2024-07-12, 00:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Den dokumentären är ju ett praktfiasko, möjligt även tillrättalagd, hon är ju ett fullkomligt pk-vrak.

Varför skyddas BW i den, kan du svara på det ditt fågelfä?

Du är sällsynt otrevlig! Läste du att jag skrev att Pernilla och Mats hade fått uppgiften av polisen?
Citera
2024-07-12, 00:16
Medlem
Jag personligen tror inte att HA kom hem. Om vi kor ett mycket enkelt scenario som JAG ser det. Detta ar min personliga asikt och ingen annans.

HA lamnar 02.00, pratar med BW och har nog ingen bradska. Vi antar att hon aven nu kollar efter folk som skall hennes vag allt eftersom hon gar. Hon lamnar hogst sannolikt inte torget fore 02.05. Jag haller med polisen och GW att hon akte bil. Hon fick skjuts ganska omgaende. Formodligen sa hittar hon skjuts pa nasta gata. Det haller inte tidsmassigt annars med allt som skall in. Det maste ha gatt pa ett par minuter fran stan ut till Ekudden.

Runt 02.10-02.15 senast hamnar vi da vid Ekuddenvagen/Kohagen och braket som "Hanna" hor utspelar sig. Cirka 10 minuter, enligt vittnesmalet sasom jag last och tolkat det och sasom det skulle presenteras i domstol. Det ar skrik och grat. Sedan blir det tyst och det overvald som sker hander nu. Det tar tid att ga fran skrik och grat till avliden, det funkar inte som pa film om nu mordaren inte anvander tillhygge. Men inga tekniska spar talar for det.

Under tiden har vi bilen som kor ivag och in via cykelbanan. Foraren har extremt bra lokalkannedom och vet exakt att han kan kora just denna vag. Mycket mojligt att foraren faktiskt vantar tills "Hanna" gatt in igen om han ser henne ga tillbaka till huset med jycken nar han borjar kora in.

02.30am ser saledes killarna en bil, efter 10 minuter kommer den tillbaka. Da har foraren plockat upp en kropp och mordaren fran lekplatsen. Tidpunkterna passar bra in.

Min fundering ar att HA traffat pa skjuts som skall antingen till Ekudden, eller pa efterfest at det hallet till campingen eller liknande, eller forbi den vagen. Hon hoppar garna in i bilen, hon kanner dom. Jag tror att dom vet exakt var hon bor. Det finns en bakgrundshistoria. Under bilfarden gar nagot snett. Hon hoppar ur bilen vid Kohagen, en forfoljare. Ingen planerad garning, men nagot far en ung man att utova overvald. Sex, karlek eller pengar. Vanligtvis en eller flera av de tre.
Senast redigerad av MrConwell 2024-07-12 kl. 00:19.
Citera
2024-07-12, 00:17
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du är sällsynt otrevlig! Läste du att jag skrev att Pernilla och Mats hade fått uppgiften av polisen?

Jag står för att hon är ett pk-vrak, men svara på min fråga istället.
Citera
2024-07-12, 00:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Cirka 10 minuter, enligt vittnesmalet sasom jag last och tolkat det och sasom det skulle presenteras i domstol.

Nej igen, du har tolkat förhöret fel. "Hanna" var ute i fem minuter - vilket hon också har sagt i media.
Senast redigerad av Ugglan. 2024-07-12 kl. 00:26.
Citera
2024-07-12, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Jag var otydlig. Jag tänker med "vaket hus" ett där alla hunnit somna först.
Ja precis. Tidsfönstret är öppet en lång tid för att komma hem. Ju senare, ju färre observatörer.
Hon kan ju dessutom kommit hem i mycket varierande tillstånd.
Har vi några uttalanden från Ulrika när hon kan ha vaknat o tagit sig en titt i Helenas rum? Den tiden är intressant och kan ge oss en fingervisning om den "bortre tiden" då Helena borde kommit hem.

Det är förstås möjligt, men jag håller nog för troligt att Helena i så fall kom hem betydligt tidigare än den tid då Ulrika säger att hon vaknade, om inte annat för att det blir svårt att förklara vad Helena gör i ett antal timmar någonstans som i så fall varken är Stadt eller hemmet.
Citera
2024-07-12, 00:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Jag står för att hon är ett pk-vrak, men svara på min fråga istället.

