2024-07-10, 16:53
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har förmodligen inte Tinder?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tinder
Helt rätt.
Jag har inte Tinder.
Har inget behov av det.
Men, jag träffade fan frugan på nätet för över 20 år sen. Kamrat tror jag minsann sidan hette.
Skulle troligtvis gå ut på krogen och fråga om nån ville följa med hem på en kaffe, om jag vart singel igen.
Citera
2024-07-10, 17:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Om jag minns rätt så drog han in 800 000 per år, å i den där tråden som han skrev i så hade han så dåligt med pengar att han inte hade råd å va sjukskriven. Hur går det ihop?

Så deprimerad, dumpad å pank.

Exakt så tolkar jag honom också. Och han var tydligen även God man för sin mamma, undrar om han "tullat" på sin mammas tillgångar och sitt framtida arv. undrar om han hade syskon som också borde fått del i ett framtida arv från hans mor???

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Var ser du att han inte hade råd med sjukskriving?

Han skriver det i den där självhjälpsgruppen, att han har mycket dålig ekonomi nu......

Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen
Ett antal husaffärer där man går 2-300.000 back varje gång tär på ekonomin.

Exakt så.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan spelskulder vara en förklaring till dålig ekonomi, separation och slutligen mord och självmord?

Nja, jag tror snarare på dåliga husaffärer pga allt flyttande, köpa hus och sälja till underpris flera gånger.
Citera
2024-07-10, 17:05
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Om hen bedömde att det fanns en fara för barnens välmående och säkerhet. Det gjorde hen uppenbarligen inte. Det finns ingen anmälningsplikt för pappans mående. Så det är lätt att förstå vad deras samtal handlade om. Att pappan har signalerat självmordstankar är den enda rimliga förklaringen till att han har uppmanats att göra en orosanmälning på sig själv. Hade han gjort det så hade han förmodligen fått sluten vård en tid. Men han valde en mer drastisk väg för att straffa världen för att han var tvungen att lida. Han såg sig som ett offer för yttre omständigheter snarare än inre ohälsa.

Han borde ha följt terapeutens råd.

Tror också att anledningen till att terapeuten villa avbryta var för att han signalerade Självmordstankar.
Här behövdes riktiga proffs.
Han var uppenbarligen rejält under isen.
Jobbig uppväxt, ränt runt efter frugan i 13 år som flyttgubbe i jakt på familjelycka, men den familjelycka tog slut i September när frugan villa skiljas och i Oktober meddelade hon att hon minsann skulle träffa andra.
Synd bara att han tog ett av barnen med sig.
Citera
2024-07-10, 17:06
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Var ser du att han inte hade råd med sjukskriving?
Han säger det i gruppen som är kök-full av narcissister.
I ett av sina inlägg.
Citera
2024-07-10, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GissarBara
Helt rätt.
Jag har inte Tinder.
Har inget behov av det.
Men, jag träffade fan frugan på nätet för över 20 år sen. Kamrat tror jag minsann sidan hette.
Skulle troligtvis gå ut på krogen och fråga om nån ville följa med hem på en kaffe, om jag vart singel igen.
Men DET är ju en annan sak!
Frågar man/blir frågad på krogen så är det ju något annat än att träffas och dricka kaffe på dagtid helt apropå.
Men det kanske inte killar tycker....kaffe som kaffe eller?
Citera
2024-07-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Men snälla, det avhandlades i tråden tidigare. Personen som lämnar in skilsmässoansökan kan göra det för sin egen självkänslas skull - EFTER att partnern ”förlupit hemmet”.
Han skriver det i narcissist tråden att han har barnen på fulltid.

Vad har skilsmässoansökan med det att göra?
Citera
2024-07-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Han skriver själv att kristerapeuten ville att han skulle orosanmäla sig själv, hade det varit oro för barnen hade man orosanmält för det.

Enligt honom blev han bara sämre och sämre i sitt mående, därav han blev ombedd att orosanmäla sig själv.

