Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Och igen, då: Ingen annan kvinna har hört av sig till polisen och sagt "det var kanske mig som hon såg". Så: Nej!
Här gör du samma ”misstag” som de som är övertygade om att bilen i Trankärr har med Helena att göra.
”Bilen måste helt enkelt ha med H att göra, vad skulle annars en okänd bil, körande sakta, innehållande nervösa män, göra ute i obygden vid halv nio morgonen efter brottet.”
Jag har tidigare givit flera olika möjliga förklaringar till att bilen fanns där och då.
”Ingen annan kvinna har hört av sig…”
Ja, jag kan direkt ge en möjlig anledning till att vare sig en annan kvinna eller man hört av sig: de var otrogna med varandra.
En annan möjlig anledning: de var utländska turister som stannat till i Mariestad.
För att komma fram till målet, handlar det om att vända på alla stenar som finns och några till, att tänka utanför boxen inte en, två eller tre gånger, utan 100 x 100 gånger.
Jag vill absolut inte hävda att du och IB är fel ute; ni kan mycket väl vara något på spåren; men ni bestämmer er lite för fort för en uppfattning och väljer att ignorera andra scenarior som faktiskt kan vara tänkbara.