Citat:
Det står redan klart och tydligt flera gånger om att jag skiter I min UC och kreditvärdighet.Det fungerar på precis samma sätt om du begär in ett gäng offerter på en ny pool eller liknande.
Och, inser du att du sänker din UC-poäng för varje lån du ansöker om - Oavsett om du tackar ja eller nej?
Möjligen företag som ansöker hos flera långivare åt dig endast ger en kreditansökan. Men det kan vara en för mycket den dagen du verkligen behöver ett lån.
Och, inser du att du sänker din UC-poäng för varje lån du ansöker om - Oavsett om du tackar ja eller nej?
Möjligen företag som ansöker hos flera långivare åt dig endast ger en kreditansökan. Men det kan vara en för mycket den dagen du verkligen behöver ett lån.
Jag behöver antingen verkligen lånet nu eller inte alls. Om jag inte får lånet jag vill ha skiter jag helt i allt med kredit då jag saknar behovet. Givetvis ser de att jag redan handlar en del på kredit och det hade jag bara betalat bort rakt av om jag fått ett större lån (ensam eller med rimlig räntenivå). Jag har en ekonomisk idé rörande min egen ekonomi att mitt tak är 12 000 i skuld. Dvs att jag kan handla på kredit men inte ska överstiga 12 000 kr. I slutet av månaden ryker typ 6000 då jag ska betala det och har ungefär halva summan kvar efter det.
Vad är det ni inte vill förstå? Jag kommer inte ta lån inom närmaste åren och struntar i om de gör 15 UC på mig. De krediter jag har har jag skött det snart 1 1/2 år jag roat mig med att handla på sådant och givetvis drar det ner min kreditvärdighet även om den påstås vara hög.
Av det skälet anser jag att låneföretagens aggressivitet när man kollar, är ytterst skev. Påstår inte att jag inte har koll på vad jag gör med mina pengar.