Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
"Hanna" var ute med hunden i fem minuter enligt hennes egen utsaga, men jag tror att det var kanske bara två, tre minuter eftersom människor har en tendens att tro att det har gått längre tid än vad som faktiskt har gått.
Jag gick tillbaka och laste hennes vittnesmal igen. I hennes officiella utsaga sager hon 02.10-02.30. Sedan revideras detta till 02.15-02.25 men hon vidhaller att det skriks i 5 minuter, uppehall, och sedan skriks det i 5 minuter till. Sa det ar minst 10 minuter enligt hennes utsaga som kan anvandas i domstol.
Sa jag kor mina teorier pa vad faktiskt star i vittnesmalet. Om du nu gatt detta pa 13 minuter (Google maps sager for ovrigt 17 minuter) och Hanna ar korrekt sa finns det inte tid for HA att na Kohagen innan 02.15 om hon nu inte springer. Om det nu skall snackas med BW efter Stadt och tas lite omvag med en stig och inte skyndas pa en lugn sommarnatt, det skall ocksa finnas tid att skapa en konflikt innan skriken, tiden finns inte enligt mig.
Om HA akte bil sa funkar det med bade Hanna och killarna. Bekraftade vittnesmal som finns pa papper och i traden. Och eftersom "brovittnet" inte har en officiell utsaga vi kan lasa med en bestamd tidpunkt (som ingen vet om), och inte verkar vara trovardigt fran varken polisen eller GW som bagge haller sista sakra observationen vid torget och har sagt "on the record" i TV att dom ar helt sakra och overens pa att HA akte bil.......jadu Ugglan, jag kor pa att HA fick skjuts ganska omedelbart.
Vilket tyvarr inte direkt pekar ut nagon speciell person. Darav mina fragor om vem/vilka HA skulle gladeligen tagit skjuts av for att vila sina trotta fotter. Kanske till och med oskyldigt flortat lite med innan allt gick at skogen.