2024-07-09, 04:06
Medlem
En spännande myt som förekommer är också att alla de som är kritiska i meningen kritiskt tänkande till just mRNA-vaccinet, alltså som pekar på minsta möjliga nackdel hos dessa, eller ens ställer frågor, omgående demoniseras och klassificeras som idioter på liknande sätt som när kyrkan brände dem som ansåg att jorden snurrade runt solen.

Finns det någon härinne som kan ge ett exempel på en enda kritisk fråga som tillåtits komma fram kring mRNA-vaccinen i media utan att hånas? Minns någon en enda journalist som på ett kritiskt sätt ställt frågan hur länge vaccinets spikprotein stannar i kroppen? Det finns väl inte en enda svensk journalist som man kan peka på varit minsta kritiskt tänkande, med undantag av Shapiro på Folkets Radio, som till exempel i denna video kritiskt diskuterar Pfizers och FHMs påståenden kring vaccinet och smittspridning: https://www.youtube.com/watch?v=nx3FdX-8bUw

Det spelar ingen roll om dessa forskare skriver i Nature eller kommer från Yale eller Lund, de "bränns" upp omgående av en vrålande medelklass-pöbel som däremot inte har några problem med att ratta sin Tesla oavsett Musks negativa ord om vaccinet: https://x.com/elonmusk/status/1706681999035928994

Nu har australiensiska läkartidningen AJGP från Royal Australian College of General Pracitioners en insändare om Covid-vaccinen skriven av en forskare från universitetet i Sydney. Det som han skriver om kopplingen mellan IgG4 och cancer är alltså numera något som tagits upp i många vetenskapliga artiklar:
Should we now discuss possible COVID-19 vaccine negative effectiveness?

Commendations are due to AJGP and Professor Robert Tindle for their recent article published in the April 2024 issue, including the bold statement: ‘Because COVID-19 vaccines were approved without long-term safety data and might cause immune dysfunction, it is perhaps premature to assume that past SARS-CoV-2 infection is the sole common factor in long COVID’.1 The possibility that long COVID could be related to the vaccines is important, but the focus here is on the notion that the vaccines could cause some sort of immunosuppression, especially, as noted by Professor Tindle, since the spike protein ‘exhibits pathogenic characteristics’ – to say nothing of the ‘class switch to IgG4 antibodies’, which Professor Tindle thinks could lead to autoimmunity and cancer.
Författaren tar upp hur vaccinets verkan tycks ha överdrivits och rent av ibland tycks vara negativt:
Relatively few articles dare to explicitly discuss the phenomenon of perceived COVID-19 vaccine negative effectiveness, though Monge et al at least acknowledged it and tried to explain it away with a hypothesis around some selection bias.6 A British Medical Journal (BMJ) rapid response listed some of the evidence for this disturbing phenomenon, and called for further research.7 Furthermore, an unofficial ‘series’ of four articles, involving Peter Doshi, in the Journal of Evaluation in Clinical Practice, the last of which was published this year, indicates that issues with counting windows have likely led to exaggerations of COVID-19 vaccine effectiveness and safety estimates, for both the clinical trials and later observational studies.8 Finally, in contrast to Monge et al, a new Czech study by Fürst et al found strong evidence for the healthy vaccinee effect;9 this also seems to be evident in the recent and much-publicised Australian study promoting booster shots, which revealed an uncharacteristically high unvaccinated rate in elderly Australian aged care residents.10

All this makes it plausible that the COVID-19 vaccines have always had an effectiveness that was very low, zero, or even negative, with inadequate methods allowing for a highly exaggerated effectiveness initially – an exaggeration that is lessened with time. It is, as Professor Tindle noted, possible that the vaccines could be causing immunosuppression. With the ubiquitousness of the vaccines, and the fact that some vaccine mandates are still in place, to say nothing of the upcoming Senate inquiry into excess mortality,11 I suggest we investigate this further. https://www1.racgp.org.au/ajgp/2024/july/letters
Jag har inte gått in och kollat hans källor, men fint att han får skriva det, det skulle han nog inte ha fått i någon svensk tidskrift.
Citera
2024-07-09, 09:30
Medlem
KreugerGulds avatar
Detta är ny intressant video (teori)om de ovanliga blodpropparna, hur de bygger upp sig med upprepad booster och förmodligen via upprepad covid -sjukdom.
https://www.youtube.com/live/qDSgD2CE714?si=oquv6TbLTgP1XsAO
Senast redigerad av KreugerGuld 2024-07-09 kl. 09:33.
Citera
2024-07-09, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Vet inte om du menar att du fått Covid och sedan inte varit sjuk en gång, men jag antar att du menar att du inte varit sjuk sedan pandemin startade. Ja, jag har tagit fler doser än du och jag har heller inte varit sjuk, faktiskt inte sedan 2015 då jag hade influensa. Ofta slipper man ju smitta ganska mycket genom att låta bli att stoppa fingrar i olika kroppsöppningar ute på stan, som de flest annars gärna gör.

