2024-07-10, 00:06
Medlem
Villen tragisk och hemsk historia. Mannen försökte verkligen skrev att han varit ”så ledsen efter separationen” mm
Han hade självinsikt
Terapeuten kan bara inte lämna honom så utan uppföljning till nån annan
Borde anmälas
Det kan direkt lett till hans och barnets död
Citera
2024-07-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Nej, men M sökte lght i Malmö 2024-05-04 för barnen skulle gå på Dammfri.
2024-06-05 skriver C att barnen ska bo hos henne fulltid (fr.o.m hösten tror jag).

Han kanske gav upp försöken att hitta bostad efter 2024-05-04 vid utebliven respons?
Innan hade han ju i april sökt i Höör & Tollarp.

Om de låg i vårdnadstvist så måste han kunna erbjuda barnen boende om de ska vara hos honom.

Det känns som han gav upp runt tiden vid skilsmässodomen 20/5.
Printscreens från Narcissist gruppen visar inga inlägg efter 19/5.
Summa summarum: jag tippar på ngn gång mellan 20/5-4/6.

Vad som skett och kommunicerats bortom denna info är man väldigt nyfiken på. Men går man bara på dessa uppgifter kan du mycket väl ha rätt!
Citera
2024-07-10, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Villen tragisk och hemsk historia. Mannen försökte verkligen skrev att han varit ”så ledsen efter separationen” mm
Han hade självinsikt
Terapeuten kan bara inte lämna honom så utan uppföljning till nån annan
Borde anmälas
Det kan direkt lett till hans och barnets död

Är det privata terapeuter så kan de åtminstone göra så, hur det fungerar i den offentliga vården vet jag inte, men bedöms en person vara icke-behandlingsbar så lär de ju avbryta. Självinsikt innebär ju mycket mer än att bara känna att man är ledsen. Om en ledsen person hos terapeuten exempelvis bara sitter och klagar och skyller på sitt ex och barndomen, så är det omöjligt att komma vidare.
Citera
2024-07-10, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är en date mellan kollegor. Sen får du kalla det vad du vill. Resultatet av daten kan bli vad som helst, det kan bli ett livslångt äktenskap eller ingenting. För pappan var det uppenbarligen väldigt allvarligt, men han fick själv ansvara för sina känslor som alla vuxna måste göra. Men han var nog inte så vuxen egentligen.

Så var det kanske. Vi är alla olika, jag för min del funderade inte på det när det tog slut med mitt ex. Vi var också överens om att det bästa för alla inblandade var att vi separerade. Funkade klockrent hela tiden barnen var små fast vi hade gått vidare utan varandra.
Citera
2024-07-10, 00:29
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Givetvis för att han ville åsamka den största skada man kan tänka sig? Att fortsätta leva utan sina barn.
Det är varken första eller sista gången det sker. Att man har ihjäl gemensamma barn i syfte att skada den andra parten.

Det är det kanske ynkligaste en människa kan göra. Men så är man ganska långt ifrån rationell i huvudet när det gått så långt.
Det ligger troligen djup sjukdom i botten och inget spontant ”känsloutbrott”.
’Känsloutbrott’ fel uttryck av mig, svenskan är sekundärt språk, egentligen.

Ja, kan ju vara så som du o många andra tror att han ville hämnas på detta makabra o vettvilliga viset.
Kan också vara som andra skrivit, att han genuint trodde att han skulle ’försöka rädda barnen’ från omständigheter som bara den framlidne fadern visste/tyckte var ’nödvändigt’. Har också skett tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av coli
För att någon till slut tappar sans och förnuft och under ett kort ögonblick begår en/två fullkomligt oförlåtliga handlingar - behöver ju inte betyda att mannen varit ”sjuk i huvudet” i hela sitt liv.
Inte ens att han var lika tokig dagarna före.

Det behöver inte heller utesluta att även exet gjort andra tokiga saker. Varken i samband med skilsmässan eller under åren dessförinnan.

Oavsett om kvinnan eller mannen betett sig illa eller inte före katastrofen - det där maniska flyttandet är inte sunt. Inte sunt av någon småbarnsförälder varken av pappan eller mamman.

Det maniska flyttandet tyder på konstant missnöje med aktuell situation och en ständig vantro att gräset är grönare någon annanstans. Vilket leder till besvikelse och nästa flytt.

Eftersom ingen förnuftig förklaring till de ständiga uppbrotten framkommit - som arbetsrelaterade flyttar eller renoveringar av gamla hus för förtjänst - borde detta maniska flyttande föranleda orosanmälan och utredning om vad som ligger bakom eller är felkopplat i huvudet hos en småbarnsförälder som utsätter sina barn för något sådant.

Pappan är död och kan inte ställas till svars - men mamman borde definitivt få ett orosärende hos Soc.
Det finns ett barn kvar som måste skyddas mot vuxet tokigt beteende.
Exakt, bra inlägg.
Ingen vet någonting om någonting, han som trodde sig veta, är dö sen länge.
Och då menar jag inte bara i fysisk skepnad, han kanske var död o förbi i själen redan dagarna innan detta hände.
Det lär nog aldrig framkomma, motivet, tankegångarna, känslorna, hur mentalt status var innan o under dräpandet.