Jag funderar lite, kan det vara att de gjorde en orosanmälan på honom? men i gruppen han skriver så säger han att det är han själv för att det låter bättre så.
Om nu kristerapueten inte ville jobba med honom iom hans sämre mående så borde de anmält hans mående till Soc själva.

De är skyldiga att anmäla när barn är inblandade
Orosanmäla sig själv innebär att hela familjen är i behov av hjälp. Han som far. Soc hade kollat på hela familjesituationen. Tror du de bara glott på honom och gjort vad?
Citera
2024-07-10, 17:59
Medlem
Citat:
Att det fanns problem i äktenskapet de inte kunde hantera rationellt, kan vi nog konstatera.

Flyttarna i sig är nog inget omgivningen kan göra något åt, om inget annat finns att anmärka på.
De verkar ha varit en medelklassfamilj, hade kanske varit annat om de var "underklass" och hade ögonen på sig från start med missbruk och liknande. Det är skillnad på folk och fölk.
Det sista absolut. Hade en ensamstående gjort då hade det minsann ifrågasatts. Man kan lugnt säga att det är inte bland de fattiga och ensamstående det värsta händer för de måste skärpa sig hela tiden!
Citera
2024-07-10, 18:00
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
https://3009.filemail.com/api/file/get?filekey=KQMs2DF7nfP0EDFMWWoUMTd7d6-o9XCjDnfN_Txd66tvTQhzhcHKr6VE0uMMz7Si-pHMGB-YQh0&pk_vid=2e4fa7a1815e943f172053822150caf6

Han skriver lite luddigt.
Först verkar det som att det kvittar för mamman vem som ska ha barnen mest. Men i slutet av inlägget ska mamman flytta med barnen. Det framgår inte heller om han verkligen orosanmälde sig själv (fortfarande svårt att begripa mig på det rådet).

När han skriver ”hon lämnade, inte jag”, inom parantes, skulle det lika gärna handla om terapeuten som frun.

Visste mamman att han var i dåligt skick hade hon inte begått något umgängessabotage.

Är inte hon alldeles för ful för att vara narcissistist? 🙄
Citera
2024-07-10, 18:01
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Tja, alla kanske inte resonerar och tycker som din fru gör?
Men vad vet jag? Enligt uppgift ingenting alls

Haha, ja. Blir full i skratt nästan när denna användare tycker det ska vägra tyngre när denne säger vad fan dennes fru sagt och anser 😬
Verkar tro det ska väga tungt på Flashback vad dennes fruga anser?

Ser inga konstigheter med att människor som inte längre är ett par börjar dejta! Även om någons fru här minsann tycker det är dåligt och narcissism 😅
Citera
2024-07-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
Är inte hon alldeles för ful för att vara narcissistist? 🙄

Narcissister brukar vara mer stylade, åtminstone på film, hur det är i verkligheten vet jag inte.
Citera
2024-07-10, 18:09
Medlem
Citat:
Att ta sitt liv är oftast ett tecken på depression och att man tycker att de som blir kvar får det bättre om man själv är borta. Där hade spelskulder kunnat vara en utlösande faktor.

Ett utvidgat självmord har förmodligen andra mekanismer, mer aggressiva tror jag. Det handlar om att straffa dem som blir kvar, mer än att förskona dem från ens usla person.

Att det skulle vara för att skydda barnen från mamman tror jag inte en sekund på, då är inte dödande det bästa sättet att visa kärlek på.

Mina fetningar.

Det är faktiskt nästan dött lopp mellan hämnd och altruistisk motiv. När det kommer till altruistiska motiv så inbillar dom sig att det är bäst för barnet att försvinna från den ofullkomliga och hemska värld dom anser sig se.

Med tanke på pappans egna missnöje över sin uppväxt som han ger uttryck för i narcissist gruppen, kan man tänkta sig att han ser en liknande utveckling för sina barn som han själv hade, och vill skona dom från det genom att ha ihjäl dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in