2024-07-14, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Skvaller är inte trakasserier
Tillmälen på gatan däremot är det

Ok så att skvallra som begrepp är inte tex detsamma som att baktala eller förtala? Är du så dåligt påläst? Naturligtvis kan skvaller ses som rena trakasserier. Sopa!
Citera
2024-07-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Ok så att skvallra som begrepp är inte tex detsamma som att baktala eller förtala? Är du så dåligt påläst? Naturligtvis kan skvaller ses som rena trakasserier. Sopa!

Nonsens. Trakasserier upprepas och har som enbart syfte att skada, skrämma o förnedra. Skvaller kan ju absolut vara sårande men det kan man ju ignorera.

Om ngn man har en relation till vill skada ett barn o dessutom ligga med barn får man nog förvänta sig att folk skvallrar om dennes liv o omgivning.
Så har det väl altid varit. Att det väcker avsky kan ju inte förvåna ngn.
Att bli trakasserad däremot är inte ok. Det betyder att ngn tagit lagen i sina egna händer o ska utdela straff.
Senast redigerad av medea1 2024-07-14 kl. 13:49.
Citera
2024-07-14, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Nonsens. Trakasserier upprepas och har som enbart syfte att skada, skrämma o förnedra. Skvaller kan ju absolut vara sårande men det kan man ju ignorera.

Om ngn man har en relation till vill skada ett barn o dessutom ligga med barn får man nog förvänta sig att folk skvallrar om dennes liv o omgivning.
Så har det väl altid varit. Att det väcker avsky kan ju inte förvåna ngn.
Att bli trakasserad däremot är inte ok. Det betyder att ngn tagit lagen i sina egna händer o ska utdela straff.

Du har inte förmåga att se klart på detta (heller) Det blir för många steg för dig att ta in som så mycket annat. Antingen har man det eller också inte.
Citera
2024-07-14, 15:18
Medlem
Tycker alltid man ska ge människor en andra chans osv.
När det kommer till sexualbrott mot barn finns det ingenting dock som jag känner ursäktar. Precis alla vet att det är fel o jag har sett hur det grundligt skadar barnen o splittrar de de drabbade familjerna. .
Jag svänger fram o tillbaka men landar i att jag stödjer dumpen för oavsett vad alla säger, har man inte kommit fram till ngn lösning att förebygga brott, mer än det polisen gör, genom att bli mer närvarande på nätet o infiltrera sig i grupper o lagföra brott. Jag vill att de ska få mer resurser, muskler o rättigheter. Där kommer Dumpen in för att väcka debatt o visa på det stora behovet.
Jag tycker att man i den här tråden om o om upprepar att man inte vet om de här männen skulle våldföra sig på barnen o att de framförallt inte skulle få napp i verkliga livet.
Det har fått mig att tvivla ibland.

Nu har jag fått möjligheten att bli sammankopplad med en polis, som jobbar med just exakt såna här brott. Han har jobbat 15 år som it-forensiker o 7 år som utredare.
Precis som sagts här är det bara småfiskarna som Dumpen fiskar upp. De grova brottslingarna är smartare o lömskare och fastnar inte i fällorna enligt honom. MEN det kryllar av barn som skriver öå det här viset o han förklarade att vi inte förstår hur stort problemet är. Sa at man inte tror på att de hör gubbarna skulle få napp o ha bara ryckte på axlarna o sa "hur svårt tror du det är att manipulera ett barn om du vill? Klart de gör o de dras till de trasiga barnen som haj till blod"
Han sa att de som han jobbar med inte var emot dumpen o tycker inte de stör deras jobb då de jobbar mot de andra större fiskarna o att dumpen ju fiskar de andra.
Hans frustration ligger på straffskalorna o bristen på resurser. Kunskapen finns där enl honom.
Mitt samtal med honom förstärkte min tro på DUmpen igen.
Senast redigerad av medea1 2024-07-14 kl. 15:25.
Citera
2024-07-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Du har inte förmåga att se klart på detta (heller) Det blir för många steg för dig att ta in som så mycket annat. Antingen har man det eller också inte.