Forskningen har sagt exakt samma sak om Covid, alltså pekat på faran. Att många olika delar av ens kropp riskerar skador efter varje gång man är Covid-sjuk? Forskaren Al-Aly får väl sägas vara ledande inom detta, med artiklar i tunga tidningar. Han liknar varje smitta av Covid vid rysk roulette.

Det som däremot har hänt med dig (och mig) efter 3 doser mRNA-vaccin är att de antikroppar som kallas IgG4 har ökat markant i oss och ingen vet vad det beror på. Om det är skadligt eller inte får vi upptäcka över tid. Ett antal forskare har diskuterat ifall detta kan komma att ge cancer. Det är ett antal studier det handlar om men jag orkar inte pasta listan varje gång nån dyker upp i tråden, så googla gärna mRNA IgG4. Här har du en av artiklarna (obs att fortfarande har inget samband mellan IgG4 och cancer visats, så detta är hypoteser):
Increased IgG4 synthesis due to repeated mRNA vaccination with high antigen concentrations may also cause autoimmune diseases, and promote cancer growth and autoimmune myocarditis in susceptible individuals. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10222767/

Bara för tydlighetens skull. Jag vet inte om jag fick covid och gjorde aldrig något test. Jag märkte inte av något speciellt, men killgissar att jag var en av ganska många som blev smittad utan att insjukna. Det låter lite otroligt att inte blivit smittad alls med tanke på att nästan alla förr eller senare blev sjuka i covid.

Överhuvudtaget så märker jag ingen skillnad i hälsostatus från före covid och efter covid. Det enda som oroade mig med covid överhuvudtaget var att en del berättade de tappade luktsinnet, resten av symptomen förstod jag var en väldigt låg risk att drabbas av eftersom så få fick de problemen och då ofta hade bakomliggande sjukdomar.

Överlag så är det alltid en risk att bli sjuk. Oavsett vad det är för sjukdom man drabbas av så är det en extra påfrestning på kropp och hälsa, så inget speciellt med covid för det. Men på individuell nivå så kan vi alla drabbas olika. Om man redan är 99 år gammal och skröplig kan minsta förkylning döda en, medan man nog blir lite förvånad när en 25 årig vältränad kille plötsligt stupar på backen mitt i en tävling, men även där visar det sig vara ett virus eller en bakterie av något slag som ställde till det.
Citera
2024-07-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Bara för tydlighetens skull. Jag vet inte om jag fick covid och gjorde aldrig något test. Jag märkte inte av något speciellt, men killgissar att jag var en av ganska många som blev smittad utan att insjukna. Det låter lite otroligt att inte blivit smittad alls med tanke på att nästan alla förr eller senare blev sjuka i covid.

Överhuvudtaget så märker jag ingen skillnad i hälsostatus från före covid och efter covid. Det enda som oroade mig med covid överhuvudtaget var att en del berättade de tappade luktsinnet, resten av symptomen förstod jag var en väldigt låg risk att drabbas av eftersom så få fick de problemen och då ofta hade bakomliggande sjukdomar.

Överlag så är det alltid en risk att bli sjuk. Oavsett vad det är för sjukdom man drabbas av så är det en extra påfrestning på kropp och hälsa, så inget speciellt med covid för det. Men på individuell nivå så kan vi alla drabbas olika. Om man redan är 99 år gammal och skröplig kan minsta förkylning döda en, medan man nog blir lite förvånad när en 25 årig vältränad kille plötsligt stupar på backen mitt i en tävling, men även där visar det sig vara ett virus eller en bakterie av något slag som ställde till det.

Ja, exakt, individuellt som du skriver. Men allt luddas till. Forskare som intervjuades i svenska medier ansåg år 2020 att "flockimmunitet" troligen skulle uppkomma redan under samma sommar, men mätning av antikroppar hösten 2020 blev en kalldusch eftersom få hade smittats.

