2024-07-08, 08:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Är hon orolig att nåt ska komma ut?
Man måste få ställa den frågan, helt klart. Kan tänka mig att polisen vänder på alla stenar.
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Skulle du uppskatta att massa patrask diskuterade om dig och ditt mördade barn? Vad skulle hon vara orolig för, vad menar du skulle kunna komma ut?
Jag personligen hade fullkomligt skitit i vad folk säger om jag precis varit med om det hon varit med om, men alla är vi olika...
Citera
2024-07-08, 08:41
Medlem
marshallnongratas avatar
Från Kristianstadsbladet:

En förundersökning om mord och försök till mord inleddes. Den leds av chefsåklagare Pernilla Åström.
Hon berättar för Kb/NSk att polisen kunde prata med det skadade barnet på sjukhuset i fredags.

– Det stämmer.

Men vad som framkom i samtalet vill hon inte gå in på.

På söndagseftermiddagen visste Pernilla Åström inte om barnet var kvar på sjukhuset.

– Nej det vet jag faktiskt inte. Jag tror inte det.

_____

Hon räknar inte med att kunna släppa någon ny information om händelsen förrän i mitten eller slutet av den kommande veckan.
Citera
2024-07-08, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Undrar verkligen hur mannen tänkte här?
-Om motiv var att skada exet, varför hade han inte bara ihjäl henne istället o lät barnen leva?
-Var mannen så sjuk att han trodde att barnen o honom själv skulle få det bättre, här efter?

Folk är inte kloka, ständigt dessa känsloutbrott o kaoz för minsta lilla upplevd svårighet.

Givetvis för att han ville åsamka den största skada man kan tänka sig? Att fortsätta leva utan sina barn.
Det är varken första eller sista gången det sker. Att man har ihjäl gemensamma barn i syfte att skada den andra parten.

Det är det kanske ynkligaste en människa kan göra. Men så är man ganska långt ifrån rationell i huvudet när det gått så långt.
Det ligger troligen djup sjukdom i botten och inget spontant ”känsloutbrott”.
Citera
2024-07-08, 08:59
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man måste få ställa den frågan, helt klart. Kan tänka mig att polisen vänder på alla stenar.

Jag personligen hade fullkomligt skitit i vad folk säger om jag precis varit med om det hon varit med om, men alla är vi olika...
Hoppas verkligen att polisen vänder på alla stenar för här ligger en hund begraven minst sagt.
Att man överhuvudtaget efter att varit med om en sådanhär händelse sitter och surfar runt på olika forum och bemöter mediarapporteringen och allmänhetens tankar och spekulationer är minst sagt anmärkningsvärt.
Inte är det ett sätt att sörja eller vara i chock iallafall, det här luktar ”nu vänder vi blad” och ytterligare försök att få något som inte är förtjänat. Uppenbart….
Citera
2024-07-08, 09:37
Medlem
Blir fan mörkrädd av hur alla kan klandra mamman i detta hemska. Att man gnäller på att hon gör si hon gör så.... hon är i någon av den största chocken man kan tänka sig just nu. Då handlar man annorlunda och det är fullkomligt normalt. Ni kan inte sitta o säga att så hade jag aldrig gjort bla bla... för hur vet ni hur ni hade handlat om ni varit i C sits?

Det finns inget rätt och fel hur man agerar i chock så kom inte o säg hur man ska bete sig, ni borde gå in o läsa om de olika chock faserna då kommer ni KANSKE förstå bättre.
Citera
2024-07-08, 09:38
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Hoppas verkligen att polisen vänder på alla stenar för här ligger en hund begraven minst sagt.
Att man överhuvudtaget efter att varit med om en sådanhär händelse sitter och surfar runt på olika forum och bemöter mediarapporteringen och allmänhetens tankar och spekulationer är minst sagt anmärkningsvärt.
Inte är det ett sätt att sörja eller vara i chock iallafall, det här luktar ”nu vänder vi blad” och ytterligare försök att få något som inte är förtjänat. Uppenbart….

Sluta va så konspiratorisk.
Om mamman är WT så gör dessa människor så här.
Se bara på mamman till mördade Jakob i Örkelljunga. Hon gjorde likadant.
WT-folk har inga sprärrar när det gäller konsekvenstänk osv...
Citera
2024-07-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Givetvis för att han ville åsamka den största skada man kan tänka sig? Att fortsätta leva utan sina barn.
Det är varken första eller sista gången det sker. Att man har ihjäl gemensamma barn i syfte att skada den andra parten.

