2024-07-10, 13:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
DN skrev nu att "troligen" är det en rysk missil.. och Ukraina "hävdar" bevis ....
Somsagt vad Ukraina hävdar vet vi sedan tidigare inte alltid stämmer.. tex missilen i Polen som döda polacker och missilen som träffa marknaden i Donetsk och döda ett dussintal människor.

Dom bevis med fragment på bilder kan lika gärna vara från annat håll från en helt annan händelse .. vi kommer aldrig få se konkreta bevis som filmer eller liknade från platsen.
Man förväntar sig ju mer något liknade när Ukraina tjattrar om sina bevis.. https://www.youtube.com/watch?v=2Z5JUaXbCzo&t=170s
Du var inte alls så skeptisk som du är nu när det gällde Israels attacker mot civila i Rafah. Det köpte du med hull och hår men här intar du en totalt skeptisk hållning...

Det beror på är hjärntvättad av just västerländska medier
Citera
2024-07-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Inflygningen mot målet sker utan motorkraft. Precis som en glidbomb.

Är den ljudlös så pekar det mer mot en kryssningsmissil än en luftvärnsmissil.

Nu tror jag att du missuppfattat något.
Man kan höra motorljudet från kh-101.

https://x.com/splendid_pete/status/1810686779869319586
Citera
2024-07-10, 13:41
Medlem
Citat:
DN skrev nu att "troligen" är det en rysk missil.. och Ukraina "hävdar" bevis ....
Somsagt vad Ukraina hävdar vet vi sedan tidigare inte alltid stämmer.. tex missilen i Polen som döda polacker och missilen som träffa marknaden i Donetsk och döda ett dussintal människor.

Dom bevis med fragment på bilder kan lika gärna vara från annat håll från en helt annan händelse .. vi kommer aldrig få se konkreta bevis som filmer eller liknade från platsen.
Man förväntar sig ju mer något liknade när Ukraina tjattrar om sina bevis.. https://www.youtube.com/watch?v=2Z5JUaXbCzo&t=170s

Det är inte Ukraina som hävdar att det var kh-101.
Oberoende experter har analyserat videos och samstämmigt dragit slutsatsen att det är kh-101 och att AIM-120 kan uteslutas.
Citera
2024-07-10, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha
Och du sitter på sanningen från Infowars, Yuckson Hinkle, de slemmiga bröderna Tate och det där peddot vad fan han nu heter förmodar jag? Det kan ha gått dig förbi att det räcker med att uteslutande titta på när ryska företrädare snackar helt befängd skit för att begripa att Kreml är vidriga krigsförbrytare.

Jag gör det, jå. Jag tvingas söka och söka för att få fram fakta. Infowars bygger på fakta - och det de har talat om, det förskräckliga, har numera hänt.
Men alla tycks köpa "the big lie"... ju större lögn, ju trovärdigare är den. För alla vet ju att ingen skulle ljuga så förfärligt.
Tja! Välkommen till vår tid och de största lögnerna. Och det riktigt häftiga trollet som ljuger så öppen med sådant som man kan ta reda på, med lite ansträngning, fortsätter späda på lögnen för ingen ids ta reda på fakta. Tyvärr har Googel också sjabblat bort sig. Man måste söka det i böcker.
Citera
2024-07-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nej det är inte konstigt då Ukraina försvarade sig mot rysk raketeld. Som Jens Stoltenberg sade då han kommenterade händelsen, hela skulden ligger på Ryssland. Korkade vatnik-imbecill.

Så Ukraina har rätt o döda vem som så länge dom försvarar sig ? Landar pjäser i Polen Tyskland Kroatien osv osv så är det ok eftersom världens största demokrati har all rätt o försvara sig och gör aldrig någonsin något fel ?
Citera
2024-07-10, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det är inte Ukraina som hävdar att det var kh-101.
Oberoende experter har analyserat videos och samstämmigt dragit slutsatsen att det är kh-101 och att AIM-120 kan uteslutas.

Oberoende experter?😂 propaganda experter möjligen.

Litar inte en sekund på dessa ”experter” dom har haft fel förr.. samma sak med attacken på marknaden i Donetsk. Var ju samma bjäbb när det hände i Donetsk att Ryssland sprängt folket av dessa såkallade experter. Men det visade sig vara fel!
Citera
2024-07-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solipsism
Jag tror att du blandar ihop den stora huvudbyggnaden, som enbart träffades av splitter, med byggnaden missilen träffade.

https://i.guim.co.uk/img/media/2bd262f6d7515385c7009a7f7ac1a7507c85c2f1/0_0_5888_3929/master/5888.jpg?width=620&dpr=2&s=none

Här är bilden från The Guardian med den träffade byggnade i högerkant. Som du ser är det ett tvåvåningshus byggt av tegel. Det ser ut som en historisk byggnad från omkring förra sekelskiftet, så antingen trästomme. Taket är enligt bilden mycket tunnt och av trä, vilket kan förklara hur en AIM 120 kan penetrera det, vilket någon annan skribent frågade.
nej någon skrev att "det är inte armerad betong" vilket alla svarade på.
Inte huruvida ett tak var av trä.
Betong är av naturen sprött. Utan armering klara de inte speciellt stora laster.
Det finns dock en uppsjö olika sätt att armera. Men vanligast i större byggnader är armeringsjärn.
Andra sätt, som ger högre hållfasthet, är fiberarmering.
Citera
2024-07-10, 13:52
Medlem
Citat:

