2024-07-11, 23:30
Medlem
StuGs avatar
Finns förhören med föräldrarna tillgängliga?
Citera
2024-07-12, 01:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag tror faktiskt att utredarna in i det sista trodde att bröderna var skyldiga, från att ha varit vittnen inledningsvis blev de senare misstänkta. Det var den ökände (från Quickfallet etc) professor Sven Å Christianson som fick för sig att barnen hade mer att berätta. Eftersom du ju också sett dokumentären så vet vi att man aldrig fick fram någon berättelse eller erkännande. Henry Nilsson säger i dokumentären att han inte var nöjd då det begav sig, "varför kan han inte berätta hur det gått till?". Man var även tvungen att bortse ifrån alibit. Det slutade med att Sandberg skrev ihop ett erkännande, kanske trodde de andra utredarna på det och lät sig nöja med det i nästan 20 år, som alla andra.

1. Jag undrar fortfarande varför du tar dig rätten att kommentera mina inlägg och bedöma om jag har "rätt" eller "fel"? Är du allvetande expert eller vad fan menar du?!

3. Du skriver "du har fel vinkel tyvärr" - tyvärr för vem då? Varför skriver du som om jag var ett okunnigt barn och du en vuxen som försöker trösta? Jag tycker att det är jävligt töntigt beteende - anser du att jag har FEEEL då? För du är ju expert. På allt antar jag, så som du håller på.

3. Vinkel - det är ju Robin som berättar att Annikas man inte var snäll. I en podd som du själv sa var "utmärkt". Varför är det MIN vinkel? Är det jag som bestämt att han ska säga så?

4. Allt jag skrivit är ju sånt som familjerna själva valt att berätta? Sånt som står i boken som du tjatar om?

5. Har du läst boken själv?

6. Kevins pappas bok - är den tillåten av dig MrExpert eller är det också fel vinkel och bör brännas?

7. Du länkar till Nina Hjelmgren - är det rätt vinkel? Inte för att jag tror att du orkar läsa den när du inte orkar läsa kommentarerna du "svarar" på (= polisar eller upprepar nåt ovidkommande om din godnattsaga = dokumentäääären).

8. Ja, du upplyser mig om podden och var de pratar om det jag skrev. Tror du att jag är döv också eller?

9. Jag har rätt angående att Annika levde i en destruktiv relation. DU hade FEEEL. Du kommer förstås svara nåt idiotiskt men jag VET detta vad fan du än kommet med för trams för att försöka tysta eller trycka ner mig.

10. Annika förlorade vårdnaden flera år innan Kevin dog. På vilket sätt är det din polisgubbes fel???

Ja, jag vill veta vad fan du håller på med innan du skriver ett enda jävla ord till.
Citera
2024-07-12, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag tror faktiskt att utredarna in i det sista trodde att bröderna var skyldiga, från att ha varit vittnen inledningsvis blev de senare misstänkta. Det var den ökände (från Quickfallet etc) professor Sven Å Christianson som fick för sig att barnen hade mer att berätta. Eftersom du ju också sett dokumentären så vet vi att man aldrig fick fram någon berättelse eller erkännande. Henry Nilsson säger i dokumentären att han inte var nöjd då det begav sig, "varför kan han inte berätta hur det gått till?". Man var även tvungen att bortse ifrån alibit. Det slutade med att Sandberg skrev ihop ett erkännande, kanske trodde de andra utredarna på det och lät sig nöja med det i nästan 20 år, som alla andra.

Nej, vi vet inte detta för att vi sett ett tv-program som finns att köpa på SFanytime, en av våra största streamingtjänster för underhållning i kommersiellt syfte, samt gratis på Svtplay. Det är inte fakta. Vi vet bara det som visas i dokumentären. Källkritik, är det bekant?

