Citat:
Ursprungligen postat av
Klippo
Stefan Oscar Holm f. 1961-04-02, vars fader är:
Bo Oscar Thure Holm f. 1939-02-23, vars fader är:
Oscar Emanuel Holm f. 1914-05-09
Frågan om ev Oscar Emanuel varit ordf. i Märsta IK kvarstår.
Bo Oscar Holm efterlämnade vid sin död (2000-10-21) bl a 1 st revolver Smith & Wesson cal 38.
Vad hade du för tankar om kopplingen till Märsta?
Stort tack! Då har vi fakta i ärendet. Jag ville veta av följande skäl:
Om du/ni tittar i det jag brukar kalla "stora WT-listan" (har den inte tillgänglig just nu) så finns där ett anonymt tips som fick mig intresserad.
UL hävdar att "Nisse Holms son" på mordkvällen befann sig både i GS och på Sveavägen med en WT.
Denne Nisse Holm ska enligt tipset ha varit ordf i Märsta IK.
Anledningen till att jag särskilt intresserar mig för Bosse Holm är:
1. Han fick ofta specialuppdrag av Säpos ledning. Det stämmer med beskrivningen av en av de män som enligt Sten A i hemlighet övervakade Palme.
2. Han ingick i Säpos SÅ-grupp, av Wall kallad "Säpos kommandosoldater". SÅ-gruppen använde ibland S&W .38 i tjänsten + givetvis WT.
3. Bosse Holms son åkte T-bana med LOP från GS till Rådmansgatan på mordkvällen. Sonen kollade om de hade livvaktsskydd.
4. Enligt Winqvist i Säpos SBC var en knattegrupp ev ute på mordkvällen. Knattegrupper bestod av barn till Säpoanställda.
Nu var inte Bosse H son till Nisse H som jag trodde. Men BH är ändå intressant tycker jag. Att han efterlämnade en S&W .38 bekräftar att han kunde skjuta med en sådan.
Utöver detta befann sig även en annan Säpoman från SÅ-gruppen ute i Stockolmsnatten- Lars Erik Nilsson som skjutsade TF och Rose S till Café Opera.
Nu till nästa fråga - har någon en bild på Bosse H? Har letat men inte hittat någon. Bengt Nylander skriver om dessa gossar i "Säpo inifrån" och visar bilder på andra personer men inte på BH.
Jag tror ingenting i det här läget. Men om fler vill bidra i denna research är jag mkt tacksam.