Litar inte en sekund på dessa ”experter” dom har haft fel förr.. samma sak med attacken på marknaden i Donetsk. Var ju samma bjäbb när det hände i Donetsk att Ryssland sprängt folket av dessa såkallade experter. Men det visade sig vara fel!
Hur efterbliven kan en människa vara? Det finns FILM OCH VIDEO I BRA KVALITE DÄR DET TYDLIGT FRAMGÅR VILKET VAPEN DET ÄR
Citera
2024-07-10, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casicasi
Hur efterbliven kan en människa vara? Det finns FILM OCH VIDEO I BRA KVALITE DÄR DET TYDLIGT FRAMGÅR VILKET VAPEN DET ÄR

Precis man ser tydligt att det inte är en KH-101...

https://www.youtube.com/watch?v=6-JJeFpDR3o&t=237s
Citera
2024-07-10, 13:58
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:

Det var en rysk missil, lägg ned din korkade Vatnik!
Citera
2024-07-10, 14:12
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jo du förespråkar den starkes rätt eftersom du tycker att Ukraina ska ge sig för att Ryssland enligt dig är den starkare parten. Då ska den principen också gälla allt annat också.

Jag förespråkar att Ukraina ska ge sig eftersom det är ett förhållandevis onödigt krig och för att inte fler ska dö. Jag menar dessutom att det är utsiktslöst för Ukraina att förbättra sin nuvarande förhandlingsposition.

Dessutom skulle jag föredra om vi kunde undvika ett nytt världskrig. Framförallt skulle jag föredra om färre barnsjukhus och badstränder blir bombade, för att återknyta till ämnet.

Citat:
Att du älskar Ryssland men bor i trygghet i väst visar vilken patetisk nolla du är. Att du sen inte ser att Ryssland är både en terrorstat och en oligarki beror på att du är en lågintelligent idiot, inget annat. Men här kommer ett fredsförslag som kommer innebära ett slut på kriget, att inga fler ukrainare dör samt att båda måste ge vika:
1. Ryssland drar tillbaka sina trupper från de ockuperade delarna av Ukraina och överlåter området åt FN (inte Ukraina).
2. Ryssland och Ukraina bjuder in FN-trupper för att försäkra om att påstådda övergrepp mot den ryska minoritetsbefolkningen i östra Ukraina inte förekommer.
3. Förhandlingarna kan börja. Walla!
Hur låter det? Kriget stoppas, alla mord på ukrainare stoppas och Ryssland slipper tappa ansiktet utan visar att de är seriösa när de säger att de vill skydda den ryska minoritetsgrupper.

Jag är öppen för den möjligheten (fredsförslaget). Tål att tänkas på, men är inte heltäckande.

Citat:
Nej, du skrev det där i ditt senaste inlägg och det var enbart för att jag blottade ditt hyckleri. Du ska visa upp ett inlägg där du skrev om det när eller strax efter att det inträffade! För så aktiv som du är här på forumet och så mycket skit som du skriver borde det ju inte vara några problem att hitta ett inlägg där du tvekar om Ukrainas skuld i bombningarna av badplatsen på Krim, eller hur?

Jag kan inte påverka min posthistorik eller för den delen övertyga dig om något. Men om du ställer frågor så ska jag svara på dem efter förmåga.

Citat:
(Jag vet att enda gången du visat den här tvekan är nu när Ryssland begått ett fruktansvärt krigsbrott, inte när Ukraina gjort något, men det är bara kul att blotta för alla vilken patetisk hycklare du är. För varenda gång du känner ångest njuter jag, och det är därför skönt att veta vilket ensamt och patetiskt as du är i det privata)

Jag tror inte att någon attack var avsiktlig, vet inte vad mer jag kan säga. Om ryssarna mot förmodan avsiktligt besköt ett sjukhus så anser jag att det är förkastligt. Jag tar däremot inte åt mig av era moraliska fördömanden när kriget medför att sådant här skit händer - av den enkla anledningen att det är jag som förespråkar fred medan det är ni som förespråkar mer krig.

Citat:
Och slutligen: OM nu detta är ett påhitt för att ge stöd för fler sanktioner mot Ryssland och mer stöd till Ukraina, varför ljuger de inte om att Ryssland istället använt kemiska vapen? Det skulle innebära ett totalt internationellt stöd för mer sanktioner mot Ryssland och mer stöd till Ukraina.
1. Samtliga länder i världen, frånsett de mest rysstrogna, skulle direkt agera om Ryssland använde kemiska vapen och det skulle skada Ryssland mer än någonsin innan.
2. I Europa och USA finns redan stöd för sanktioner mot Ryssland och stöd till Ukraina. Det behövs inga fler övertygelser och alla vet att oavsett hur jävligt det är med att barnsjukhus bombas kommer det glömmas bort förr eller senare! Det som istället skulle förändra situationen på riktigt och skapa en reell ilska även hos länder som står neutrala skulle vara om Ryssland använde kemiska vapen eller rentav kärnvapen. Så varför ljuga om att ryssarna bombat ett barnsjukhus och inte att de använt kärnvapen eller kemiska vapen? För om målet är att krossa Ryssland skulle ett sånt påstående verkligen kunna skada Ryssland för all framtid.
Jag vet att ni Putinrunkare är lågintelligenta, men någonstans måste väl ändå också ni fatta detta?

Jag har ingen övertygelse om att det rör sig om en false flag, däremot öppen för möjligheten. Min övertygelse är att det inte var ett medvetet mål.
Citera
2024-07-10, 14:13
Medlem
Citat:
Precis man ser tydligt att det inte är en KH-101...

https://www.youtube.com/watch?v=6-JJeFpDR3o&t=237s

Ja, det syns att det är kh-101 vilket också är slutsatsen alla oberoende experter dragit.

https://x.com/splendid_pete/status/1810686779869319586
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in