2024-07-09, 11:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
1,3 millioner Euro ble nesten på øret 12,5 millioner kroner tidlig i 2018

Det passer perfekt hvis det var 5 stykker som hver skulle ha 2,5 mill hver.

12500000 : 1300000 = Valutakurs 9.61538461538 Euro

Valutakurser 2018
I April så klaffer det nesten på øret

https://www.dnb.no/bedrift/markets/valuta-renter/valutakurser-og-renter/HistoriskeValutakurser/Hovedvalutaerdaglig/Historikk/2018.html
Det kan også bety at Alibaba og de 40 røverne fikk 300.000 hver hvis Alibibaba fikk 500.000.

12,5 Mill kan også deles på 1.
Ellers er det ingen andre heltall enn 5 som 12,5 kan deles på for å få et rundt tall.

12 mill derimot har flere muligheter.
12 delt på både 1, 2, 3 og 4 gir runde tall, henholdsvis 12, 6, 4 og 3 mill.

Men for å få 12 mill måtte EUR valutakursen vært rundt 9,23. Så lav var ikke kursen i 2018 eller 2019, derimot var den rundt 9,2 noen perioder i 2017.

Men hva betyr dette?
Antagelig vis ingen ting fordi det bare er lek med tall og 1.3 mill EUR betyr mest sannsynlig ikke noe spesielt.
Citera
2024-07-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det kan også bety at Alibaba og de 40 røverne fikk 300.000 hver hvis Alibibaba fikk 500.000.

12,5 Mill kan også deles på 1.
Ellers er det ingen andre heltall enn 5 som 12,5 kan deles på for å få et rundt tall.

12 mill derimot har flere muligheter.
12 delt på både 1, 2, 3 og 4 gir runde tall, henholdsvis 12, 6, 4 og 3 mill.

Men for å få 12 mill måtte EUR valutakursen vært rundt 9,23. Så lav var ikke kursen i 2018 eller 2019, derimot var den rundt 9,2 noen perioder i 2017.

Men hva betyr dette?
Antagelig vis ingen ting fordi det bare er lek med tall og 1.3 mill EUR betyr mest sannsynlig ikke noe spesielt.
Du må ta med det opprinnelige kravet på 9 mill EUR i regnestykket ditt.

Jeg har tatt opp det før - om det går an å se antall GM i beløpet som skal deles.

Vanskelig å se noe utenom ren gjetting - for meg, men det er oddetall.
Citera
2024-07-09, 13:11
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Jeg har tatt opp det før - om det går an å se antall GM i beløpet som skal deles.

Vanskelig å se noe utenom ren gjetting - for meg, men det er oddetall.
I NOK blir ikke 9 mill EUR et delelig oddetall bortsett fra hvis det ganges med en valutakurs på 9 eller 10.

Men enig, å se antall GM ut fra disse beløpene blir kun gjetning. Umulig å se noe spesielt ut ifra tallene.
Citera
2024-07-09, 13:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Kidnapperne må ha skjønt at det ville bli kostbart å holde offeret i live lenge nok til
at TH klarte å legge så mye monero i potten. Men de har vel gjort nok research til
at de skjønte hun var vant med lite.
Citera
2024-07-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kidnapperne må ha skjønt at det ville bli kostbart å holde offeret i live lenge nok til
at TH klarte å legge så mye monero i potten. Men de har vel gjort nok research til
at de skjønte hun var vant med lite.
Det er i tillegg til kostbart, krevende å holde et gissel fanget.

Du skal ha et sted, folk og hvis offeret overlever har politiet et veldig sterkt vitne.

Veldig mye enklere å drepe og skjule liket grundig med en gang.

TH, offeret for utpressingen ser ikke forskjellen før etterpå så om hun lever eller ikke vil ikke påvirke betalingsviljen.
Citera
2024-07-09, 15:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
TH, offeret for utpressingen ser ikke forskjellen før etterpå så om hun lever eller ikke vil ikke påvirke betalingsviljen.

