2024-07-10, 11:45
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansken77
Jag hoppas jag fick rätt på detta nu.

https://deeplink.filemail.com/d/cuurvdpqtswvfyb

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ju ofta just narcissister som blir lämnade som diagnosticerar sina ex som narcissister och söker medhålla av likasinnade i sådana grupper. ... så ja, man kan ju undra.

Mansken, du kanske kan se i gruppen när han blev medlem?
Inläggen han skrivit visar på 9 veckor sen samt i Maj.

Har han gått med i gruppen i närtid omkring de datumen (exet ville separera i Sep förra året) så låter han mer som en sviken ledsen och arg man som lägger all skuld på exfrun mer än att hon skulle vara narcissist.

Sårad, ensam, svartsjuk man med en psykiskt jobbig uppväxt:

Citat:
"Exet lämnade mig, jag har varit arg, sorgsen, nedstämd, panikattacker"
"exet lämnar, på samma sätt som när mina föräldrar lämnade mig/glömde bort mig i den stökiga uppväxten"
"enligt 7 åringen har hon dejtat 3 o dottern redan träffat en"
"till slut ville inte kristerapeuten inte jobba mer med mig, då jag mådde sämre o sämre, panikångest etc"

De otaliga flyttarna verkar bero på att de försökte hålla ihop familjen men gjorde säkert situationen än värre.

Citat:
"vi hoppades att genom att flytta att saker skulle ändra sig. visst det var kul att se nya omgivningar, men dyrt, slitigt o vi var tebax på ruta ett, fast på ett nytt ställe efter en månad"
"flyttat massa, så inga kompisar längre"

Exfrun ville bo nära släkt igen efter separationen

Citat:
"har inga släktingar eller någon avlastning. exet har där hon flyttar"

Min spekulation:
Exfrun insåg till slut att det inte fungerade längre och ville separera. (då lämnar mannen in skillsmässoansökan) Exfrun bestämde sig för att flytta närmare sin släkt och börja på nytt.

När hon redan efter en månad vill börja träffa andra slår det slint.
Han blir arg, ledsen, svartsjuk och hatet mot henne börjar gro starkt.

ALLT är helt plötsligt hennes fel och hon blir en Narcissist i hans ögon.
Citera
2024-07-10, 11:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om vi börjar med det mest basala, så hoppas jag att vi kan vara överens om att trygghet och stabilitet är grundläggande för en god uppväxt.
Vet inte om du själv har barn, men du har säkert stött på några under ditt liv. Många barn är till en början blyga och försiktiga i nya miljöer och vid nya kontakter. Efter ett tag så känner dom sig trygga och kan öppnar upp sig. Det kan gälla förskolepersonal, grannen, sopgubben, busschauffören, kompisar osv.

Även den yttre miljön är viktig. Att barnen vet att just den gatan kan man leka på för den är säker, just den gräsplätten eller lekplatsen brukar det finnas barn dom känner igen och kan leka med.

Att slita upp detta med täta mellanrum så barnet för börja om igen och igen är väl knappast nyttigt för barnets mående?

Jag vill gärna tro att dom flesta sätter barnen i första rum och flyttar för barnens skull. Kanske till större eller till en plats där det finns bra förskolor. Så verkar inte vara fallet här. Problemet torde vara hos föräldrarna som om av någon anledning känt missnöje med aktuell situation. Därav konstanta flyttar och jobbyte.

Jag skickade en länk som avhandlade filicid-suicid som du inte orkade läsa. Jag citerade då tre stycken från olika studier som du viftade bort då det inte var svenska studier.
Varför flyttade de då? Du som vet.

Du skickade alltså ingen statistisk på hur barn mår av att flytta. Då är vi överens.
Citera
2024-07-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansken77
Så talar en människa som njuter av att stampa på andra människor
För den som är insatt är det känt att dessa grupper består till stor del av narcissister och andra personlightetsstörda, de har ett smörgåsbord av utsatta att fiesta på där.

Det är ett av de utmärkande dragen för narcissister är att de alltid är offer och att deras handlingar aldrig är deras eget fel.

Att mãnga I tråden tar en mördares ord för sanning är skrämmande naivt, men det är så dessa störda kan operera ostörda för folk sväljer deras lögner med hull och hår.
Citera
2024-07-10, 12:08
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friggis
För den som är insatt är det känt att dessa grupper består till stor del av narcissister och andra personlightetsstörda, de har ett smörgåsbord av utsatta att fiesta på där.

Det är ett av de utmärkande dragen för narcissister är att de alltid är offer och att deras handlingar aldrig är deras eget fel.

Att mãnga I tråden tar en mördares ord för sanning är skrämmande naivt, men det är så dessa störda kan operera ostörda för folk sväljer deras lögner med hull och hår.

Bra inlägg!

Jag tycker tråden är intressant för att visa hur våld kan se ut. Och varför det går obemärkt förbi. Varför ingen ser varningssignaler & hoppas han bara fått en tillfällig knäpp.
Våld kommer i många skepnader & det är inte alltid fysiskt våld.

Man skall vara väldigt försiktig med en människa som gillar att spela på folks sympati. Det leder inte till ngt gott.

