2024-07-11, 15:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Jag har sett tre olika vinklar på den här projektilen och med en av de mer tydliga bilderna så har man jämfört foton av de som man tror är mest likadana. Nasam luftvärns projectil ser mest ut som den som använts. De ryska kan inte komma på frågan eftersom de har längre vingar. Patriot har vingarna vid basen så det har inte den här.

Utan att försvara eller angipa så måste man ägna en tanke åt - vad tror de olika länderna att de skall vinna på detta anfall?
Rysslands plan och strategi säger: Demilitärisera Ukraina via militären.
Ukraina säger: attackera civila och civila mål för att ryssarna skall bli sura på Putin och störta honom och så delas Ryssland upp i små delar som alla länder i Väst kan kasta sig över och ta naturersuser från.
Väst (USA och England och EU)- Störta Ryssland eller skada Ryssland och skada civilbefolkningen i Ryssland så att man kan få en regimchange.

Taken är: Vem har mest nytta av att ett sjukhus bombas?
Knappast Ryssland.
Frågan är om ens Ukraina har numera någon nytta av det?
Återstår Nato och väst. Det är ju de som möjliggör Ukrainas långväga missiler. Och det är ju de som är beredda att offra varje ukrainsk soldat för att tillfoga Ryssland skada. Och de mänskliga rättigheterna eller den internationella lagen, bryr de sig inte om. Enligt dem så står de över sådant. Men alla andra måste lyda den.

När sade Ukraina detta, ditt får?

Man kan se hur du sitter med tårar i ögonen och febrilt ’jämför foton av de som man tror är mest likadana’ för innerst inne känner du skam för Rysslands beteende i detta krig, med återkommande attacker på civila mål.

Nu senast ett barnsjukhus alltså. Inte för att man är förvånad men hur lågt kan ni sjunka?
Citera
2024-07-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukraina placerar alltså stora vapenfabriker nära barnsjukhus.
Man kan inte vänta sig något annat när det kommer till det landet.
Fast nu ljuger du.
Citera
2024-07-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Vad är det som säger att den var ämnad att träffa barnsjukhuset?
Är det ett result av att Ukraina kanske förvarat krigsmateriel i närheten?
Vi lär inte få svar på dessa frågor!
De har bombat över 1600 st sjukhus, är de så dåliga på att skjuta eller är det regelrätta krigsbrott de håller på med tror du
Citera
2024-07-11, 15:49
Medlem
lunarluddes avatar
Jag skulle tro att det är Ukraina som av misstag har bombat sjukhuset tyvärr, går inte lita på varken Ukraina eller Ryssland, båda länderna är lika korrupta, mina tankar går till alla omkomna och familjer.:/
Citera
2024-07-11, 15:51
Medlem
Har varit MYCKET skitprat om att Ukraina själv bombade barnsjukhuset, då undrar jag var är startplatsen i Ukraina där man avfyrade den RYSKA Kh-101 missilen???

Denna måndagsmorgon avfyrades missiler från 3 ryska platser,

1, Saratov Oblast
2, Kursk Oblast
3, Ockuperade Krim

Kh-101 avfyrades från Saratov Oblast.

De ryska asen påstår fortfarande att Ukraina är skyldig till attacken mot barnsjukhuset, nu är det ju fastställt att Kh-101 missilen var den missil som träffade mitt på sjukhuset, inte snett, inte bredvid utan en direkt fullträff var det.

Min fråga är då:
Om ENDAST RYSSARNA har och använder sig av Kh-101 missilen så hur sjutton har Ukraina fått tag i en sådan i Saratov, teleporterat den kanske?

( Hur länge ska vi behöva läsa inlägg efter inlägg att det inte var ryss-svinen som bombade när alla bevis pekar endast på aset Putin )
Citera
2024-07-11, 15:58
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Har varit MYCKET skitprat om att Ukraina själv bombade barnsjukhuset, då undrar jag var är startplatsen i Ukraina där man avfyrade den RYSKA Kh-101 missilen???

Denna måndagsmorgon avfyrades missiler från 3 ryska platser,

1, Saratov Oblast
2, Kursk Oblast
3, Ockuperade Krim

Kh-101 avfyrades från Saratov Oblast.

