2024-07-08, 09:27
Medlem
donald12s avatar
Yes, Pfizer and Moderna can be sued for vaccine injuries — here's how

"B.C. lawyer Umar Sheikh explains how his firm found a loophole to take legal action against Big Pharma for vaccine injury cases, including the post-injection deaths of a 17-year-old boy and a young father of two, even though the corporations have liability immunity."

https://www.rebelnews.com/pfizer_moderna_mrna_covid_vaccine_lawsuits_umar_sh eikh
Citera
2024-07-08, 09:50
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag borde egentligen inte kunna skriva här eftersom jag tog 3 doser vaccin mot covid. Då när jag tog dessa doser så sa en del att jag skulle vara död inom några månader, max ett år.

Sedan sa de att jag skulle vara sjuk föralltid eftersom mitt immunförsvar var förstört.

De sa massa andra saker också.

Problemet jag har nu är att jag är ju här och skriver. Fortfarande.. ovanpå det så har jag inte varit sjuk en enda gång sedan covid.

Vad ska jag göra?
Låter bra! Ta inga fler, de behövs inte! Jag känner folk som tagit denna injektion utan någon som helst biverkningar också,( majoriteten av vänner)men samtidigt så mistänker jag gravt att en väns allt för tidiga blixtsnabba död, (hjärtat) samt ett galoperande växande horn rakt ur skallen på en annan, ( cancer) bölder i ansiktet på annan ( cancer) galoperande cancer i strupen av den fjärde ( död nu) cancer galoperande magentrakten, död nu! En femte bekant!
Senast redigerad av KreugerGuld 2024-07-08 kl. 09:54.
Citera
2024-07-08, 14:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det som främst har förbättrat folkhälsan är bättre bostäder, bättre hygien, bättre mat och antibiotika.

Vaccinerna har nog gjort mer skada än nytta.
Så din intelligenta slutsats är att "vaccinerna 'nog' gjort mer skada än nytta"?

Citat:
Global immunization efforts have saved at least 154 million lives over the past 50 years
https://www.who.int/news/item/24-04-2024-global-immunization-efforts-have-saved-at-least-154-million-lives-over-the-past-50-years

Mer skada än nytta? Är det så? Det är din intelligenta och fullt uppriktiga slutsats?
Citera
2024-07-08, 14:36
Medlem
Citat:
Jag borde egentligen inte kunna skriva här eftersom jag tog 3 doser vaccin mot covid. Då när jag tog dessa doser så sa en del att jag skulle vara död inom några månader, max ett år.

Sedan sa de att jag skulle vara sjuk föralltid eftersom mitt immunförsvar var förstört.

Problemet jag har nu är att jag är ju här och skriver. Fortfarande.. ovanpå det så har jag inte varit sjuk en enda gång sedan covid.

Vad ska jag göra?

Det är lätt att vara efterklok. Men förmodligen var det inte helt smart av anti-vaxx rörelsen att fokusera så mycket på möjliga faror med vaccinet som man gjorde.

Bättre hade varit att så mycket som möjligt betona hur totalt meningslöst det var. I enlighet med all känd empiri och logik..

För: Ingen jävel vet riktigt vad "covid 19" är för nåt. Ingen vederhäftig metod för att ställa diagnosen existerar. Och av det följer ju att allt tal om ett motmedel mot detta "covid 19" alltid by default är ett lurendrejeri.

Där borde stöten satts in som sagt. Men tyvärr var större delen av anti vaxx väldigt menlösa med sitt tal om "unga med starkt immunförsvar behöver inte ta det" och liknande. man köpte liksom 95% av lögnerna och sen var man lite lagom kritisk mot resterande 5%.
Citera
2024-07-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Det är lätt att vara efterklok. Men förmodligen var det inte helt smart av anti-vaxx rörelsen att fokusera så mycket på möjliga faror med vaccinet som man gjorde.

Bättre hade varit att så mycket som möjligt betona hur totalt meningslöst det var. I enlighet med all känd empiri och logik..

För: Ingen jävel vet riktigt vad "covid 19" är för nåt. Ingen vederhäftig metod för att ställa diagnosen existerar. Och av det följer ju att allt tal om ett motmedel mot detta "covid 19" alltid by default är ett lurendrejeri.

Där borde stöten satts in som sagt. Men tyvärr var större delen av anti vaxx väldigt menlösa med sitt tal om "unga med starkt immunförsvar behöver inte ta det" och liknande. man köpte liksom 95% av lögnerna och sen var man lite lagom kritisk mot resterande 5%.

Det stora misstaget man som anti-vaxxare gjorde var att ta de där enstaka fallen. Hur många det nu kan vara, några hundra eller något tusental på flera miljarder människor och sedan anta att samma skulle drabba alla.

