2024-07-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Orosanmäla sig själv innebär att hela familjen är i behov av hjälp. Han som far. Soc hade kollat på hela familjesituationen. Tror du de bara glott på honom och gjort vad?
Den där terapeuten!
Citera
2024-07-10, 18:13
Medlem
Det finns olika typer av narc.

Den ni tänker på är grandios, som tänker på utseendet.
Men de finns tex dold narc som inte alls är likadan.
Citera
2024-07-10, 18:25
Medlem
Ksoksos avatar
Mamman skriver under nyhetsinlägget på Facebooksidan "journalist Mikael Nillsson" som har ett inslag om händelsen.

"Jag är mamman och sluta med era spekulationer och låt oss sörja ifred!!!!"
Citera
2024-07-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Det skrev jag inte
Inte jag heller. Jag skrev att för människor som är bekanta med Tinder kallar det mesta för dejt. Man svajpar och dejtar tills man hittar ett seriöst förhållande. Det betyder inte att alla har sex på första dejten.
Citera
2024-07-10, 18:32
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Klart du skrattar och gör symboler. Min fru påpekar att det är avundsjuka när man gör flera symboler och överdriver i skratt. Speciellt när man hittat inlägget 50 inlägg bakåt. Du önskar du hade ett bra förhållande me. Ditt förhållande verkar ju sådär.
Jag gjorde med ikoner men jag sluta när jag fyllde 15 år.

Har läst dina inlägg.
Gillar dig o din fru.
Gammalt gott sunt förnuft.
Hälsa frugan att hon har rätt i den döda mannens x-fru och narcisstiska beteende.
Ha det gött.
Citera
2024-07-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Var ser du att han inte hade råd med sjukskriving?
Namnet på den som inte har råd med sjukskrivning är maskat, jag tror inte att det syftar på pappan utan mamman. Han skulle knappast ha skrivit sitt namn i meningen och fått det överstruket så det måste gälla mamman antar jag.
Citera
2024-07-10, 18:55
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Namnet på den som inte har råd med sjukskrivning är maskat, jag tror inte att det syftar på pappan utan mamman. Han skulle knappast ha skrivit sitt namn i meningen och fått det överstruket så det måste gälla mamman antar jag.

Kan vara så, eller så är det personen han svarar som är överstruken.
Citera
2024-07-10, 18:55
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Namnet på den person han taggar i sitt svar är maskat.
Citera
2024-07-10, 18:58
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Tråden startade efter hans död, när tror du själv att han blev blockad?
Jag ser inte att han skrivit ngt som kan orsaka en ban. Om dessa printscreens vi sett är det enda han skrivit där. Men ngt har väl hänt som inte går att se.

Jag menade att admin i gruppen kanske har fått kännedom om detta (måste dessutom vara en drös flashbackare som försökt gå med där) & satte en ban för att efterlevande inte skall kunna läsa? Fast man kanske ser innehåll ändå?

Jag vet inte hur det fungerar för jag använder inte fb & aldrig blivit blockad ngnstans. Man kanske bara kan ta bort personen?
Men användaren som lade ut ville inte få skit för det så det verkar vara känsligt att utomstående kan läsa.
Fast antagligen har det skett tidigare då han gör sig omöjlig överallt som det verkar.

Citat:
Länka de inlägg som du tycker triggar.
Att han sitter i en grupp & får sympati medan han utmålar henne som narcissist & dålig mor.
Citera
2024-07-10, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Namnet på den person han taggar i sitt svar är maskat.
Det har du rätt i, jag hade lite otur när jag tänkte där!
Citera
2024-07-10, 19:09
Medlem
colis avatar
Citat:
Mamman provocerade givetvis sin make genom att påtala att hon gått vidare, omedvetet eller ej. Men med tanke på hans skick, borde hon vetat att han sårades av detta.

Vissa i tråden anser att hon inte hade någon skyldighet att redogöra för sina havande och göranden, ändå påstår han att hon talat om för honom att hon ville dejta. Varför gör hon då det, hon hade ju ingen anmälningsplikt? Enda anledningen jag kan se är att hon vill meddela att hon gått vidare. Om hon vet att detta sårar, vet jag intet. Men antar.

