2024-07-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Själva företeelsen är ju inte ovanlig - det är inte första gången det påstås att någon sagt något de i själva verket aldrig sagt.

Bill Gates har ju t.ex. aldrig sagt att han vill minska jordens befolkning med 10-15%, men det är inte ovanligt att folk i den extrema änden av antivaxxar-skalan menar att han faktiskt påstått det (vissa av dem går till och med så långt som att mena att Bill Gates vill MÖRDA folk med vaccin). Bara för att ta ett exempel.

Semantik och Freudianska fettsägningar är melodin för vissa.

Haha perfekt! Ja jag börjar tröttna på personer som förnekar vetenskap. Dom har ju alltid fel.

Grundtips - lita på vetenskapen.
Citera
2024-07-10, 18:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
SE UPP! korrektamund0 har konstruerat ett påstått citat av mig som jag aldrig har skrivit. Med en död länk.

Jag pastade in korrektamund0s påstådda citat av mig i hennes inlägg nedan och den som vill kan följa länken och se att detta i korrektamund0s inlägg ser ut som att jag officiellt har skrivit det. Men jag har inte skrivit detta och länken är död (eller går tillbaka till det inlägg hon använt, se nedan). Det gäller följande påstådda citat av mig:

"Citatet" kommer inte heller från något inlägg av mig som har strukits. Tittar man på länkadressen så är det samma adress som i hennes första citat av mig, som hon citerar i sin helhet i samma inlägg ( (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)). Hon har alltså tagit det första citatet, som jag skrev kl 3:10 på natten, där jag svarar Hexen666 om något helt annat, och sedan har hon använt detta som länk för en egen text så att det ska se ut som om jag skrev det varvid hon låtsas citera det 17 timmar senare i sitt inlägg vid 20-tiden.
Naj, jag tror inte att det är någon som försökt få det att se ut som du skrivit något. Det allra vanligaste är att någon börjar citera ett inlägg som under tiden ändras. I det aktuella fallet började jag svara men avslutade inte förrän långt senare då jag satt på en flight emellan.

Jag brukar vara extremt noggrann med att aldrig ändra eller ta ett citat ur sin kontext, och det är jag ganska så säker på att jag inte gjorde i det här fallet heller. Men om du hunnit ändra ditt inlägg efter att jag började citera eller om jag av någon anledning gjort fel är det inte mer än att vi båda konstaterar att det jag citerade inte står i ditt inlägg NU. Jag har aldrig haft för avsikt att ändra något.

Å andra sidan kan man undra vad det är du INTE skulle ha sagt, du har ju infogat citat och ideligen skrivit exakt samma sak så det låter ju åtminstone som du står bakom citatet till 100%? Eller du menar att du INTE gör det?

Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
PMCPA menade att Bourla ljög. Du har tidigare haft svårt för ords valörer, slå därför gärna upp lögn i en ordbok. PMCPA:
The Appeal Board considered that the subsequent strong opinion statements, including ‘So, there was no doubt in my mind that the benefits completely [completely] were in favour of doing it [vaccinating children against Covid-19]’ and ‘I believe it’s a very good idea’ might infer to the ultimate audience, including members of the public, that there was no need to be concerned about potential side-effects of vaccination in healthy children aged 5-11 which was not so. The Appeal Board considered that this implication was misleading and incapable of substantiation. The Appeal Board therefore upheld the Panel’s rulings of breaches of the Code. The appeal on this point was unsuccessful.

Där står ju exakt samma sak fast på engelska. Nu vet vi sedan förut att din lingvistik är lika avancerad som en gräddvisp, men till och med DU borde klara av att inse att det du påstår att du INTE sagt är exakt samma sak som du ägnat 20 inlägg åt att ideligen citera.

Citat:
Överklagandenämnden sa att dessa uttalanden till förmån för vaccinering av 5-11-åringar felaktigt kunde få folk att tro att det inte fanns någon anledning att oroa sig för potentiella biverkningar.

Bra i alla fall att du äntligen erkänt att ingen anklagat Bourla för att ljuga, det skall du ha heder för.
Citera
2024-07-10, 22:29
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha perfekt! Ja jag börjar tröttna på personer som förnekar vetenskap. Dom har ju alltid fel.

Grundtips - lita på vetenskapen.
Vilka är det som förnekar vetenskap?
Citera
2024-07-10, 22:40
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld

Lyssna på "I am the Science" Fauci haha Alla som framför andra hypoteser, teorier baserat på tillgänglig data är konspirationsteorier enligt Pfizer fansen.
Citera
2024-07-11, 16:55
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Om du vill diskutera förslår jag att du plockar fram underlaget själv. Jag blir dock inte förvånad att ett antivaxxar-patrask vill att andra skall plocka fram information som stöder deras argument.

