2024-07-13, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Träna på läsförståelsen. Nu handlade detta inte om dumpen utan följarna på den andra tråden.
Precis som med all media så får personer som det skrivs om i media olika konsekvenser baserat på va folk runtomkring anser

Personer får olika bemötanden och reaktioner baserade på vad som publicerats

Sen kan du int bara utgå från vad några få personer skriver i en flashbacktråd, det är inte som att flashbacktråden behöver vara representativ för vilket bemötande gäddorna får rent generellt
Citera
2024-07-13, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att jämföra sej med Breivik och Eklund gör väl att man känner sej lite bättre.
Då är det man själv håller på med inte så farligt... ungefär...

Du är en mästare på att använda uttryck ryckt ur sitt sammanhang för att etikettera någon du inte gillar.
Citera
2024-07-13, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Precis som med all media så får personer som det skrivs om i media olika konsekvenser baserat på va folk runtomkring anser

Sen kan du int bara utgå från vad några få personer skriver i en flashbacktråd, det är inte som att flashbacktråden behöver vara representativ för vilket bemötande gäddorna får rent generellt

Få personer?? Har du ens läst den??? Det är stort sett alla , förutom några få som vågar protestera.
En del mycket aktiva i denna tråd stämmer också in i diverse hån och förföljelser i den tråden.
Lite av Dr. Jekyll och Mr Hyde. De är lite mer rumsrena i denna tråd. Jag respekterar att du älskar dumpen och därmed tvingas vrida och vända på verkligheten. Du får gärna förklara för mig varför du hela tiden vill tona ned de trakasserier som närstående utsätts för. Även om en del av trakasserierna riktas mot själva gäddan så spiller det över på de närstående.
Citera
2024-07-13, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
"Nyfiken på en fjortis" är en förskönande omskrivning av någon som redan gått långt och väl är över gränsen. Det räcker. Hur långt du sen går kan göra dig äckligare, men du har redan smutsat ner dig nog.

Tänker du att dina kommentarer för att enbart etikettera personer hit och dit är ett bidrag till dumpen?
Du har ju aldrig något eget att komma med , utan väntar på ett inlägg för att hugga på samt etikettera skribenten. Visst man kan ju njuta på olika sätt och det unnar jag dig.
Citera
2024-07-13, 08:50
Medlem
Citat:

Läs gärna allt kring gädda 442 i den andra tråden.
Det här skrivs om frun.

Importdam, ful som stryk, vill inte släppa guldgruvan (mannen) ,hur ska hon hitta en ny?,
det står att hon är kyltekniker, hon bryter på tyska.
Citera
2024-07-13, 09:21
Medlem
Citat:
Få personer?? Har du ens läst den??? Det är stort sett alla , förutom några få som vågar protestera.
En del mycket aktiva i denna tråd stämmer också in i diverse hån och förföljelser i den tråden.
Lite av Dr. Jekyll och Mr Hyde. De är lite mer rumsrena i denna tråd. Jag respekterar att du älskar dumpen och därmed tvingas vrida och vända på verkligheten. Du får gärna förklara för mig varför du hela tiden vill tona ned de trakasserier som närstående utsätts för. Även om en del av trakasserierna riktas mot själva gäddan så spiller det över på de närstående.

När anhöriga trakasseras så är det naturligtvis väldigt olyckligt och verkligen inget jag vare sig vill eller kan försvara

Att det skvallras om gäddan och dess anhöriga innebär inte att dess anhöriga trakasseras

Trakasserier blir det först när syftet är att störa eller uppröra och

Jag säger inte att dom anhöriga aldrig drabbas, jag tror säkert att det sker men jag tror int de e så vanligt som många tycks tro
Citera
2024-07-13, 09:29
Medlem
Citat:
När anhöriga trakasseras så är det naturligtvis väldigt olyckligt och verkligen inget jag vare sig vill eller kan försvara

Att det skvallras om gäddan och dess anhöriga innebär inte att dess anhöriga trakasseras

Trakasserier blir det först när syftet är att störa eller uppröra och

Jag säger inte att dom anhöriga aldrig drabbas, jag tror säkert att det sker men jag tror int de e så vanligt som många tycks tro

Så skvaller och skitsnack i sociala medier ska inte betraktas som trakasserier och /eller tillmälen på gatan? Bara misshandel och förstörd egendom? Då blir det naturligtvis ganska sällsynt.
Citera
2024-07-13, 09:32
Medlem
Citat:
Så skvaller och skitsnack i sociala medier ska inte betraktas som trakasserier och /eller tillmälen på gatan? Bara misshandel och förstörd egendom? Då blir det naturligtvis ganska sällsynt.

Skvaller är inte trakasserier
Tillmälen på gatan däremot är det
Citera
2024-07-13, 10:17
Medlem
Citat:
Skvaller är inte trakasserier
Tillmälen på gatan däremot är det

Ok din definition. Skulle du inte uppfatta negativt skvaller om dina barn som en form av mobbing?
Citera
2024-07-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ok din definition. Skulle du inte uppfatta negativt skvaller om dina barn som en form av mobbing?

Men nu säger du att skvaller skulle vara en form av mobbing vilket jag inte tycker det är

Skvaller är för mig snack om var någon bor, vilka relationer den har, vad den sagt, vad den gjort, var den utbildat sig, vilka föreningar den vart medlem i osv...

Däremot när anhöriga får olika tillmälen så är syftet just att uppröra eller kränka och då betraktar jag det som trakasserier och det är naturligtvis fel när det sker
Citera
2024-07-13, 19:50
Medlem
Någon som minns Heta linjen?
Är de männen man pratade med då dagens gäddor?
Jag ringde dit en del, fick samma frågor som "barnen" får i Dumpens chatloggar. Jag har funderat mycket på om det var skadligt. Jag minns det inte så. Det var spännande och pirrigt.
Nu är jag ju FÖR Dumpen, jag bara undrar om de flesta av dem verkligen är "farliga"?!
Citera
2024-07-13, 21:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Hjälp med vad? Är det en psykolog en som ska berätta vad 14 år betyder?
Eller kanske att det är olagligt att ligga med alla under 15 år?
De dyker tom upp fast de är rädda för dumpen.
Så att det skulle finnas någon ”vård” är ytterst tveksamt.

Det finns inga rättigheter att få ligga. Och det är lika för alla
Så de som gör något är inget annat än våldtäksmän
Ja ingen rätt att få ligga med vem man vill, men finns heller inget förbud att fantisera om vem man vill, dessutom fungerar inget förbud där.

Om man söker aktivt (inte alltid Dumpen fångar de som söker aktivt) så finns de säkerligen många samverkande saker, säkert fler än den skyldige själv inser. Genetik, det tror inte så mycket på, tror främst negativa men även positiva händelser, medicinska tillstånd, tillfälliga och konstanta psykiska tillstånd. Att skruva på dessa kan ge en bild där personen låter bli, och mer behövs väl inte för att bli lagligt, eller.

Personen har redan mycket att ta tag i, efter en uthängning får hen mycket mer att hantera, hur ska denne då kunna orka- hinna hantera allt detta. Nej det blir inte gjort och därmed försämrar man möjligheten till läkning, även om uthängningen i sig "kan" öka motivet att förändra sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in