Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Jag tror faktiskt att utredarna in i det sista trodde att bröderna var skyldiga, från att ha varit vittnen inledningsvis blev de senare misstänkta. Det var den ökände (från Quickfallet etc) professor Sven Å Christianson som fick för sig att barnen hade mer att berätta. Eftersom du ju också sett dokumentären så vet vi att man aldrig fick fram någon berättelse eller erkännande. Henry Nilsson säger i dokumentären att han inte var nöjd då det begav sig, "varför kan han inte berätta hur det gått till?". Man var även tvungen att bortse ifrån alibit. Det slutade med att Sandberg skrev ihop ett erkännande, kanske trodde de andra utredarna på det och lät sig nöja med det i nästan 20 år, som alla andra.
1. Jag undrar fortfarande varför du tar dig rätten att kommentera mina inlägg och bedöma om jag har "rätt" eller "fel"? Är du allvetande expert eller vad fan menar du?!
3. Du skriver "du har fel vinkel tyvärr" - tyvärr för vem då? Varför skriver du som om jag var ett okunnigt barn och du en vuxen som försöker trösta? Jag tycker att det är jävligt töntigt beteende - anser du att jag har FEEEL då? För du är ju expert. På allt antar jag, så som du håller på.
3. Vinkel - det är ju Robin som berättar att Annikas man inte var snäll. I en podd som du själv sa var "utmärkt". Varför är det MIN vinkel? Är det jag som bestämt att han ska säga så?
4. Allt jag skrivit är ju sånt som familjerna själva valt att berätta? Sånt som står i boken som du tjatar om?
5. Har du läst boken själv?
6. Kevins pappas bok - är den tillåten av dig MrExpert eller är det också fel vinkel och bör brännas?
7. Du länkar till Nina Hjelmgren - är det rätt vinkel? Inte för att jag tror att du orkar läsa den när du inte orkar läsa kommentarerna du "svarar" på (= polisar eller upprepar nåt ovidkommande om din godnattsaga = dokumentäääären).
8. Ja, du upplyser mig om podden och var de pratar om det jag skrev. Tror du att jag är döv också eller?
9. Jag har rätt angående att Annika levde i en destruktiv relation. DU hade FEEEL. Du kommer förstås svara nåt idiotiskt men jag VET detta vad fan du än kommet med för trams för att försöka tysta eller trycka ner mig.
10. Annika förlorade vårdnaden flera år innan Kevin dog. På vilket sätt är det din polisgubbes fel???
Ja, jag vill veta vad fan du håller på med innan du skriver ett enda jävla ord till.