De färgglada plåstren ska skydda mot myggor och fästingar och har bland annat sålts av
Kronans apotek. Men produkten som marknadsförts av influencers och kändisar är olaglig.
När något marknadsförs med hjälp av reklamhoror eller influencers som de också kallas vet man att det är något lurt.
Kul att de glatt kränger vilken skit som helst bara någon viftar med pengar framför näsan på dem. Och deras lydiga slavar till följare halar fram keditkorten direkt.
Ofarligt med möjlighet till lite irritation på huden där man sätter skiten. Om det nu funkar och motar bort mygg som biter en överallt annars som irriterar huden och kan sprida sjukdomar så är det väl ett lågt pris.
Eller blir det backfire på Bill Gates zombiemygg apokalypse och bör därför förbjudas omgående, happypatches åt folket!
Olagliga saker tenderar att funka till skillnad från lagliga, EU-reglerade produkter. Hade jag haft problem med mygg hade jag snabbt köpt upp de Happypatches jag kunnat få tag i.
Olagliga saker tenderar att funka till skillnad från lagliga, EU-reglerade produkter. Hade jag haft problem med mygg hade jag snabbt köpt upp de Happypatches jag kunnat få tag i.
Varför då?? De har ju ingen bevisad effekt. Men visst, klistra pannan full med klistermärken om du vill.
Jag åt vitlök varje dag i ett år och fick inte ett enda myggbett. Vitlök är bra mycket effektivare än myggplåster och myggsprayer och allt annat giftigt som säljs. Använd vitlök i matlagningen så blir det enkelt. Vitlök sägs vara bra för hälsan också.
Ett litet plåster som ska jaga bort myggen, njaa ....
Finns ju myggstift för de yngre, eller djungeloljans tid är förbi.
Hur fungerar det? HappyPatches är tillverkade av icke-vävt tyg och
behandlat med en organisk eterisk citronella och pepparmyntsolja.
Oljan ger ifrån sig en doft som myggor avskyr och därför håller sig
borta ifrån. Svårare än så är det inte!
Jag åt vitlök varje dag i ett år och fick inte ett enda myggbett. Vitlök är bra mycket effektivare än myggplåster och myggsprayer och allt annat giftigt som säljs. Använd vitlök i matlagningen så blir det enkelt. Vitlök sägs vara bra för hälsan också.
Fast är det värt att lukta som en grekisk man och inte få doppa på ett år bara för att slippa mygg?
Fick tips om dessa från en bekant och beställde hem. Efter det har det dykt upp reklam med kändisar konstant på Facebook. Då inser man att det antagligen är skit. Men vad jag förstår är det bara problem att ha på huden? Även om bilderna visar att barn har på huden uppfattade jag det att man bara ska ha på kläderna.
De där klisterlapparna är alltså impregnerade med pepparmyntsolja och citronella. Dessa ämnen är i sig ganska kassa myggmedel även om de har en viss effekt att repellera insekter. Jag har väldigt svårt att tro att de gör någon större nytta. Dessutom dunstar ämnena bort snabbt och lapparna borde vara helt utan effekt alls efter ganska kort stund.
Ni ska få mitt tips som bygger på noggranna efterforskningar och personlig erfarenhet i miljöer med extremt mycket mygg:
De enda myggmedel som faktiskt fungerar bra innehåller någon av följande ämnen DEET eller icaridin/picaridin. Läs innehållsförteckningen och köp så hög % som möjligt!
Det finns en stor mängd vetenskapliga undersökningar som visar att dessa ämnen är de som fungerar. DEET utvecklades av amerikanska armén under slutet av 2:a världskriget och användes extremt mycket av dem under Koreakriget och Vietnamkriget. Icaridin/picaridin är en nyare uppfinning som visat sig ge exakt lika bra skydd som DEET.