Her kan du kanskje utdype litt, jeg sliter med å forstå hva "forskjellen" skal bety?

Men TH er tydeligvis en kald fisk som holder ut å ikke vite hva som har skjedd med AE.
Jeg hadde sannsynligvis dødd av sorg og fortvilelse etter noen uker. Helt 100% ærlig.
Et liv uten kona er for meg umulig å forestille meg.
Citera
2024-07-09, 22:12
Medlem
Citat:
Her kan du kanskje utdype litt, jeg sliter med å forstå hva "forskjellen" skal bety?

Alt var nok planlagt av TH at hun skulle dø og at motparten skulle få betalt etter at oppdraget var fullført.
Citera
2024-07-10, 10:12
Medlem
Citat:

Men TH er tydeligvis en kald fisk som holder ut å ikke vite hva som har skjedd med AE.
Jeg hadde sannsynligvis dødd av sorg og fortvilelse etter noen uker. Helt 100% ærlig.
Et liv uten kona er for meg umulig å forestille meg.
Trusselbrevet tilbyr livsbevis men ingen måte å utveksle det på.
Jeg lurer på om ikke mye av den tåken som er i trusselbrevet er beregnet på at livsbevis ikke skal utveksles og at TH da er uvitende om hun lever eller ikke.

Hvis det stemmer med den røde BMWen er den forsinket med 2-2,5 time i forhold til handlingen.

Tid nok i massevis til å produsere en video med en tryglende AEH, en video som vil være egnet til å presse TH selv om den ikke beviser at hun lever.
Citera
2024-07-10, 11:48
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Trusselbrevet tilbyr livsbevis men ingen måte å utveksle det på.
Jeg lurer på om ikke mye av den tåken som er i trusselbrevet er beregnet på at livsbevis ikke skal utveksles og at TH da er uvitende om hun lever eller ikke.

Hvis det stemmer med den røde BMWen er den forsinket med 2-2,5 time i forhold til handlingen.

Tid nok i massevis til å produsere en video med en tryglende AEH, en video som vil være egnet til å presse TH selv om den ikke beviser at hun lever.
Kan de også ha dratt innom H&M og skaffet henne nye klær?

Satt hun i BMW er det ikke en helt vanlig kidnapping tenker jeg. Hvem vet
Citera
2024-07-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kan de også ha dratt innom H&M og skaffet henne nye klær?

Satt hun i BMW er det ikke en helt vanlig kidnapping tenker jeg. Hvem vet
Når de har planlagt i et halvt år har de nok tenkt på alt!

Hvis hun satt i BMWen var hun i live.
Citera
2024-07-10, 13:37
Medlem
Citat:
Når de har planlagt i et halvt år har de nok tenkt på alt!

Hvis hun satt i BMWen var hun i live.

Ja, da men kanskje senere hvordan var det da? Var hun i live da?
Citera
2024-07-10, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja, da men kanskje senere hvordan var det da? Var hun i live da?
Hun ble nok drept ganske raskt.

Det er flere ting som peker mot det.

Det er ingen metode for utveksling av livsbevis i trusselbrevet.

GM 1 og 2 som ble sett i BMWen var ikke maskert utover hette som var snurpet igjen.
Nok til å unngå å bli gjenkjent på kamera men ikke av AEH.
Det gjør henne til et vitne det kan være greit å bli kvitt.

Hun har åpenbart blitt drept uansett.
Det som ødelegger for vår forståelse av bakgrunnen for det er politiets serie med blemmer.

GM er nødt til å ta høyde for at TH går til politiet - gjør han det stuper sjansen for å få noe som helst i tillegg til at risikoen øker.
Politiet er prinsipielt mot å betale til utpressere, dette vet GM
Alt GM foretar seg når politiet er koblet inn gir de spor i tillegg til at han sannsynligvis vil bli lurt.

Politiet blåste saken både på Shell og under åstedsundersøkelsene.
Når uvitende naboer forstår at det foregår noe mystisk i S4 forstår også GM det.
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2024-07-10 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in