Jag vet inte om BW "skyddades". Hur ska jag kunna svara på det? Acceptera att jag ger dig på nöten gång efter annan i stället.
Citera
2024-07-12, 00:22
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Nämen, var DU otydlig? Tänk, jag som trodde att det är bara jag som är otydlig ... Kors!

Det finns också offentligt på nätet om du orkar göra något själv.

Intressant att du nu helt plötsligt tar Ulrikas uppgifter på allvar, hon som ni har målat upp som värsta lögnerskan. Vad har hänt?!
Tack för din påminnelse om att vi bör ta hennes uppgifter med försiktighet, då det är just de vi ska pröva.
Citera
2024-07-12, 00:22
Medlem
Citat:
Nej igen, du har tolkat förhöret fel. "Hanna" var ute i fem minuter - vilket hon också har sagt i media.

Utmarkt. Var vanlig lanka till detta. Jag har last forhoret, flera ganger. Och detta ar hur jag tolkar det och hur det star i de officiella dokumenten. Tills jag ser bevis pa motsatsen sa kor jag pa det officiella forhorsprotokollet.
Citera
2024-07-12, 00:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Utmarkt. Var vanlig lanka till detta. Jag har last forhoret, flera ganger. Och detta ar hur jag tolkar det och hur det star i de officiella dokumenten. Tills jag ser bevis pa motsatsen sa kor jag pa det officiella forhorsprotokollet.

Ungefär tolv minuter in i avsnitt 1. "Hanna" lyssnade i fem minuter, som jag flera gånger har försökt få dig att förstå nu.

https://sverigesradio.se/fallethelena
Senast redigerad av Ugglan. 2024-07-12 kl. 00:28.
Citera
2024-07-12, 00:27
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Runt 02.10-02.15 senast hamnar vi da vid Ekuddenvagen/Kohagen och braket som "Hanna" hor utspelar sig. Cirka 10 minuter, enligt vittnesmalet sasom jag last och tolkat det och sasom det skulle presenteras i domstol.

Hon är kvar och dansar tills de stänger, kanske t.o.m står i klunga efteråt och pratar, Stadt stänger musiken 0200, man springer inte ut från stället, så att hon hoppar in i en bil före 0215 är osannolikt.
Sedan vittnesmålet Hanna kan du väl inte köpa? Va? En kvinna som när polisen frågar om hon sett ngt säger inte ett ord, sedan efter ett par dar när hon hört om allt som hänt har hon en klockren historia om exakt när åt en skorpa och drack saft mm, nej hon kan vi glömma.
Citera
2024-07-12, 00:34
Medlem
Citat:
Ungefär tolv minuter in i avsnitt 1. "Hanna" lyssnade i fem minuter, som jag flera gånger har försökt få dig att förstå nu.

https://sverigesradio.se/fallethelena

Tackar for detta, Ugglan. Det stammer ganska bra da in pa tidslinjen att "Hanna" var ute i 10 minuter fran 02.15-02.25, det skall gas med hund, lyssnas och sedan gas tillbaka med hund. Vilket var i hennes reviderade vittnesmal ocksa.

Ugglan, jag haller med dig om mycket, men vi skiljer oss at pa en punkt. Du tror HA promenerade. Jag tror hon fick skjuts. Men jag tror ocksa att allt skedde i Kohagen. I princip allt pekar pa det.
Senast redigerad av MrConwell 2024-07-12 kl. 00:38.
Citera
2024-07-12, 00:35
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det är förstås möjligt, men jag håller nog för troligt att Helena i så fall kom hem betydligt tidigare än den tid då Ulrika säger att hon vaknade, om inte annat för att det blir svårt att förklara vad Helena gör i ett antal timmar någonstans som i så fall varken är Stadt eller hemmet.
Jag tror också hon kommit hem ganska snart efter avfärden från Stadt. Men bara för att få en avgränsning i tid, av något slag så söker jag hållpunkter. Avgränsningen syftar till att vi inte ska kunna dra iväg senare. Ulrikas utsaga blir ganska svag (tack Uglan) ändå. Så vi kan skippa den. Någonstans där Ulrika vaknar då? 07-10?
Någon som har bevis för att Helena inte kan varit hemma 02.15-07.00?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in