2024-07-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen2012
Tack för din åsikt, men det var inte den jag frågade efter.
Jag läser mest tråden och gör få inlägg men tycker den är intressant. Den senaste tiden kommer det ju fler till tals som tänker mer "öppet". Då försvinnandet inte är löst så behövs det fler infallsvinklar för att hitta dom avgörande pusselbitarna.

Så jag tänker upprepa min fråga.
Vad var namnen på killarna i bilen samt finns det något vittnesförhör upplagd någonstans?
Finns det någon koppling på Helena. Har någon djupdykt i den frågan

Här är ett förhör med en av dem: https://sverigesradio.se/Diverse/AppData/Isidor/Files/97/7e9d38bc-6d16-4199-a90e-bdb116d07a3a.pdf
Citera
2024-07-13, 11:05
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Skorna har redan undersökts med tanke på DNA, det skrev Expressen om 2021, men man hittade ingen matchning. Expressen skriver att det kan vara DNA från någon av de poliser som hittade skorna.
Det går antagligen att gå vidare med detta.
Men om man får träff från t ex någon i hennes vänskapskrets, så kan det ha tillkommit vid något annat tillfälle. Om DNA är från någon som hon inte kände och umgicks med, kommer saken kanske i ett annat läge.

Eftersom det var två skor skulle dom i teorin kunnat kastats bort vardera av två personer (men förmodligen av en person) menar du att gärningsmännen som slängde iväg skorna hade Handskar på sig denna varma sommarnatt?

Hur stor är den chansen? Inget jag skulle satsat pengar på.
Citera
2024-07-13, 11:26
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men herregud, detta har varit uppe i tråden en massa gånger!
De har inget med försvinnandet att göra! Pust!

Och hur VET du att killarna inte är gärningsmän, helt omöjligt är inte det, de befinner sej på rätt plats, rätt tid, har bil att köra bort henne med, alla scenarion är värda att vändas på.
Eller tycker du att nuvarande spår i tråden med KM, Danskar funkat bra, tycker du att polisen har lyckats. Sanningen är nog att man inte vänt på rätt stenar ännu, vissa känsligare än andra.
Citera
2024-07-13, 11:28
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Är detta han som kallas ”hundkompisen”, ThSt?

Jag tror att det är samma person. Vem är han, lever han fortf, ngn måste ju ha mer info om detta?
Citera
2024-07-13, 11:31
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen2012
Vad var namnen på killarna i bilen samt finns det något vittnesförhör upplagd någonstans?
Finns det någon koppling på Helena. Har någon djupdykt i den frågan

Namnen finns i tråden, den ena av dem var tydligen son till en polis och bodde granne med Helenas familj.
Citera
2024-07-13, 11:51
Medlem
Greenskys avatar
[quote=UnitedKingdom|88855165j.[/QUOTE]

Du verkar stressad, tre inlägg på fyra minuter.

Läste någonstans att släktforskningen runt dna-spåren kommer (möjligen) släppas fri Januari 2025, då bör ju åtminstone någon person gå upp i högvarv vad gäller stress.
Citera
2024-07-13, 12:14
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det vore intressant att få reda på vad du själv tror, kan vi stryka PU och BW?

BW är intressant.
(Nu 4 inlägg på 48 min.)
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-07-13 kl. 12:49.
Citera
2024-07-13, 12:49
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Greensky.

Ditt inlägg 1236 försvann, du skrev att tråden borde stängas tillsvidare.

Varför då, om den stör dej så ge fan i att läsa den, eller är det ngt annat som stör dej, dvs att alternativa gärningsmän börjat att ventileras och inte bara KM.
Citera
2024-07-13, 13:08
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Greensky.

Ditt inlägg 1236 försvann, du skrev att tråden borde stängas tillsvidare.

Varför då, om den stör dej så ge fan i att läsa den, eller är det ngt annat som stör dej, dvs att alternativa gärningsmän börjat att ventileras och inte bara KM.

Det stör mig att syrrorna börjar utpekas som eventuellt misstänkta, finns inget som pekar åt det hållet av vad mina ögon kan se och höra? Kanske du vet om något annat?

Sedan skitsamma ändå, dna-spåren år 2025 lär ge en god hint... Om nu inte snutarna är helt förståndshandikappade.
Citera
2024-07-13, 18:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Helt korrekt. Det var då det fungerade. Och garanterat att Helena INTE hade sin ryggsäck i garderoben! Därför kunde hon lämna Stadt ganska direkt vid 02:00. Då är den saken klar!

Hon skulle kunna ha haft sin tröja/kofta i garderoben. Ryggsäcken kan hon ha behållit p g a att hon kan ha behövt lypsyl, tuggummi eller vad hon nu förvarade i den.

Det var väl en av de varmaste dagarna denna sommar just den aktuella dagen/natten, och jag kan tänka mig att det skulle ha varit oerhört varmt att dansa inomhus i en tröja/kofta av stickad/virkad modell. (Om hon nu inte tog av den varje gång )
Citera
2024-07-13, 19:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hon skulle kunna ha haft sin tröja/kofta i garderoben. Ryggsäcken kan hon ha behållit p g a att hon kan ha behövt lypsyl, tuggummi eller vad hon nu förvarade i den.

Det var väl en av de varmaste dagarna denna sommar just den aktuella dagen/natten, och jag kan tänka mig att det skulle ha varit oerhört varmt att dansa inomhus i en tröja/kofta av stickad/virkad modell. (Om hon nu inte tog av den varje gång )

Hur tänkte du nu? En tröja/kofta hade hon självklart i ryggsäcken. Varför skulle hon ha krånglat med just den i garderoben? Nej, nej, allt i ryggsäcken så klart.
Citera
2024-07-13, 19:32
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Helt korrekt. Det var då det fungerade. Och garanterat att Helena INTE hade sin ryggsäck i garderoben! Därför kunde hon lämna Stadt ganska direkt vid 02:00. Då är den saken klar!

Ugglan fortsätter i sin anda, herrgud! Då tycks idioten plötsligt veta att tjejer tar med sej en ryggsäck lika den Helena hade med sej in på krogen, saken är klar för fågeln.

Synd att jag nu ska förstöra din vision, INGEN får har med sej ryggsäckar eller väskor i den storleken Helena hade pga BRANDRISK, de MÅSTE hängas in i garderoben!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in