Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Ja, jag har svårt att tänka mig att han hittar på saker utan att ha någon som helst grund. Sedan har han haft fel förut. Men man tycker att lämnar man något till tryckning, då borde det komma från en i alla fall någotsånär säker uppgift.
Jag tycker att det f ö är synd att utredande polis (tidigare, om fallet vilar just nu) inte kollat med GW om de uppgifter och tankar som han har. (Om de inte har gjort det nu.) Vem vet, han kanske inte är ute och seglar... ⛵ den här gången. 🤔
Det som är lite märkligt är att
polisen aldrig har sagt något om att Helena skulle ha varit på dåligt humör när hon lämnade Stadt. Enligt Ulrika ska Helena ha varit glad när hon ringde hem vid cirka 01:30, och enligt BW ska hon ha varit glad med trött när han mötte henne. (Nu får vi ju inte nämna Ulrika och BW som referenser, för de båda ligger ju bakom den "mörka familjehemligheten" ...

) Om GW Persson har rätt, måste någonting ha hänt under den sista halvtimmen. Jag har svårt att tro att den uteblivna responsen från "han" skulle ha fått Helena på dåligt humör. Då är det mer sannolikt att Helena hade blivit sur för att KM hade jagat efter henne hela kvällen.
Om GW Persson har rätt om Helenas humör - som vi inte har en aning om varifrån han har fått den uppgiften (hoppas att det här insticket inte blev för svårt för gänget att läsa och förstå) - så skulle möjligen upprinnelsen till vad som senare skulle komma att hända, kunna ligga just i en schism som inträffade inne på hotellet och som sedan "följde med ut", så att säga. Dock blir problemet då att GW Perssons båda gubbar inte ska ha varit på Stadt utan befunnit sig utanför. I det läget får vi "bara" Helenas usla humör kvar. Men faktum kvarstår: I GW Perssons scenario måste någon ha triggat Helenas dåliga humör inne på Stadt. Men varför skulle då det ligga till grund för att hans två gubbar utanför Stadt skulle ge sig på Helena? Jag tror mer på att "problemet" följde med ut från Stadt.