Et problem till är att många som smittas men inte tycker sig ha påverkats ändå har påverkats. Många studier av hjärnskador har gjorts och svenska forskare (vid Linköping om jag minns rätt) visade att ca 30 % av de som haft Covid hade nedsänkt lukt utan att märka det. Det är en hjärnskada på luktsystemet i hjärnan och kan påverka människors kommande kosthållning. Många forskare har också pekat på att människor kompenserar utan att märka det. Ny forskning har visat att människor som haft Covid ibland tänker långsammare, dock utan att märka detta. Sedan vet ju inte jag om detta gäller även dem som inte haft symptom över huvud taget.

Jag håller ju med dig om det individuella, och att många virus kan skapa långtidsproblem, ett problem nu är väl att Covid är ett värre virus än influensavirus eftersom det sätter sig på ACE2 som finns på många organ i kroppen och dessutom inte är säsongsbundet utan ständigt närvarande.

Nedan är en som går igenom en del forskning kring detta, ifall det intresserar dig eller andra. Vi får se, tiden får utvisa, men mitt intryck av människor jag ser är just att de numera beter sig som om de har en gnagande oro.
Why is EVERYONE more SICK?

Why does everyone keep getting sick? Spring flu, summer flu, concert flu, colds, endless coughing, mysterious bugs, allergies - why do our immune systems suck now?? What's with all the new health issues like diabetes, high cholesterol and fatigue? Why are more athletes having heart attacks? Why do so many have brain fog, memory problems and can't think as well as before? Is our gut microbiome health worse? Are we all just more tired and ill than before for no reason?

Well, spoiler– it's not "lockdowns" or "immunity debt" or "thejab" or not exercising or not enough essential oils or vitamins or natural remedies or not thinking enough positive, high-vibration, wellness thoughts. It's something you may have never even heard of thanks to public health and governments not doing their jobs, but something you've probably already had a lot of encounters with, something you know ~deep down~ is not as over as the mainstream media or your profit-minded employer says it is, something that will not go away just because we wish it really hard.

This video essay offers a useful primer to this syndrome that is already affecting tens (likely hundreds) of millions of people across the world. Please share this information with your community and advocate for authorities to start taking our health seriously, because we all deserve so much better.. Subscribing, liking the video and commenting also helps out in satisfying the Youtube gods and getting this content to reach more people.

If this is your first time hearing about it, your emotional impulse might be to say that it can't be real, that it must be an exaggeration or conspiracy. If that's the case, we assure you we have only used high-quality, credible, reputable sources and research, which we recommend checking out in the reference list below. The PDF has short summaries for all the studies included, to make it as easy to understand and accessible as possible, with some bonus resources for those of you who like deep diving into topics. https://www.youtube.com/watch?v=2HGi81LsXtA
Senast redigerad av Lamento 2024-07-09 kl. 14:00.
Citera
2024-07-09, 23:10
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag välkomnar en diskussion om fakta i en vetenskaplig kontext, inget annat. Dit hör däremot inte ett ständigt återkommande gebit att konsekvent och ideligen hitta på, förvanska, vantolka, förvränga, förneka, fördumma och generellt sett bete sig som en ointelligent jöns med schizofrena drag, uppvisa total avsaknad på läsförståelse och oförmåga att tolka fakta, vilket är exakt det DU och ett par andra håller på med; ni förlöjligar ett ämne som förtjänar att debatteras ur ett faktabaserat perspektiv. Med andra ord - det är antivaxxar-patraskeri
YES! Låt oss göra det! Det är faktiskt vad ALLA av oss "antivaxxare" längtar efter!!!

Vi börjar från början, med en simpel version av den vetenskapliga metoden.

Låt oss jämföra vaccinerade personer mot icke vaccinerade personer. Sida vid sida. Och nu menar jag inte bara mRna sprutorna, utan ALLA vacciner.

Kan du dra upp en sådan studie för mig är du snäll? Det borde vara hur jäkla enkelt som helst! Det borde ju vara lika lätt som att bevisa att 1+1 är 2 och att himlen är blå! Rådatan måste ju ligga där för alla att bara dra fram eftersom vaccin uppenbarligen fungerar! Dom där jävla antivaxxarna måste ju vara döda och begravna?
Senast redigerad av Hexen666 2024-07-09 kl. 23:16.
Citera
2024-07-10, 00:31
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
YES! Låt oss göra det! Det är faktiskt vad ALLA av oss "antivaxxare" längtar efter!!!