Men tack för att du återberättar innehållet i din godnattsaga ännu en gång. Jag tycker faktiskt synd om dig som inte förstår bättre.
Citera
2024-07-12, 02:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Alla inblandade bådde i ett lågstatusområde i Arvika där det var lite stökigt ibland. Mycket invandrare, många riktigt unga föräldrar, en del gamla fyllegubbar och andra med sociala problem. Många familjer som bodde där hade väl en del problem, allt från svårare missbruk till att föräldrarna var väldigt unga och omogna och allt där mellan. Många barn som växte upp där hade väl inga fasta rutiner om man säger så. Men i dagens mått var det väl inget speciellt egentligen. Sandberg hade väldigt svårt för människorna i det området. Som jag skrev var han känd som knepig redan innan. Han var inte som en vanlig polis utan han kunde liksom inte acceptera att människor inte levde som han tyckte att man ska leva och han verkade nästan ta det personligt när folk gjorde kriminella saker eller bara levde som han tyckte var osunt. Han verkade bli väldigt frustrerad av det. Minns i någon intervju från tiden innan dokumentären där han beskrev området som proppfullt av människor som ljög hela tiden. Så jag tror att han såg på familjen som underlägsen och som asocial och det spelade ingen roll riktigt vad man utsatte dom för eftersom dom enligt honom redan befann sig i skiten och det kunde bara bli bättre.

Menar du att han ville jävlas med familjen för att han ogillade dem? Eller att han trodde att bröderna var inblandade?
Citera
2024-07-12, 07:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Menar du att han ville jävlas med familjen för att han ogillade dem? Eller att han trodde att bröderna var inblandade?
Sandberg kanske tyckte familjen var mänskligt avskräde som lika gärna kunde ta skiten,sen försvarade han sig med att bröderna inte skulle fått nåt straff pga de var barn. Familjen flyttar och alla blir nöjda o glada.
Kurden lekte med Kevin hela dan,försökte våldta men misslyckades då dödade han Kevin i frustration. Kurden kom hem till sin familj dyngsur. I polisförhör sa han att han suttit på biblioteket hela dan trots att det var stängt. Han måste varit nummer 1 misstänkt. Kalldusch Sandberg måste fått när Kurden lyckas genomföra våldtäkt på en 3åring 9månader senare på samma plats.
Citera
2024-07-12, 08:30
Medlem
Citat:

Nej inte dom personligen och inte för att jävlas utan snarare för att hjälpa för att han verkade anse att deras liv var så trasigt oavsett.
Citera
2024-07-12, 08:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Sandberg kanske tyckte familjen var mänskligt avskräde som lika gärna kunde ta skiten,sen försvarade han sig med att bröderna inte skulle fått nåt straff pga de var barn. Familjen flyttar och alla blir nöjda o glada.
Kurden lekte med Kevin hela dan,försökte våldta men misslyckades då dödade han Kevin i frustration. Kurden kom hem till sin familj dyngsur. I polisförhör sa han att han suttit på biblioteket hela dan trots att det var stängt. Han måste varit nummer 1 misstänkt. Kalldusch Sandberg måste fått när Kurden lyckas genomföra våldtäkt på en 3åring 9månader senare på samma plats.

Ja, det förstod jag men VARFÖR och vad skulle han ha vunnit på det? DET är ju frågan. Man blir väl inte polis för att man skiter i om narn blit våldtagna och mördade?

Jag vet allt det där andra sen länge, herregud! Jag är inte dum i huvudet bara för att jag är kvinna. Ni snubbar här upplyser mig om självklarheter gång på gång. Ni verkar tro att jag är både blind och döv för att jag har bröst.

Snälla kan nån här återberätta innehållet i er älskade dokumentär minst 30 gånger till? Eller berätta att jorden är rund eller vad ni nu tycker är lämpligt att upplysa mig om?!
Citera
2024-07-12, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nej inte dom personligen och inte för att jävlas utan snarare för att hjälpa för att han verkade anse att deras liv var så trasigt oavsett.