Det är nämligen rätt uppenbart att du själv inte vet hur man gör. Men vill du jämföra något så är det väl inte värre än att du plockar fram datat och sedan jämför?

Herregud...
I skrivande stund finns tyvärr ett ganska tunt underlag, just eftersom dessa studier inte har gjorts i den omfattning som de borde. Undra varför?

Men efter den monumentala katastrofen som är covid-19 sprutorna, så börjar dessa data skönja dagens ljus, offentligheten och även praktiserande medicinare har börjat ställa frågor. Om du själv är av sunt vetenskapligt sinne så borde du inte ha några problem med att dessa data offentliggörs.

Det kommer säkert ta år innan det verkligen har slagit rot i allmänhetens medvetande, men märk väl, det medicinindustriella komplexet har överspelat sin hand, och det finns inget, absolut inget, som kan stoppa det som komma skall. Du kommer se det generella vaccinupptaget hos barn minska år för år, och fler och fler offentliga och icke offentliga utredningar genomföras.

Det finns en del data redan nu. Är du helt säker att du vill satsa på den här hästen och inte hoppa av?
Citera
2024-07-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld

Dom som utgår från att det här vaccinet är skadligt utan bevis på att det stämmer är vetenskapsförnekare.
Citera
2024-07-11, 17:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
I skrivande stund finns tyvärr ett ganska tunt underlag, just eftersom dessa studier inte har gjorts i den omfattning som de borde. Undra varför?
Det formligen kryllar av studier och statistik på det området.

Citat:
Men efter den monumentala katastrofen som är covid-19 sprutorna, så börjar dessa data skönja dagens ljus, offentligheten och även praktiserande medicinare har börjat ställa frågor. Om du själv är av sunt vetenskapligt sinne så borde du inte ha några problem med att dessa data offentliggörs.
Jag har inga problem med att hitta den typen av data. Den är offentlig och tillgänglig för vem som helst.

Citat:
Det kommer säkert ta år innan det verkligen har slagit rot i allmänhetens medvetande, men märk väl, det medicinindustriella komplexet har överspelat sin hand, och det finns inget, absolut inget, som kan stoppa det som komma skall. Du kommer se det generella vaccinupptaget hos barn minska år för år, och fler och fler offentliga och icke offentliga utredningar genomföras.

Det finns en del data redan nu. Är du helt säker att du vill satsa på den här hästen och inte hoppa av?
Jag refererar till det data som finns och är tillgängligt för vem som helst att titta i. Du borde göra detsamma.
Citera
2024-07-11, 17:14
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Det formligen kryllar av studier och statistik på det området.

Jag har inga problem med att hitta den typen av data. Den är offentlig och tillgänglig för vem som helst.

Jag refererar till det data som finns och är tillgängligt för vem som helst att titta i. Du borde göra detsamma.
Nja, det finns inte tillräckligt med data på det området, tyvärr. Det finns en del, varifrån man kan dra ganska långtgående slutsatser. Problemet med majoriteten av studierna som gjorts är att dom är tillrättalagda för att passa in i ett narrativ och är inte utformade på ett korrekt sätt.

Ja jag vet vad du tänker, ännu en konspirationsteoretiker. Men jag är inte naiv för hur världen fungerar. Pengar och incitament styr allt. Det är en cynisk värld vi lever i, tyvärr. Du borde fråga dig själv varför du är så ivrig att slicka stöveln uppåt? Vad får du ut av det?
Citera
2024-07-11, 17:20
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nja, det finns inte tillräckligt med data på det området, tyvärr. Det finns en del, varifrån man kan dra ganska långtgående slutsatser. Problemet med majoriteten av studierna som gjorts är att dom är tillrättalagda för att passa in i ett narrativ och är inte utformade på ett korrekt sätt.

Ja jag vet vad du tänker, ännu en konspirationsteoretiker. Men jag är inte naiv för hur världen fungerar. Pengar och incitament styr allt. Det är en cynisk värld vi lever i, tyvärr. Du borde fråga dig själv varför du är så ivrig att slicka stöveln uppåt? Vad får du ut av det?
En del!? Det finns hur mycket som helst. Nej, de är inte tillrättalagda i något "narrativ". Vad är det för tramsigt påstående egentligen?

Dödsstatistik, sjukdomar, vårdbehov, you name it - ALLT finns och är forskat på i varende land, snudd på, och uppdelad på ovaccinerade vs vaccinerade. Vad är problemet? Hur mycket mer bevis behöver ni ha innan ni ger upp och slutar antivaxxar-patraska?

Problemet för antivaxxar-patrask är ju att forskningen visar exakt motsatsen till det ni hävdar, och det är antagligen därför ni väljer att tramsa om "narrativ" och "globala elitens maktstrukturer", "NWO" och "försök att i det tysta göra folk sterila genom att ge dem vaxxxiiiiiiin".

