2024-03-26, 21:28
Medlem
Jag är en sån där person som kämpar mig fram till sista bossen, och efter ett några försök lägger bort det och går vidare till något annat. Metroid Prime, för att ta ett exempel från både Gamecube som Nintendo Switch.

Zelda II: The Adventure of Link. Aldrig kommit i närheten. Tror jag inte ens kommit förbi första bossen. Fy vad svårt.

Castlevania 2 & 3, originalen på NES, och jag tror jag även spelat dem i någon konami-kassett för Gameboy. Shit vad svårt!
Citera
2024-03-27, 21:12
Moderator
Kraftkarls avatar
Klarade aldrig av Stellar 7(1983)
Citera
2024-03-27, 21:53
Medlem
Rayman 3: Hoodlum Havoc. Spelade massvis med gånger upp till banorna med zombie-liknande varelser. Läskigt var det. Riktigt charmigt spel.
Citera
2024-03-27, 22:22
Medlem
Road Runner till SNES. Fullständigt omöjligt. Gick inte att spara.
Citera
2024-03-27, 23:23
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Diablo2 LOD.

Kom aldrig till lvl 99.

Det var en fördjävla grind att komma till lvl 99, när jag körde HC kom jag till 88 som bäst.

Ett annat spel jag aldrig klarade ut var Mike Tyson's Punch-Out!!
Citera
2024-03-28, 00:47
Medlem
fulvodkas avatar
Willow till NES.
Citera
2024-04-15, 16:32
Medlem
Det var några stycken. "Hind" bland annat, till PC om ni kommer ihåg det helikopterspelet. Ett ganska okänt spel tror jag.

Ett annat mycket svårt spel från 90-talet till PC var Z.
Citera
2024-05-16, 23:29
Medlem
shitmagnets avatar
Kom på att det spelet jag ägt och eller haft tillgång till försökt och försökt men aldrig klarat, i särklass under längst tid, är Castlevania till NES.
Besegrade Liemannen första gången förra året (efter att ha studerat en youtube video).
Dracula klarar jag inte ens på Rom med savestates.
Citera
2024-05-16, 23:54
Medlem
Sekiro,

Orkade inte sätta mig in i parry systemet även fast jag klarat alla andra fromsoftware spel
Citera
2024-05-18, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Kom på att det spelet jag ägt och eller haft tillgång till försökt och försökt men aldrig klarat, i särklass under längst tid, är Castlevania till NES.
Besegrade Liemannen första gången förra året (efter att ha studerat en youtube video).
Dracula klarar jag inte ens på Rom med savestates.

Har skaffat "retro kollektionen" på PS4, men faktiskt tragiskt nog bara spelat Mirror of Fate, av vilket jag klarat ca halva. Det var ett bra spel som jag säkerligen aldrig kommer klara ut heller
Citera
2024-07-12, 16:29
Medlem
Rayman till ps1, har även spelat det som vuxen på ps3 (?) och det är vansinnigt svårt. Minns en bana där man hoppade på trummor där man behövde ha helt absurd timing genom hela banan för att klara den, lyckades aldrig.
Citera
2024-07-26, 22:11
Medlem
Satte mig och spelade Kings Quest V idag. Vill minnas att jag aldrig klarade det, och nu förstår jag varför. Vissa delar är ju konstruerade på ett helt obegripligt sätt. T.ex så springer det förbi en katt när man står i en miljö. Man har ungefär 3 sekunder på sig att slänga en stövel på katten. Gör man inte det så dyker katten aldrig upp igen och senare i spelet kommer man irra runt i ett stadie där det inte går att komma vidare. Hade det varit uppenbart att man missar något så hade man så klart fattat, men här är det mer att jaha, där sprang en katt, sen går man vidare. Sen finns det flera situationer av den typen. När jag insåg det så googlade jag fram lösningen för att undvika hamna i dessa situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in