De ryska asen påstår fortfarande att Ukraina är skyldig till attacken mot barnsjukhuset, nu är det ju fastställt att Kh-101 missilen var den missil som träffade mitt på sjukhuset, inte snett, inte bredvid utan en direkt fullträff var det.

Min fråga är då:
Om ENDAST RYSSARNA har och använder sig av Kh-101 missilen så hur sjutton har Ukraina fått tag i en sådan i Saratov, teleporterat den kanske?

( Hur länge ska vi behöva läsa inlägg efter inlägg att det inte var ryss-svinen som bombade när alla bevis pekar endast på aset Putin )

Alla trasiga vareler som håller på putler och ryzzland måste såklart hitta nån slags konspirationsteori så de inför sig själv kan " rationalisera " fortsatt stöd till vår tids Hitler.
Det är ju 100% säkert att det var en rysk missil avfyrad av ryssen.
Citera
2024-07-11, 16:20
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Jag skulle tro att det är Ukraina som av misstag har bombat sjukhuset tyvärr, går inte lita på varken Ukraina eller Ryssland, båda länderna är lika korrupta, mina tankar går till alla omkomna och familjer.:/
1. Det finns videobevis från flera vinklar, 2. En AIM-120 AMRAAM kan inte orsaka den typ av effekt som skett 3. Ryssland har genomfört såna här attacker förut bl.a. mot en förlossningsenhet i Mariupol. Det är AIK som är nazistlaget, inte DIF. Sluta agera som en AIKare.
Citera
2024-07-11, 16:37
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde

Vissa är lite mer benägna att köpa rysk desinformation.
Citera
2024-07-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Nej i krigets " lagar " är det i princip ingen skillnad, anfallaren är skyldig att säkerställa att inga civila åsamkas skada.

Och ett barnsjukhus!! och ryzz-svinen har inte ens kommenterat det! sicket jävla anus-folk.

Snacka om att du låter hel korkad inkluderar de Alexei Navalny. Varför i hela friden spelar de dig någon roll om de yttrar sig när de enbart är propaganda för Ryssland.
Citera
2024-07-11, 16:44
Medlem
"Analysis of the fragments and damage caused by the attack suggests that the hospital may have been hit by an air defence missile.
Experts examined the damage and noted the absence of explosions and wing fragments, thus ruling out the hypothesis of a cruise missile such as Kh-101. Furthermore, the nature and distribution of the fragments are consistent with anti-aircraft missiles, which are designed to explode near the target and release shrapnel, but lack large explosive charges capable of creating great destruction, as cruise missiles are designed to do." https://decripto.org/en/ukraine-war-doubts-over-video-of-russian-missile-hitting-hospital-could-be-anti-aircraft-error/
Citera
2024-07-11, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
De har bombat över 1600 st sjukhus, är de så dåliga på att skjuta eller är det regelrätta krigsbrott de håller på med tror du

Tja ni brukar annars säga att ryssarna har så dåliga grejer, att de är gravt alkoholiserade osv.

Inte sett de uppgifterna du ger om 1600 sjukhus, om inte ens SVT uppger det tar jag det påståendet med en stor nypa salt. Det jag däremot vet är att när Amnesty släppte sin rapport som visade att ukrainsk militär använde bla sjukhus blev det ett jävla liv över den rapporten och de gjorde senare en halv pudel vilket de inte behövft göra. Det jag här vill ha sagt är varför det ibland finns anledning för fienden att bomba civila mål för att militär tagit över och då är de legitima mål för fienden.

Om det här var medvetet lär vi antagligen aldrig få veta. Nyheten är trots på bara några få dagar nästan helt glömd i västmedia vilket kan ses som att det nu inte ska grävas mer, Ryssland har utpekats som skyldig och då är det bättre att snabbt dra vidare i andra nyheter för att konservera den uppfattningen hos den stora massan. Nato har nu beslutat om fortsäta stötta Ukraina med hundratals miljarder, så bombningen kom väldigt lägligt för Ukraina och väst och de som fortsatt gynnas av kriget.
Citera
2024-07-11, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vissa är lite mer benägna att köpa rysk desinformation.

Mig veterligen blev ett par i Polen dödade av nedskjuten robot de innebär att de är fullt möjligt att folk som inte är mål kan träffas och dödas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in