2024-07-12, 19:07
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Samtidigt skriver han i andra tråden att han ser fram emot att se en konfrontation.
Så ett intresse för Dumpen finns tydligen.
Ja jag noterade det.
Citera
2024-07-12, 20:28
Medlem
Citat:
Samtidigt skriver han i andra tråden att han ser fram emot att se en konfrontation.
Så ett intresse för Dumpen finns tydligen.
Ett intresse för Dumpen finns naturligtvis. Men allt behöver inte vara svart och vitt. Man måste kunna få ha åsikter som inte passar er som tycker att Dumpen är felfria. En konfrontation är alltid intressant och jag är lika nyfiken som många av er. Den andra tråden är ibland intressant att skriva och läsa. Men jag vänder mig emot både Dumpen facebook och kommentarerna där som är ensidiga och sekteristiska. Och Ja jag väntar på nästa uthängning.
Citera
2024-07-12, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Chatloggarna publiceras ju tillsammans med konfrontationen så vem som helst kan själv avgöra vad man tycker om varje enskild gädda.

Ska våra tingsrätter kritiseras för att de dömer alltifrån personer som kört för fort till personer som har mördat?
”Buhu, de placeras i samma fack!!!!”

Dumpen utmålar inte en person som citat ”blir nyfiken på en fjortis” som en ny Eklund. De utmålar personen precis så som personen själv har utmålat sig i sina chattloggar och konfrontationsvideo, varken mer eller mindre.

Träna på läsförståelsen. Nu handlade detta inte om dumpen utan följarna på den andra tråden.
Citera
2024-07-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Träna på läsförståelsen. Nu handlade detta inte om dumpen utan följarna på den andra tråden.

Nu placeras de inte i samma fack i en tingsrätt , utan de får olika påföljder. . Det var precis det här som du inte förstod. Dessutom är inte dumpen någon domstol. Var det något mer du inte förstod??
Citera
2024-07-12, 22:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Chatloggarna publiceras ju tillsammans med konfrontationen så vem som helst kan själv avgöra vad man tycker om varje enskild gädda.

Ska våra tingsrätter kritiseras för att de dömer alltifrån personer som kört för fort till personer som har mördat?
”Buhu, de placeras i samma fack!!!!”

Dumpen utmålar inte en person som citat ”blir nyfiken på en fjortis” som en ny Eklund. De utmålar personen precis så som personen själv har utmålat sig i sina chattloggar och konfrontationsvideo, varken mer eller mindre.
En åklagare nämner- trycker på det som gynnar denne. En försvarsadvokat det som gynnar den åtalade. I Dumpen fall så är det åklagarens perspektiv, och då ingen försvarsadvokat finns som kan trycka tillbaka tveksamma fakta, så tar Dumpen upp allt som kan tänkas nedgöra gäddan, presenterar faktan så det verkar värre än det är, då ambitionen är från Dumpen att lägga på så mycket skit som möjligt, för att få så mycket gillande kommentarer som möjligt, och även större gåvor.

Har du tänkt på varför Dumpens dumpar presenteras i oordning, just det, det går inte att avgöra vem som skrivit vad. Lägga de i ordning kan ett barn, enkelt som en plätt, därför kan det inte vara av annan anledning än att förvirra.
Citera
2024-07-12, 23:05
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Ett intresse för Dumpen finns naturligtvis. Men allt behöver inte vara svart och vitt. Man måste kunna få ha åsikter som inte passar er som tycker att Dumpen är felfria. En konfrontation är alltid intressant och jag är lika nyfiken som många av er. Den andra tråden är ibland intressant att skriva och läsa. Men jag vänder mig emot både Dumpen facebook och kommentarerna där som är ensidiga och sekteristiska. Och Ja jag väntar på nästa uthängning.
Dubbelmoralen är väl etablerad ser jag.
Citera
2024-07-13, 04:28
Medlem
Citat:
Precis som med all media så får personer som det skrivs om i media olika konsekvenser baserat på va folk runtomkring anser

Personer får olika bemötanden och reaktioner baserade på vad som publicerats

Sen kan du int bara utgå från vad några få personer skriver i en flashbacktråd, det är inte som att flashbacktråden behöver vara representativ för vilket bemötande gäddorna får rent generellt
Citera
2024-07-13, 08:18
Medlem
Citat:
Att jämföra sej med Breivik och Eklund gör väl att man känner sej lite bättre.
Då är det man själv håller på med inte så farligt... ungefär...

Du är en mästare på att använda uttryck ryckt ur sitt sammanhang för att etikettera någon du inte gillar.
Citera
2024-07-13, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Precis som med all media så får personer som det skrivs om i media olika konsekvenser baserat på va folk runtomkring anser

Sen kan du int bara utgå från vad några få personer skriver i en flashbacktråd, det är inte som att flashbacktråden behöver vara representativ för vilket bemötande gäddorna får rent generellt

Få personer?? Har du ens läst den??? Det är stort sett alla , förutom några få som vågar protestera.
En del mycket aktiva i denna tråd stämmer också in i diverse hån och förföljelser i den tråden.
Lite av Dr. Jekyll och Mr Hyde. De är lite mer rumsrena i denna tråd. Jag respekterar att du älskar dumpen och därmed tvingas vrida och vända på verkligheten. Du får gärna förklara för mig varför du hela tiden vill tona ned de trakasserier som närstående utsätts för. Även om en del av trakasserierna riktas mot själva gäddan så spiller det över på de närstående.
Citera
2024-07-13, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
"Nyfiken på en fjortis" är en förskönande omskrivning av någon som redan gått långt och väl är över gränsen. Det räcker. Hur långt du sen går kan göra dig äckligare, men du har redan smutsat ner dig nog.

Tänker du att dina kommentarer för att enbart etikettera personer hit och dit är ett bidrag till dumpen?
Du har ju aldrig något eget att komma med , utan väntar på ett inlägg för att hugga på samt etikettera skribenten. Visst man kan ju njuta på olika sätt och det unnar jag dig.
Citera
2024-07-13, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87

Läs gärna allt kring gädda 442 i den andra tråden.
Det här skrivs om frun.

Importdam, ful som stryk, vill inte släppa guldgruvan (mannen) ,hur ska hon hitta en ny?,
det står att hon är kyltekniker, hon bryter på tyska.
Citera
2024-07-13, 09:21
Medlem
Citat:
Få personer?? Har du ens läst den??? Det är stort sett alla , förutom några få som vågar protestera.
En del mycket aktiva i denna tråd stämmer också in i diverse hån och förföljelser i den tråden.
Lite av Dr. Jekyll och Mr Hyde. De är lite mer rumsrena i denna tråd. Jag respekterar att du älskar dumpen och därmed tvingas vrida och vända på verkligheten. Du får gärna förklara för mig varför du hela tiden vill tona ned de trakasserier som närstående utsätts för. Även om en del av trakasserierna riktas mot själva gäddan så spiller det över på de närstående.

När anhöriga trakasseras så är det naturligtvis väldigt olyckligt och verkligen inget jag vare sig vill eller kan försvara

Att det skvallras om gäddan och dess anhöriga innebär inte att dess anhöriga trakasseras

Trakasserier blir det först när syftet är att störa eller uppröra och

Jag säger inte att dom anhöriga aldrig drabbas, jag tror säkert att det sker men jag tror int de e så vanligt som många tycks tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in