Man glömmer att varenda enskild person har redan sin egen hälsostatus med sig in i antingen covid19 eller in i en vaccinprocess. Är man redan sjuk eller på väg att bli sjuk oavsett så blir det fel att skylla det på covid19 eller vaccinet.
Citera
2024-07-08, 15:02
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Så din intelligenta slutsats är att "vaccinerna 'nog' gjort mer skada än nytta"?

https://www.who.int/news/item/24-04-2024-global-immunization-efforts-have-saved-at-least-154-million-lives-over-the-past-50-years

Mer skada än nytta? Är det så? Det är din intelligenta och fullt uppriktiga slutsats?
Efter denna pandemi covid 19” och den tidigare svininfluensan, med efter följande vaccination kampanj. kan man ifrågasätta allt som har med ”lancet” WHO och inte minst vår egen sjukvård!
Det är som sagt lättare att lura någon än att få folk medvetna om att de har blivit lurade.
Citera
2024-07-08, 15:21
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det stora misstaget man som anti-vaxxare gjorde var att ta de där enstaka fallen. Hur många det nu kan vara, några hundra eller något tusental på flera miljarder människor och sedan anta att samma skulle drabba alla.

Man glömmer att varenda enskild person har redan sin egen hälsostatus med sig in i antingen covid19 eller in i en vaccinprocess. Är man redan sjuk eller på väg att bli sjuk oavsett så blir det fel att skylla det på covid19 eller vaccinet.
Jag tror personligen att det stora misstaget antivaxxare gjort är att konsekvent göra en egen, rent godtycklig bedömning av vad som sägs, avses och menas. I kombination med en uppenbart låg utbildningsnivå slutar det hela i en rent parodisk situation där dessa antivaxxare ideligen påstår att någon "lovat" eller "sagt" något de i själva verket aldrig yppat. Jag skall ge ett par exempel:

"Pfizer LJÖG - de visste att vaccinet inte var 'Safe and Effective'"
Antivaxxaren har på något obegripligtvis fått för sig att "safe and effective" betyder att INGEN kommer att få biverkningar och vaccinet är steriliserande. De diskuterar sedan med utgångspunkt från den inkorrekta uppfattningen och alla som påstår att vaccinet är säkert 'ljuger'.

"Vaccinkramare LJÖG när de påstod att vaccinet skulle STOPPA smittspridning"
Antivaxxare misstar begrepp som "minska smittspridningen" för "STOPPA smittspridningen". Då vaccinet bevisligen minskar smittspridningen blir det här ett problem för antivaxxare eftersom de inbillar sig att man med 'minska' smittspridningen menar 'STOPPA smittspridningen. Alla som menar att vaccinet minskar smittspridningen ljuger eftersom vaccinet inte STOPPAR smittspridningen.

"Du vill tvångsvaccinera barn!"
Antivaxxare har per automatik fått för sig att om man förklarar att vaccinet har godkänts för barn - då vill man TVÅNGSVACCINERA barn!

"Du försvarar vaccinet!"
Antivaxxare inbillar sig ideligen att den som förklarar att statistiken som antivaxxaren just refererat till är felaktig, och upplyser om att författaren av studien fått sin läkarlegitimation indragen och studien tillbakadragen pga forskningsfusk, den personen "försvarar vaccinet" och vill att "alla skall tvångsvaccineras".

Jag skulle kunna fortsätta rada upp exempel på hur antivaxxare tänker (eller inte...), men jag tror du förstår; antivaxxare bildar sig en egen uppfattning om vad som avses och sagts. Och som du säkert förstått "ljuger du" i händelse av att du påpekar att du aldrig försvarat något. Om du nämner det tre gånger blir du beskylld för att vara avlönad av Pfizer för att sprida vaccinpropaganda.

Antivaxxare gör som sagt fler än ett misstag, men det största är absolut att de någonstans på vägen skapade förmågan att med vild fantasi helt enkelt hitta på vad andra menar och säger.

Det är hjärntvätt det handlar om. Inget annat.
Senast redigerad av korrektamund0 2024-07-08 kl. 15:27.
Citera
2024-07-08, 15:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Efter denna pandemi covid 19” och den tidigare svininfluensan, med efter följande vaccination kampanj. kan man ifrågasätta allt som har med ”lancet” WHO och inte minst vår egen sjukvård!
Det är som sagt lättare att lura någon än att få folk medvetna om att de har blivit lurade.
Och just den typen av ifrågasättanden kan du med fördel ägna dig åt i konspirationsforumet. Jag skall hjälpa dig hitta dit. Här:
(FB) Alternativa teorier om covid-19

Lycka till med konspirationsteorierna.
Hej då.
Citera
2024-07-08, 15:35
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Och just den typen av ifrågasättanden kan du med fördel ägna dig åt i konspirationsforumet. Jag skall hjälpa dig hitta dit. Här:
(FB) Alternativa teorier om covid-19

Lycka till med konspirationsteorierna.
Hej då.

