av dem verkligen är "farliga"?!
Jag gissar att 99% är ofarliga för barn. Jag är också för dumpen som grundidé.Men det är inga män som kastar sig över barn och våldtar. Dom riktigt tokiga och farliga, gissar jag är slutna nätverk. Kanske på Darknet och jagar. Jag ringde också heta linjen och pratade med främst kvinnor. Jag upplevde samma sak, spännande och pirrigt, jösses vad roligt det kunde vara.
Citera
2024-07-14, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Dubbelmoralen är väl etablerad ser jag.

För en gångs skull skriver du något som är träffande. Jag har heller aldrig begripit mig på den kappvändaren.
Citera
2024-07-14, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Skvaller är inte trakasserier
Tillmälen på gatan däremot är det

Ok så att skvallra som begrepp är inte tex detsamma som att baktala eller förtala? Är du så dåligt påläst? Naturligtvis kan skvaller ses som rena trakasserier. Sopa!
Citera
2024-07-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Ok så att skvallra som begrepp är inte tex detsamma som att baktala eller förtala? Är du så dåligt påläst? Naturligtvis kan skvaller ses som rena trakasserier. Sopa!

Nonsens. Trakasserier upprepas och har som enbart syfte att skada, skrämma o förnedra. Skvaller kan ju absolut vara sårande men det kan man ju ignorera.

Om ngn man har en relation till vill skada ett barn o dessutom ligga med barn får man nog förvänta sig att folk skvallrar om dennes liv o omgivning.
Så har det väl altid varit. Att det väcker avsky kan ju inte förvåna ngn.
Att bli trakasserad däremot är inte ok. Det betyder att ngn tagit lagen i sina egna händer o ska utdela straff.
Senast redigerad av medea1 2024-07-14 kl. 13:49.
Citera
2024-07-14, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Nonsens. Trakasserier upprepas och har som enbart syfte att skada, skrämma o förnedra. Skvaller kan ju absolut vara sårande men det kan man ju ignorera.

Om ngn man har en relation till vill skada ett barn o dessutom ligga med barn får man nog förvänta sig att folk skvallrar om dennes liv o omgivning.
Så har det väl altid varit. Att det väcker avsky kan ju inte förvåna ngn.
Att bli trakasserad däremot är inte ok. Det betyder att ngn tagit lagen i sina egna händer o ska utdela straff.

Du har inte förmåga att se klart på detta (heller) Det blir för många steg för dig att ta in som så mycket annat. Antingen har man det eller också inte.
Citera
2024-07-14, 15:18
Medlem
Tycker alltid man ska ge människor en andra chans osv.
När det kommer till sexualbrott mot barn finns det ingenting dock som jag känner ursäktar. Precis alla vet att det är fel o jag har sett hur det grundligt skadar barnen o splittrar de de drabbade familjerna. .
Jag svänger fram o tillbaka men landar i att jag stödjer dumpen för oavsett vad alla säger, har man inte kommit fram till ngn lösning att förebygga brott, mer än det polisen gör, genom att bli mer närvarande på nätet o infiltrera sig i grupper o lagföra brott. Jag vill att de ska få mer resurser, muskler o rättigheter. Där kommer Dumpen in för att väcka debatt o visa på det stora behovet.
Jag tycker att man i den här tråden om o om upprepar att man inte vet om de här männen skulle våldföra sig på barnen o att de framförallt inte skulle få napp i verkliga livet.
Det har fått mig att tvivla ibland.

Nu har jag fått möjligheten att bli sammankopplad med en polis, som jobbar med just exakt såna här brott. Han har jobbat 15 år som it-forensiker o 7 år som utredare.
Precis som sagts här är det bara småfiskarna som Dumpen fiskar upp. De grova brottslingarna är smartare o lömskare och fastnar inte i fällorna enligt honom. MEN det kryllar av barn som skriver öå det här viset o han förklarade att vi inte förstår hur stort problemet är. Sa at man inte tror på att de hör gubbarna skulle få napp o ha bara ryckte på axlarna o sa "hur svårt tror du det är att manipulera ett barn om du vill? Klart de gör o de dras till de trasiga barnen som haj till blod"
Han sa att de som han jobbar med inte var emot dumpen o tycker inte de stör deras jobb då de jobbar mot de andra större fiskarna o att dumpen ju fiskar de andra.
Hans frustration ligger på straffskalorna o bristen på resurser. Kunskapen finns där enl honom.
Mitt samtal med honom förstärkte min tro på DUmpen igen.
Senast redigerad av medea1 2024-07-14 kl. 15:25.
Citera
2024-07-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Du har inte förmåga att se klart på detta (heller) Det blir för många steg för dig att ta in som så mycket annat. Antingen har man det eller också inte.

Håller med Baaraartil. Som man känner andra...Du sa det så bra själv
Citera
2024-07-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Någon som minns Heta linjen?
Är de männen man pratade med då dagens gäddor?
Jag ringde dit en del, fick samma frågor som "barnen" får i Dumpens chatloggar. Jag har funderat mycket på om det var skadligt. Jag minns det inte så. Det var spännande och pirrigt.
Nu är jag ju FÖR Dumpen, jag bara undrar om de flesta av dem verkligen är "farliga"?!

Farliga?
De kommer till en förutbestämd plats för att våldta en minderårig.
Om du tycker att det är farligt och dåligt är upp till dig.

Din hetalinjen har nu flyttat till socialamedier och in i verkligheten
Så antar att ditt hetalinjen , inte hade varit lika kul och sexigt om folk där visste vart du bor och vad du heter?
Citera
2024-07-14, 16:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Farliga?
De kommer till en förutbestämd plats för att våldta en minderårig.
Om du tycker att det är farligt och dåligt är upp till dig.

Din hetalinjen har nu flyttat till socialamedier och in i verkligheten
Så antar att ditt hetalinjen , inte hade varit lika kul och sexigt om folk där visste vart du bor och vad du heter?
Tragiskt att våldtäktsbegreppet utarmats. Inte att förringa övergrepp på barn, men nu är de våldtäktsmän då de språkar några snuskiga ord i någon kanal, inte gjort något annat som Dumpen vet om, så då hängs de ändå ut en som våldtäktsman. På heta linjen fick man höra en del snuskiga ord, tror inte så många skadades av att höra dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in