Citat:
Ursprungligen postat av
MrConwell
Ja, det ar korrekt att killarna kan sina bilar. Men jag sjalv som bilintresserad skulle ha kunnat missat Volvo 345 darfor att den ar ganska anonym i sin siluett. En Sierra exempelvis ar busenkel att se, darfor att den har en unik siluett.
Volvon passar in pa allt och ar ganska kantig, vilket den delar med manga 80-tals japanare. Bakhjulsdriven. Halvkombi. Storre an Golf. 4 dorrar. Avhugget bakparti. Tillverkad sedan 70-talet sa kan tas for "aldre modell". Positionsljus.
Jag sager inte att detta ar den korrekta bilmodellen, jag sager daremot att det skulle vara intressant om nagra som figurerat i utredningen korde denna bil.
Min fetning: Jag håller helt och hållet med dig om att en Volvo 345 - kanske årsmodell 1988 - passar in perfekt i "Killarnas" beskrivning. Dock: Det som du - och "Killarna" - beskriver som "positionsljus", är sannolikt sidoblinkersen som det blev lag på 1986.
Sedan är det en till sak som mycket intressant med en Volvo 345 av årsmodell 1988 (gäller kanske fler årsmodeller?): Volvo 345 1988 hade
raster vid bakdörrarna! Och just raster vid bakdörrarna ska väl Carina ha noterat på bilen som stod på gång-/cykelvägen när hon och hennes sambo kom cyklande vid cirka 03:30? Kan det också ha varit en Volvo 345 som vittnet på sjukhuset såg cirka 04:20?
Frågan är högintressant: Vilken potentiell gärningsman åkte omkring i en Volvo 345 sommaren 1992? Det här kan faktiskt vara en väg framåt!