Det finns hur mycket forskning som helst och i princip allt visar att antivaxxar-patrask som vanligt är ute på en rejäl rund-resa på velocipeden.
Citera
2024-07-11, 17:26
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
En del!? Det finns hur mycket som helst. Nej, de är inte tillrättalagda i något "narrativ". Vad är det för tramsigt påstående egentligen?

Dödsstatistik, sjukdomar, vårdbehov, you name it - ALLT finns och är forskat på i varende land, snudd på, och uppdelad på ovaccinerade vs vaccinerade. Vad är problemet? Hur mycket mer bevis behöver ni ha innan ni ger upp och slutar antivaxxar-patraska?

Problemet för antivaxxar-patrask är ju att forskningen visar exakt motsatsen till det ni hävdar, och det är antagligen därför ni väljer att tramsa om "narrativ" och "globala elitens maktstrukturer", "NWO" och "försök att i det tysta göra folk sterila genom att ge dem vaxxxiiiiiiin".

Det finns hur mycket forskning som helst och i princip allt visar att antivaxxar-patrask som vanligt är ute på en rejäl rund-resa på velocipeden.
Nej min vän. Det räcker med att titta på hur kurvan för alla de största smittsamma sjukdomarna ser ut. Du kan tydligt se att dom är på starkt nedåtgående från slutet av 1800-talet, fortsätter att starkt gå nedåt ända fram till vaccin introducerades, och sedan fortsätta nedåt i exakt samma takt. Från dessa data alena, kan du dra vissa slutsatser.

Vidare, med dom begränsade studier som finns där man jämför fullt ovaccinerade personer, och då menar jag totalt 100% ovaccinerade från allt ända sedan barnsben! jämfört med de som fått de vanliga vaccinerna, så är datan mer än tydlig!

Återigen, vill du fortsätta rida den här hästen så be my guest. Du skadar ingen annan förutom dig själv.
Citera
2024-07-11, 18:19
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nej min vän. Det räcker med att titta på hur kurvan för alla de största smittsamma sjukdomarna ser ut. Du kan tydligt se att dom är på starkt nedåtgående från slutet av 1800-talet, fortsätter att starkt gå nedåt ända fram till vaccin introducerades, och sedan fortsätta nedåt i exakt samma takt. Från dessa data alena, kan du dra vissa slutsatser.

Vidare, med dom begränsade studier som finns där man jämför fullt ovaccinerade personer, och då menar jag totalt 100% ovaccinerade från allt ända sedan barnsben! jämfört med de som fått de vanliga vaccinerna, så är datan mer än tydlig!

Återigen, vill du fortsätta rida den här hästen så be my guest. Du skadar ingen annan förutom dig själv.
Om du vill "rida på den hästen" så går det bra för mig. Infoga gärna det data som du känner att du vill diskutera så skall jag med nöja såga dig längs fotknölarna. Som vanligt. Igen.

Är det någon speciell sjukdom som du upplever har ÖKAT i omfattning efter att man introducerat vaxxxiiiiiin?
Citera
2024-07-11, 18:56
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Dom som utgår från att det här vaccinet är skadligt utan bevis på att det stämmer är vetenskapsförnekare.
Enligt mig ett ”EJ genomtänkt svar” du får givetvis tycka som du vill. Men du får ursäkta mig om du påminner mig om Copernicus teorier som mötte hårt motstånd både från kyrkan och andra forskare. Det tog många år innan de nya teorierna besegrat de gamla. Är man då vetenskapsförnekare enbart för att man blivit kritisk mot dessa covid injektioner! Det finns mycket information om dessa injektioner som ligger i framkant med vetenskapen! https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC11227084/

Denna studie är inget bevis! Men en indikation av vad som kan hända, är detta vetenskap eller ej (Enligt dig)?
mRNA COVID-19-injektioner är associerade med bristfällig DNA-felmatchningsreparation icke-metastaserande tjocktarmscancer.

Författarna noterar, "mRNA-baserat vaccin kan orsaka skada på tumörcellernas MMR-system."

"Patienter som fått BNT162b2-vaccinet och har dMMR tjocktarmscancer hade högre nivåer av CRP och sedimentering och lägre nivåer av lymfocyt/CRP-kvot, vilket tyder på ett inflammatoriskt och immunförhållande mellan mRNA-baserat vaccin och dMMR-status."

Vet sedan tidigare att spikproteinet är känt för att påverka detta så förmodligen stämmer väl detta även in på covid-19 sjukdomen. Dock kan man väl diskutera senare vad som är värst, att injektera in spik proteinet eller använda sig av kroppens första barriärer. Jag ansåg rätt tidigt att det inte är så bra att trycka in detta experiment rakt in i blodbanan.
Senast redigerad av KreugerGuld 2024-07-11 kl. 19:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in