Vi börjar från början, med en simpel version av den vetenskapliga metoden.

Låt oss jämföra vaccinerade personer mot icke vaccinerade personer. Sida vid sida. Och nu menar jag inte bara mRna sprutorna, utan ALLA vacciner.

Kan du dra upp en sådan studie för mig är du snäll? Det borde vara hur jäkla enkelt som helst! Det borde ju vara lika lätt som att bevisa att 1+1 är 2 och att himlen är blå! Rådatan måste ju ligga där för alla att bara dra fram eftersom vaccin uppenbarligen fungerar! Dom där jävla antivaxxarna måste ju vara döda och begravna?
Om du vill diskutera förslår jag att du plockar fram underlaget själv. Jag blir dock inte förvånad att ett antivaxxar-patrask vill att andra skall plocka fram information som stöder deras argument.

Det är nämligen rätt uppenbart att du själv inte vet hur man gör. Men vill du jämföra något så är det väl inte värre än att du plockar fram datat och sedan jämför?

Herregud...
Citera
2024-07-10, 07:24
Medlem
KreugerGulds avatar
Såg lite information som någon la upp efter ett Ai svar igår! Tack för det!
Det verkar som att vagusnerven, som tills igår för mig var något nytt för mig, kan förmodligen vara en nyckel till god väg för att nå allmän hälsa, och i synerhet mot autoimmuna sjukdommar som lång-covid och injektionerna kan ge! Vi vet också ju sen tidigare att d-vitamin zink magnesium, omega3 hjälper att förbättra motståndet mot covid, som i sin tysthet verkar husera lika kraftfullt i vissa länder som tidigare även om man avblåst pandemin! Ivarjefall så har jag läst indikationer om det!
Citera
2024-07-10, 13:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks

Auch..

Tedros Admitting Boosters kill children - 2-24-22
'some countries are using to give boosters to kill children, which is not right,
https://rumble.com/v21122o-tedros-admitting-boosters-kill-children-2-24-22.html?e9s=rel_v1_b
Nej, Tedros "erkänner" inte att "boosters dödar barn".

Tedros uttalar children fel och rättar sig mitt i meningen. Vad han säger
är "some countries are using to give boosters to cil...children, which is not right".

Svårare än så var det inte. Men att antivaxxar-patrask går igång på freudianska felsägningar och med vilje väljer att vantolka, förvränga, förneka och fördumma ligger i antivaxxar-patraskets natur.

Får se nu när du svarar om du väljer att vantolka lite mer eller helt enkelt (och tvärtemot antivaxxarens natur) väljer att inse att "ja, så var det naturligtvis".

Det blir spännande.
Citera
2024-07-10, 13:49
Medlem
Citat:
Nej, Tedros "erkänner" inte att "boosters dödar barn".

Tedros uttalar children fel och rättar sig mitt i meningen. Vad han säger
är "some countries are using to give boosters to cil...children, which is not right".

Svårare än så var det inte. Men att antivaxxar-patrask går igång på freudianska felsägningar och med vilje väljer att vantolka, förvränga, förneka och fördumma ligger i antivaxxar-patraskets natur.

Får se nu när du svarar om du väljer att vantolka lite mer eller helt enkelt (och tvärtemot antivaxxarens natur) väljer att inse att "ja, så var det naturligtvis".

Det blir spännande.

Tedros sluddrar lite där. Men yes det handlar nog bara om en vanlig freudiansk felsugning.
Citera
2024-07-10, 15:19
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Tedros sluddrar lite där. Men yes det handlar nog bara om en vanlig freudiansk felsugning.
Ja.

https://www.google.com/search?q=tedros+kill+children
Citera
2024-07-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ja.

https://www.google.com/search?q=tedros+kill+children

Det är inte vaccinets fel utan bara Tedros talpedagog som slarvat.
Citera
2024-07-10, 17:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det är inte vaccinets fel utan bara Tedros talpedagog som slarvat.
Själva företeelsen är ju inte ovanlig - det är inte första gången det påstås att någon sagt något de i själva verket aldrig sagt.

Bill Gates har ju t.ex. aldrig sagt att han vill minska jordens befolkning med 10-15%, men det är inte ovanligt att folk i den extrema änden av antivaxxar-skalan menar att han faktiskt påstått det (vissa av dem går till och med så långt som att mena att Bill Gates vill MÖRDA folk med vaccin). Bara för att ta ett exempel.

Semantik och Freudianska fettsägningar är melodin för vissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in