Fortfarande sitter folk & tycker synd om mördaren & sväljer hans villfarelser. Misshandeln mot C fortsätter även efter hans död. Sorgligt men oxå vanligt.
Citera
2024-07-10, 12:21
Avslutad
Citat:
Nej, det var betydelselöst för just den delen som jag ville synliggöra - nämligen vad han avsåg när han sa att skulle "orosanmäla sig själv"
Om nu barnens mamma visste om den uppmaningen så är det inte konstigt om hon hon reagerat och agerat på den.
Hennes prio bör ju vara barnen och inte hans ego.
Ändå lät hon honom ha barnen obevakat.
Citera
2024-07-10, 12:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll
F-N vad hemskt. Tror mannen lidit nåt enormt. Varit för snäll (hur många hade accepterar att flytta runt så man eller kvinna?!) han har blivit psykiskt misshandlad
Sen är det FEL att mörda barn men här lägger jag skulden på samhället och terapeuten vilken idiot ”orosanmäl dig själv”
Det har fallerat precis som med mamman i Örebro som lämnades själv med sitt lilla barn.
Blir man psykisk SJUK ska man få hjälp för man kan inte tänka så logiskt som många hör argumenterar i tråden
Som jag förstår det gick han till både psykolog och kristerapeut, något har helt klart brustit där.
Citera
2024-07-10, 12:27
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Det är ju ofta just narcissister som blir lämnade som diagnosticerar sina ex som narcissister och söker medhålla av likasinnade i sådana grupper. ... så ja, man kan ju undra.

Upphör med dina försök till gaslighting, det är uppenbart att du själv är en narcissist.
Citera
2024-07-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Bra inlägg!

Jag tycker tråden är intressant för att visa hur våld kan se ut. Och varför det går obemärkt förbi. Varför ingen ser varningssignaler & hoppas han bara fått en tillfällig knäpp.
Våld kommer i många skepnader & det är inte alltid fysiskt våld.

Man skall vara väldigt försiktig med en människa som gillar att spela på folks sympati. Det leder inte till ngt gott.

Fortfarande sitter folk & tycker synd om mördaren & sväljer hans villfarelser. Misshandeln mot C fortsätter även efter hans död. Sorgligt men oxå vanligt.
Ja tyvärt är det så här det brukar se ut, offret pekas ut som skyldig. Persolightetsstörda har tränat hela livet på att manipulera sin omgivning. De gör det med framgång som vi kan se.

Som verkligt offer drar man sig I regel för att lägga ut sitt liv I Facebook grupper eftersom man måste passa sig för att våldsverkaren får redan på vad man sagt. Då väntar helvetet.

Mannen här verka inte frukta något, han bara ältar hur synd det är om honom.

Att de flyttar mycket kan vara på grund av att en våldsverkare gärna vill isolera offren. Så fort man får vänner så ska det brytas upp.
Citera
2024-07-10, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Nu ser väl alla och envar här att den kvinnan har inte alla hästar hemma, flyttat runt som en tok med barnen , sedan skriva som hon gör på fb, jag tycker nog det ser ut som att den kvinnan har provocerat M, nåt så respektlöst med sitt agerande precis efter dom separerat.

Fast alltså NEJ! Hur mycket man än skulle ha provocerat så dödar man ALDRIG någon o framförallt inte sina barn!! Då är man sjuk i huvudet!
Citera
2024-07-10, 12:40
Avslutad
Citat:
Exakt vad är det som får dig att tro att han "lidit enormt"?

Så när man mördar barn har man inte något eget ansvar utan det är "samhällets fel" - är du allvarlig?
Att han fick kristerapi är en ledtråd.
Citat:
Låter långsökt.
Menar du att alla i den gruppen egentligen är narcissister själva, och att de som är medberoende inte existerar?

Det är märkligt med människor i tråden som har en bestämd åsikt om hur de ser på ett fall från start, och sedan vara helt stängda för olika teorier och orsaker till varför det som skett, skett. Det är som att resten av deltagandet i tråden handlar om att försvara sin egen ståndpunkt och vara ointaglig för andras eller annat som kommer fram.

Vågar påstå att ingen i tråden ursäktar pappans handlingar och föraktar det han gjort. Det betyder dock på inget sätt och vis att inte även han kan vara ett "offer" i situationen Något har lett till att han gjorde det han gjorde. Orsaken behöver inte vara mamman, men en orsak finns givetvis.

Är du inte alls intresserad av varför han gjorde som han gjorde?

Det känns som att du ser de som inte tänker som du som antagonister, om det är så, så är det en märklig inställning.
Citera
2024-07-10, 12:41
Medlem
Citat:
Varför flyttade de då? Du som vet.

Du skickade alltså ingen statistisk på hur barn mår av att flytta. Då är vi överens.

Jag vet inte. Men eftersom båda jobbade och pappan hade nån årslön på 800’ så borde det funnits bra alternativ för dom. Ser faktiskt ingen logisk förklaring till att dom flyttade så ofta. Min slutsats blir då att dom inte flyttade för barnens skull, utan hade problem eller helt enkelt trodde att gräset var grönare på andra sidan.
Citera
2024-07-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GissarBara
Av någon anledning väljer gubben att skicka in en skilsmässoansökan Hösten 2023.
Undra varför han valde att göra det?

Efter betänketiden (6 mån)var dom överens om att gå skilda vägar.
Båda två valde att fullfölja skilsmässan.

Maj 2024 var dom skilda.

Två månader senare, nu i Juli, väljer han att ta sitt liv och ta barnen med sig.
Fruktansvärt, Men tack gode gud att i alla fall ett av barnen överlever.

Allt detta på minder än ett år.

Nu kan ju det funnits problem sen år tillbaka, men tittar man på "faktan" så gick allt detta fort.

Så min undran stannar just nu vid frågan: varför valde gubben att lämna in en skilsmässoansökan?
Dom har kanske kommit överens om att det är han som ska lämna in ansökan??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in