På vilket sätt ansåg han att deras liv var trasigt då? Ville han inte ta fast den verkliga mördaren? Gav han bröderna skulden för ett mord för att hjälpa dem med deras trasiga liv eller hur menar du? Hjälp med trasigt liv kunde de väl fått ändå, utan att anklagas för mord?
Citera
2024-07-12, 08:45
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Nej, vi vet inte detta för att vi sett ett tv-program som finns att köpa på SFanytime, en av våra största streamingtjänster för underhållning i kommersiellt syfte, samt gratis på Svtplay. Det är inte fakta. Vi vet bara det som visas i dokumentären. Källkritik, är det bekant?

Men tack för att du återberättar innehållet i din godnattsaga ännu en gång. Jag tycker faktiskt synd om dig som inte förstår bättre.
Du verkar inte tro att bröderna är skyldiga. Kan du då kort och på ett redigt sätt försöka förklara vad du vill uppnå med att ändå vilja gräva i deras familjeförhållanden? De var ju inte ens vittnen konstaterade den återupptagna förundersökningen 2018. Det vill säga de är helt irrelevanta för det som har med själva mordet att göra.

Kanske skriva om det i en relationstråd istället?
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-07-12 kl. 09:35.
Citera
2024-07-12, 08:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Någon frågade om förhören med "föräldrarna" (brödernas antar jag) finns tillgängliga. Det finns andra förhör som man gärna skulle vilja ta del av, till exempel förhören du nämner ovan. De som kunnat ta del av dem pekar mot 13-åringen, han blev även förhörd som misstänkt av den återupptagna utredningen 2018 men han sa inget och då var det bara att lägga ner. I hans fall var "mordet" dessutom preskriberat då han var under 18 då det begav sig 1998.

https://www.expressen.se/gt/kevin-aklagarens-svar-efter-leif-gws-kritik/
Wargren säger att han inte kan inleda en förundersökning mot en så pass ung person.

– Om jag hade gjort skulle det ha varit direkt tjänstefel. Förundersökning får inte bedrivas mot 13-åringar. Utredning enligt paragraf 31 i lagen om unga lagöverträdare är däremot möjlig, så jag antar att det är det han menar. Kommer man inte vidare i en sådan utredning ska den dock avslutas och spekulationer undvikas.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-07-12 kl. 09:31.
Citera
2024-07-12, 09:40
Avstängd
Citat:
Ja, det förstod jag men VARFÖR och vad skulle han ha vunnit på det? DET är ju frågan. Man blir väl inte polis för att man skiter i om narn blit våldtagna och mördade?

Jag vet allt det där andra sen länge, herregud! Jag är inte dum i huvudet bara för att jag är kvinna. Ni snubbar här upplyser mig om självklarheter gång på gång. Ni verkar tro att jag är både blind och döv för att jag har bröst.

Snälla kan nån här återberätta innehållet i er älskade dokumentär minst 30 gånger till? Eller berätta att jorden är rund eller vad ni nu tycker är lämpligt att upplysa mig om?!
Om du är trött på dokumentären kan du läsa GP (göteborgsposten) Leif GW Persson om den havererade mordutredningen ..Han hatar Freivalds och Dan Eliasson.
Citera
2024-07-12, 10:41
Medlem
Citat:
På vilket sätt ansåg han att deras liv var trasigt då? Ville han inte ta fast den verkliga mördaren? Gav han bröderna skulden för ett mord för att hjälpa dem med deras trasiga liv eller hur menar du? Hjälp med trasigt liv kunde de väl fått ändå, utan att anklagas för mord?

Jag tror han ansåg att i princip alla i det område levde något slags asocialt liv, det var många ensamstående mammor, lösa förhållanden, folk festade en del, inga rutiner för barnen, många barn var ensamma hemma mycket osv. Han gillade inte sånt. Han hade (och har säkert fortfarande) väldigt strikta regler för vad som är ett sunt liv. Jag tror absolut han trodde att bröderna var skyldiga. Men kanske mer på ett sätt att han tänkte att det måste vara så rent logiskt för det är något i familjen som inte stämmer som han inte kunde sätta fingret på riktigt. Han hade nog en stark magkänsla helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in