Ja, den pojken måste skyddas o hanteras på det bästa vis som är möjligt för honom – mor, far eller systern – åsido, till varje pris.
Citera
2024-07-10, 00:33
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Om du vill skada ditt ex, mamman så är det "bästa" att göra något med barnen så får mamman lida hela lidet... så är doms sjuka tanke
Förstår hur du tänker.
Ja, han måste varit fullkomligt från vettet i de ögonblicken, att gå rakt mot varje nästan varje däggdjursarts biologiskt inkodade instinkt o göra sådär.
Citera
2024-07-10, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Nej, men M sökte lght i Malmö 2024-05-04 för barnen skulle gå på Dammfri.
2024-06-05 skriver C att barnen ska bo hos henne fulltid (fr.o.m hösten tror jag).

Han kanske gav upp försöken att hitta bostad efter 2024-05-04 vid utebliven respons?
Innan hade han ju i april sökt i Höör & Tollarp.

Om de låg i vårdnadstvist så måste han kunna erbjuda barnen boende om de ska vara hos honom.

Det känns som han gav upp runt tiden vid skilsmässodomen 20/5.
Printscreens från Narcissist gruppen visar inga inlägg efter 19/5.
Summa summarum: jag tippar på ngn gång mellan 20/5-4/6.

Narcissistgtuppen? Var hittar jag den?
Citera
2024-07-10, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Gissar att han berättade om planerna för psykologen som då bröt med honom och uppmanade att orosanmäla sig själv. Att en psykolog bryter med en klient är mycket ovanligt, tyder på att han sagt eller gjort något sjukt under behandlingen.

Trasslig uppväxt skrev han, ja, det ska nog tolkas som överjävlig uppväxt som resulterat i en empatistörning.

Undrar om han bara fick medhåll och ryggdunkar i gruppen.

Det beror på. Ofta ges 1-3 samtal om psykologen finns i region, exempelvis vårdcentral. Fick tre samtal efter nära anhörigs plötsliga dödsfall (hade bett om sömntabletter - fick psykolog! Hon verkade hela tiden stressad. När jag nämnde om kyrkans Leva-vidare-grupper lassade hon direkt över mig dit: ”Så många behöver komma hit, du har ju folk omkring dig, och så finns ju kyrkan!”
Kan man inte se det som att psykologen avbröt? Det kändes som sådana avbrott görs ideligen.

Att be en patient orosanmäla sig själv!!?? Det förstår jag verkligen inte. Missuppfattning?
Citera
2024-07-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Det är tomt på reaktioner från släkt, vänner och bekanta. Det brukar alltid dyka upp några från det förflutna som kommer med varma kommentarer. Så inte i det här fallet.

Min gissning är att dessa två levt ett isolerat liv. Alla dessa flyttningar tyder på att de inte har några djupa rötter någonstans. Barnen har fått hänga med under alla sina år.

Allt är inte alltid som det verkar vara. Här är det mannen som begått ett avskyvärt brott men hans bevekelsegrunder känner vi inte. Och får väl aldrig veta.

Jag håller med dig, det är nog en väldigt klok analys av läget. Ovanligt att INGEN skrivit nåt här, inga jobbkollegor, inga grannar (borde ju finnas många av), inga vänner... helt tyst.
Citera
2024-07-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Det beror på. Ofta ges 1-3 samtal om psykologen finns i region, exempelvis vårdcentral. Fick tre samtal efter nära anhörigs plötsliga dödsfall (hade bett om sömntabletter - fick psykolog! Hon verkade hela tiden stressad. När jag nämnde om kyrkans Leva-vidare-grupper lassade hon direkt över mig dit: ”Så många behöver komma hit, du har ju folk omkring dig, och så finns ju kyrkan!”
Kan man inte se det som att psykologen avbröt? Det kändes som sådana avbrott görs ideligen.

Att be en patient orosanmäla sig själv!!?? Det förstår jag verkligen inte. Missuppfattning?

Ska någon orosanmäla sig själv, så bör man nog som vårdgivare sitta med och se till att det blir gjort. Kan väl vara bra om en person själv beskriver vad man vill ha hjälp med osv, men som sagt, det bör ju utföras också, annars får man som psykolog anmäla själv tycker jag.

Orosanmälan låter lite konstigt överlag. Brukar ju röra sig om att man inte kan ta hand om sig pga ålder eller missbruk och inte om panikångest odyl.
Citera
2024-07-10, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Man är självklart involverad i sina barns liv. Jag skulle aldrig acceptera om barnens pappa introducerade dem till än den ena än den andra kvinnan. Det skapar otrygghet och psykisk ohälsa hos barn och potentiellt ett livslångt lidande med otrygga konfliktfyllda interpersonella relationer.

Vadå inte acceptera - VILKEN MAKT har man som skild att styra exets privatliv…. Synpunkter kan man självklart ha, men
Citera
2024-07-10, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Man undrar ju lite var hon väljer att flytta nu med tanke på att hon söker boende i ,Tollarp , Åhus, Limhamn och Höllviken 🤔 kanske missat någon ort
Vad menar du
Söker nu efter detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in