Det är ingen konspirationsteori, skandalen efter svin influensan är vedertagen, att lancet deltog i en kampanj mot ivermectin! Behandlingen av våra äldre initialt vid covid pandemin,

Vi kan också minnas att lancet har haft en hel del diskutabla publiceringen
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2023/10/lancet-drar-tillbaka-tva-artiklar-av-paolo-macchiarini/

Underbar läsning

(FB) Vi som vaccinerat oss mot Covid!
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.
(FB) Barn dör av TBE, Akademiska i Uppsala skall se över rutiner (okt - 2023)

Det är lättare att lura någon än att få personen att inse att den har blivit lurad
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.
Citera
2024-07-08, 16:41
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Nej, det hade inget att göra med något vaccin, nej.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Gör jag? Infoga gärna en referens eller ett citat när du påstår att någon sagt eller skrivit något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Allt det kan du läsa om i min journal.

Gör jag? Infoga gärna en referens eller ett citat när du påstår att någon sagt eller skrivit något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Herregud...

Det har aldrig slagit dig att vissa av oss kanske har anhöriga som råkat väldigt illa ut av "vaccinet" och har medicinska bevis för det? Ännu fler har åkt på diverse långtidssjukdomar men har inte fått någon fastställd diagnos men fått livet förstört.

Men du spenderar dagarna i ända att kalla folk för antivaxxar patrask och konspirationsteoretiker? Vad får du ut av att lobba för något som är en uppenbar medicinsk skandal?
Citera
2024-07-09, 02:55
Medlem
Citat:

Vad ska jag göra?

Vet inte om du menar att du fått Covid och sedan inte varit sjuk en gång, men jag antar att du menar att du inte varit sjuk sedan pandemin startade. Ja, jag har tagit fler doser än du och jag har heller inte varit sjuk, faktiskt inte sedan 2015 då jag hade influensa. Ofta slipper man ju smitta ganska mycket genom att låta bli att stoppa fingrar i olika kroppsöppningar ute på stan, som de flest annars gärna gör.

Forskningen har sagt exakt samma sak om Covid, alltså pekat på faran. Att många olika delar av ens kropp riskerar skador efter varje gång man är Covid-sjuk? Forskaren Al-Aly får väl sägas vara ledande inom detta, med artiklar i tunga tidningar. Han liknar varje smitta av Covid vid rysk roulette.

Det som däremot har hänt med dig (och mig) efter 3 doser mRNA-vaccin är att de antikroppar som kallas IgG4 har ökat markant i oss och ingen vet vad det beror på. Om det är skadligt eller inte får vi upptäcka över tid. Ett antal forskare har diskuterat ifall detta kan komma att ge cancer. Det är ett antal studier det handlar om men jag orkar inte pasta listan varje gång nån dyker upp i tråden, så googla gärna mRNA IgG4. Här har du en av artiklarna (obs att fortfarande har inget samband mellan IgG4 och cancer visats, så detta är hypoteser):
Increased IgG4 synthesis due to repeated mRNA vaccination with high antigen concentrations may also cause autoimmune diseases, and promote cancer growth and autoimmune myocarditis in susceptible individuals. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10222767/
Senast redigerad av Lamento 2024-07-09 kl. 03:13.
Citera
2024-07-09, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det har aldrig slagit dig att vissa av oss kanske har anhöriga som råkat väldigt illa ut av "vaccinet" och har medicinska bevis för det? Ännu fler har åkt på diverse långtidssjukdomar men har inte fått någon fastställd diagnos men fått livet förstört.

Men du spenderar dagarna i ända att kalla folk för antivaxxar patrask och konspirationsteoretiker? Vad får du ut av att lobba för något som är en uppenbar medicinsk skandal?

Så är det. Det är därför det är så kontraproduktivt att förlöjliga de som slåss för rättvisa i sina fall, inte minst eftersom sådant har skett förr. Till exempel fick människor som drabbades av blodskandalen i UK kämpa i 50 år för upprättelse och där mörklades det som hänt av regeringen och läkare. Just för att inte sådant ska hända är det så viktigt att ta människor på allvar när de vittnar i pandemin, och särskilt viktigt att inte förlöjliga dem, det är märkligt att detta är så svårt för en del privatpersoner men också journalister och andra att förstå.

BBC 21 maj 2024:
More than 30,000 people in the UK were infected with HIV and hepatitis C after being given contaminated blood products in the 1970s and 1980s. (...)

In the 1970s, a new treatment using donated human blood plasma was developed to replace these clotting agents.

But whole batches were contaminated with deadly viruses. (...)

Inquiry chairman Sir Brian Langstaff said there had been a lack of openness from the authorities and elements of "downright deception", including the destruction of documents. (...)

"This disaster was not an accident," said Sir Brian. "The infections happened because those in authority - doctors, the blood services and successive governments - did not put patient safety first." https://www.bbc.com/news/health-48596605
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in