Så är det naturligtvis, det fetade.
Om man har varit ett par sedan 2011, är gifta och har två gemensamma småbarn - men plötsligt bestämmer sig för att man själv vill bryta upp - ja, då måste man naturligtvis också inse att den andre partnern kommer må väldigt dåligt.

Man har väl ändå troligen älskat varandra under många år och man älskar sina barn - då vill man väl antagligen inte skada vare sig exet som partner eller honom i rollen som barnens far extra mycket i onödan.

Då ser man till att inte orsaka extra mycket smärta!

Ibland lämnar man för att man hittat någon ny - och det gör ofta partnern väldigt ont.
Men har man inte redan hittat en ny relation - så håller man naturligtvis käft om att man letar och dejtar.
Måste man absolut dejta omedelbart, dvs redan inom 1/2 -1 år efter separationen inleddes, gör man det väldigt diskret.

Man berättar inte om det för den sörjande övergivna ex-partnern, man presenterar inga nya kortvariga relationer för barnen som kan berätta vidare och man lägger självklart inte ut info om det på nätet.

Det handlar om att inte vara en egoist, att visa hänsyn både till exet som före detta och som barnens far.
Att inte spänna smärtbågen onödigt hårt.
Såvida man inte är en utpräglad narcissist - för då är någon annans välmående inte särskilt betydelsefullt.
Eller om man vill straffa exet och verkligen orsaka honom smärta och sorg.

Mycket talar väl för att uppgifterna som kommit ut om den här sorgliga historien, leder till misstankarna att kvinnan var en narcistiskt manisk ständig sökare efter ”något bättre” och att hon trampade på styrd av sig och sina behov, utan att riktigt se eller ta hänsyn till hur omgivningen mådde.

Det förringar eller urskuldar naturligtvis inte mannen förfärliga oförlåtliga brott. Men det kanske kan kan ge en liten hint om förklaringsorsak till varför han öppet mådde skit och tappade sans och vett.
Senast redigerad av coli 2024-07-10 kl. 19:16.
Citera
2024-07-10, 19:21
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag ser inte att han skrivit ngt som kan orsaka en ban. Om dessa printscreens vi sett är det enda han skrivit där. Men ngt har väl hänt som inte går att se.

Jag menade att admin i gruppen kanske har fått kännedom om detta (måste dessutom vara en drös flashbackare som försökt gå med där) & satte en ban för att efterlevande inte skall kunna läsa? Fast man kanske ser innehåll ändå?

Jag vet inte hur det fungerar för jag använder inte fb & aldrig blivit blockad ngnstans. Man kanske bara kan ta bort personen?
Men användaren som lade ut ville inte få skit för det så det verkar vara känsligt att utomstående kan läsa.
Fast antagligen har det skett tidigare då han gör sig omöjlig överallt som det verkar.

Att han sitter i en grupp & får sympati medan han utmålar henne som narcissist & dålig mor.

Ojdå.
Vart har han gjort sig omöjlig överallt.?
Nu har han ju levt med kvinnan och hennes beteende i 13 år så han känner ju henne lite bättre än du gör. Och då finns det ju en anledning till att han söker råd och vägledning i just den gruppen, eller hur.?
Du har inte en susning om hur hon har varit mot honom i alla år. Du har ingen aning om vad han har uppoffrat i 13 år för att få en familjekänsla som han ville ha.
Så tona ner dig lite nu, för du har inte en aning.
Hon kan ha varit en fullständig narcissist som styrde allt där hemma, och han följde snällt efter.
Nej, det förminskar inte att han har de facto mördat sina barn. Ja, det har han och det är fruktansvärt. Nån annan här började spåna iväg om han snor pengar från sin mamma och försöker lura syskon på nåt arv.
En stödgrupp som försöker hjälpa folk som lever med en narcissist är nu full med narcissister.
Han erkänner ju själv hur dåligt han mår med panikångest mm. En vanlig terapeut kan inte hjälpa honom utan råder honom att söka proffshjälp. Allt detta förnedrande lägger han ut till andra.
Nånting bröt ner honom till nivån att han inte ville leva längre, och tog sitt liv. Fine.!!
Bara fruktansvärt hemskt att han lyckades ta ett barn med sig.
Du och vi har ingen aning om vem han var eller varför han gjorde det, så kamma till dig lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in