2024-07-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Jag åt vitlök varje dag i ett år och fick inte ett enda myggbett. Vitlök är bra mycket effektivare än myggplåster och myggsprayer och allt annat giftigt som säljs. Använd vitlök i matlagningen så blir det enkelt. Vitlök sägs vara bra för hälsan också.

Har du gjort något test så du vet när man senast innan man ska till myggtäta områden man måste börja käka vitlök.

Tror du det har effekt att dela vitlöken och smörja in sig med snittytan mot huden?
Citera
2024-07-11, 20:24
Avslutad
Självklart förbjuds det, det är ju ett hot mot TBE-vaccinet som kampanjas överallt just nu.
Citera
2024-07-11, 20:43
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Har du gjort något test så du vet när man senast innan man ska till myggtäta områden man måste börja käka vitlök.

Tror du det har effekt att dela vitlöken och smörja in sig med snittytan mot huden?

Nej det har jag inte, men det är alltid bra att börja några veckor innan så man vet att det är inne i systemet.
Citera
2024-07-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Tycker dom är skitbra
Men får eksem om jag sätter dom på huden
Kläder går bra
I fönsterkarmen funkar klockrent

Varför inte bara köpa citronellaolja o pepparmyntsolja...bra mycket billigare än de där plåstren
Citera
2024-07-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Citronellaolja fungerar, några droppar blandas i 10 ml olivolja som sedan droppas på handleden eller så. Några droppar Lavendelolja plus olivolja fungerar också bra.

Tror också många hus knep fungerar mkt bra.
Använder den klassiska Djungelolja.
Citera
2024-07-12, 00:45
Medlem
Utan att ha gjort någon som helst research är min initiala instinkt att en produkt som heter Happypatches och marknadsförs av influencers antagligen gör dig impotent, allergisk, efterbliven och villig att resa till Thailand över julledigheten. Legalisera skiten för allt i världen, jag kommer dock inte köpa den.
Citera
2024-07-12, 00:46
Medlem
Skvistens avatar
Ett lite ”hemligt” knep för att undvika myggbett som läkare själva kör med är att äta antihistamin typ ”Loratidin”, då får man inga myggbett som syns eller kliar.

Prova själva det funkar, men man måste börja i tid och bygga upp försvaret (förebygga).
Senast redigerad av Skvisten 2024-07-12 kl. 00:50.
Citera
2024-07-12, 00:59
Medlem
Efter att ha läst tråden inser jag att man utöver att dissa Happypatches även bör meddela hur man själv skyddar dig mot mygg. Många verkar välja att smörja in sig i diverse mysteriekemikalier.
När jag vandrar i fjällen använder jag vid behov ett myggnät. Funkar toppen.
Citera
2024-07-12, 06:02
Medlem
testpatrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Efter att ha läst tråden inser jag att man utöver att dissa Happypatches även bör meddela hur man själv skyddar dig mot mygg. Många verkar välja att smörja in sig i diverse mysteriekemikalier.
När jag vandrar i fjällen använder jag vid behov ett myggnät. Funkar toppen.

Mångas agg mot Happypatches ligger i att de inte fungerar, vilket de väl studerade "mysteriekemikalierna" gör.
Och ja, myggnät är bra, men de är lite tråkiga att sitta med på verandan under en grillkväll. Det blir så svårt att äta och dricka genom nätet med någon slags heder i behåll.
Citera
2024-07-12, 11:37
Medlem
Skattmasen08s avatar
Testade nu i somras då det låg ett gäng på torpet. Visst kände man citrondoften men myggen verkade inte bry sig, blev lika biten ändå. Sen satt klistret kvar på kläderna, var tvungna att slänga dem, tur att det var billiga och slitna kläder man hade på sig.

= Rent skräp
Citera
2024-07-12, 15:33
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Jag åt vitlök varje dag i ett år och fick inte ett enda myggbett. Vitlök är bra mycket effektivare än myggplåster och myggsprayer och allt annat giftigt som säljs. Använd vitlök i matlagningen så blir det enkelt. Vitlök sägs vara bra för hälsan också.

Och jag äter vitlök varje dag varje år, vi odlar själv. Kommer ändå hem från släkt och vänner som bor nära skog och sjö med massor av myggbett. Senast runt femtio stycken på varje ben. Men vitlöken kanske inte går ner i benen...
Citera
2024-07-12, 16:06
Medlem
lunarluddes avatar
Trodde ändå att apoteken hade stenhård koll på vad dom tar in, ändå tar dom in det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in