Det är det kanske ynkligaste en människa kan göra. Men så är man ganska långt ifrån rationell i huvudet när det gått så långt.
Det ligger troligen djup sjukdom i botten och inget spontant ”känsloutbrott”.

Att han ville åsamka exet maximal skada är inte alls säkert. Främst tre saker talar emot det.

Våldet riktades inte mot exfrun.
Metoden han använde sig av vid mordet och mordförsöket (om strypning stämmer). Män som vill hämnas använder oftast trubbigt våld eller kniv.
Att det var han som begärde skilsmässa.
Citera
2024-07-08, 09:52
Medlem
Så det är ett så kallat utvidgat självmord det rör sig om?
Citera
2024-07-08, 09:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att han ville åsamka exet maximal skada är inte alls säkert. Främst tre saker talar emot det.

Metoden han använde sig av vid mordet och mordförsöket (om strypning stämmer). Män som vill hämnas använder oftast trubbigt våld eller kniv.

På det här sättet får exfrun lida livet ut, och särskilt om hon förlorar sonen också. (Någon som vet något om hur det går med denne?) Hade han dödat exfrun, så hade det varit över fort, sedan hade hon inte vetat något mer. Att döda barnen är en mycket mer raffinerad hämnd.

Jag tror inte att det handlar om skilsmässan i detta fallet, utan om vårdnadstvisten. Hon skrev på sin FB att barnen skulle bo hos henne på heltid, så det verkar som att han har förlorat boendet. Eller till och med umgänget. Någon som vet något om det? Den tanke som kommer upp i vissas huvud då är: "om inte jag får ha dem, ska han/hon få se hur mycket han/hon får ha dem heller!" Just i den stunden blir hatet och vreden så starka, att de till och med överväger kärleken till barnen.
Citera
2024-07-08, 10:08
Medlem
marshallnongratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
På det här sättet får exfrun lida livet ut, och särskilt om hon förlorar sonen också. (Någon som vet något om hur det går med denne?) Hade han dödat exfrun, så hade det varit över fort, sedan hade hon inte vetat något mer. Att döda barnen är en mycket mer raffinerad hämnd.

Från Kristianstadsbladet igår:
På söndagseftermiddagen visste Pernilla Åström (åklagare) inte om barnet var kvar på sjukhuset.

– Nej det vet jag faktiskt inte. Jag tror inte det.
Citera
2024-07-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Inget av ovanstående talar emot det. Tvärt om.
Möjligen att han ansökte om skilsmässa, men orsaken till det vet vi inte.

I övrigt har du ju inte förstått innebörden av mitt inlägg och huruvida man just skadar sin partner maximalt. Det görs inte genom att rikta våldet mot personen i fråga. Tvärt om. Det görs genom att bruka våld och döda gemensamma barnen. Det orsakar absolut maximal skada.
Det har heller inget som helst att göra med metod. Metoden är i ett sådant fall inte relevant för det är inte metoden som är avgörande för min poäng. Hela resonemanget bygger på att mannen har gjort det.
Ska man resonera kring gärningsman kan det vara föremål för diskussion runt metod, men det jag svarade avsåg att mannen redan var gärningsman.

Givetvis innefattar det här grav sjukdom.

Detta har hänt förut. Det är klassiskt.
Finns till och med en mycket känd Grekisk pjäs, Medea, som handlar om det. Skrevs 431 f.Kr. Den har några år på nacken.

Till sist.
Exakt vad som hänt här vet vi inte.
Ovanstående är ett svar på varför man väljer de gemensamma barnen och inte den faktiska personen man vill skada.
Svaret är enkelt. För att det ger livslång skada.
Senast redigerad av M.J.A 2024-07-08 kl. 10:21.
Citera
2024-07-08, 10:14
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Jag tror inte att det handlar om skilsmässan i detta fallet, utan om vårdnadstvisten. Hon skrev på sin FB att barnen skulle bo hos henne på heltid, så det verkar som att han har förlorat boendet. Eller till och med umgänget. Någon som vet något om det? Den tanke som kommer upp i vissas huvud då är: "om inte jag får ha dem, ska han/hon få se hur mycket han/hon får ha dem heller!" Just i den stunden blir hatet och vreden så starka, att de till och med överväger kärleken till barnen.

Huset blev sålt i maj månad. Han letade boende redan i mars/april och verkar inte ha hittat något. Kan ju vara så att eftersom han inte har hittat någonstans att bo så var det "bäst att barnen bor hos mamman på heltid" tills pappan rett upp sitt liv?
Sen blev han desprerat och livet blev till en fullständig katastrof då han i sommar blev bostadslös?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in