Håller med Baaraartil. Som man känner andra...Du sa det så bra själv
Citera
2024-07-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Någon som minns Heta linjen?
Är de männen man pratade med då dagens gäddor?
Jag ringde dit en del, fick samma frågor som "barnen" får i Dumpens chatloggar. Jag har funderat mycket på om det var skadligt. Jag minns det inte så. Det var spännande och pirrigt.
Nu är jag ju FÖR Dumpen, jag bara undrar om de flesta av dem verkligen är "farliga"?!

Farliga?
De kommer till en förutbestämd plats för att våldta en minderårig.
Om du tycker att det är farligt och dåligt är upp till dig.

Din hetalinjen har nu flyttat till socialamedier och in i verkligheten
Så antar att ditt hetalinjen , inte hade varit lika kul och sexigt om folk där visste vart du bor och vad du heter?
Citera
2024-07-14, 16:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Farliga?

Så antar att ditt hetalinjen , inte hade varit lika kul och sexigt om folk där visste vart du bor och vad du heter?
Tragiskt att våldtäktsbegreppet utarmats. Inte att förringa övergrepp på barn, men nu är de våldtäktsmän då de språkar några snuskiga ord i någon kanal, inte gjort något annat som Dumpen vet om, så då hängs de ändå ut en som våldtäktsman. På heta linjen fick man höra en del snuskiga ord, tror inte så många skadades av att höra dem.
Citera
2024-07-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Tragiskt att våldtäktsbegreppet utarmats. Inte att förringa övergrepp på barn, men nu är de våldtäktsmän då de språkar några snuskiga ord i någon kanal, inte gjort något annat som Dumpen vet om, så då hängs de ändå ut en som våldtäktsman. På heta linjen fick man höra en del snuskiga ord, tror inte så många skadades av att höra dem.

De kommer för att möta em minderårig, har du helt missat det?
Det går inte att jämföra med något snuskigt ord.
Citera
2024-07-14, 17:29
Medlem
Citat:
Farliga?

Lägg ner det där med att de kommer till en plats för att träffa minderåriga. Du vet lika väl som alla andra att det bara gäller vissa.
Citera
2024-07-14, 17:48
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
De kommer för att möta em minderårig, har du helt missat det?
Det går inte att jämföra med något snuskigt ord.
Icke alla, har du missat det. Dessutom så kan alla ha en svagare tidpunkt, att då locka med scenarier som är relativt orealistiskt, det kan jag inte annat tycka är fel. Många har bevisligen varit ute efter äldre där inga barn finns, och Dumpen lyckats dra över de till kik och där fått veta åldern. Många har fått installera kik för att kunna fortsätta, och personer på Flashback påstår självklart att de är ute efter barn eftersom de är på kik. Men kik är inte bara barn. Och om så är fallet har Dumpen lärt folk var man hittar barn, en good insats. Varför motarbetar de i så fall inte kik, nej för det är Dumpens levebröd.
Citera
2024-07-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Lägg ner det där med att de kommer till en plats för att träffa minderåriga. Du vet lika väl som alla andra att det bara gäller vissa.

Alla itom 10?
430- 10st är i stort sätt alla
Om du får det till vissa så bör du nog utreda din analysförmåga
Citera
2024-07-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Icke alla, har du missat det. Dessutom så kan alla ha en svagare tidpunkt, att då locka med scenarier som är relativt orealistiskt, det kan jag inte annat tycka är fel. Många har bevisligen varit ute efter äldre där inga barn finns, och Dumpen lyckats dra över de till kik och där fått veta åldern. Många har fått installera kik för att kunna fortsätta, och personer på Flashback påstår självklart att de är ute efter barn eftersom de är på kik. Men kik är inte bara barn. Och om så är fallet har Dumpen lärt folk var man hittar barn, en good insats. Varför motarbetar de i så fall inte kik, nej för det är Dumpens levebröd.

Kik är inte till för att man ska leta minderåriga
Det va den första gratisappen där du kunde skicka mess och bilder
Tänk whats-upp
Så nej det beror inte heller på kik att de dyker upp, utan det har de själva valt
Senast redigerad av Karlsson05 2024-07-14 kl. 18:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in