2024-07-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Ukrainakriget är inte mitt krig. Men du verkar tro att det är VÅRAT krig.

Det är vårt krig, mot dom mongoliska horderna.

Förrädare som ställer sig på deras sida kommer gå samma öde till mötes som sina herrar, slav.
Citera
2024-07-10, 00:08
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Den civiliserade värdens ledare är det som står samlat mot Ryssland. Den senile Biden, idioten och tönten Trudeau, stjärngossen Macron, den indiske fd premiärministern i Storbritannien och inte att förglömma våra egna clowner till ledare i Sverige. Ingen imponerande samling.

Det fetade: De som inte är civiliserade anses vara barbarer och ociviliserade vildar, typ apor. Du gör ingen bra reklam för ryska diktaturen med dina inlägg.
Citera
2024-07-10, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Många betyder över 80 procent. Det var 4 regioner som fick välja. Vill de bo i Ukraina eller Ryssland?
Många internationella övervakare checkade att det gick rätt i enlighet med FNs krav på rättvisa.

I fallen Luhansk och Donetsk var det en minoritet som ville tillhöra Ryssland.
I fallen Kherson och Zaporizhzhia en mycket liten minoritet som ville tillhöra Ryssland.
Du saknar helt belägg för motsatsen.
Citera
2024-07-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det fetade: De som inte är civiliserade anses vara barbarer och ociviliserade vildar, typ apor. Du gör ingen bra reklam för ryska diktaturen med dina inlägg.

Lite klumpigt formulerat av mig. Jag tycker även Ryssland tillhör den civilicerade världen men det jag ville påvisa var att den civilicerade världen, dvs Väst inte har några bra ledare medan den mindre civilicerade världen faktiskt har bättre ledare. Jag har mina teorier om det men orkar inte förklara domherre och nu.
Citera
2024-07-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
I fallen Luhansk och Donetsk var det en minoritet som ville tillhöra Ryssland.
I fallen Kherson och Zaporizhzhia en mycket liten minoritet som ville tillhöra Ryssland.
Du saknar helt belägg för motsatsen.

Men, men, men... Vad talar du om? Det har ju talats överallt om hur stor procent som vill tillhöra Ryssland. Hånfullt i västmedia - förstås och påståenden om att det var riggat och allt det där som västvärldens media älskar att fördöma när resultaten inte är som de vill.

Så motbevisa mig!
Citera
2024-07-10, 02:43
Medlem
Citat:
Men, men, men... Vad talar du om? Det har ju talats överallt om hur stor procent som vill tillhöra Ryssland. Hånfullt i västmedia - förstås och påståenden om att det var riggat och allt det där som västvärldens media älskar att fördöma när resultaten inte är som de vill.

Så motbevisa mig!

Det det talats om är att ca 30% i Donbas vill tillhöra Ryssland och betydligt färre i Zaporozhzhia och Kherson.
Du kom med ett fullständigt häpnadsväckande påstående om att en majoritet skulle vilja det utan några som helt belägg för det. Börja du med att visa på något, icke hörsägen eller påstådda val under tvång, som stöder din tes så ska jag visa det motsatta.
Citera
2024-07-10, 06:15
Medlem
Taggads avatar
Nytt historiskt stödpaket för att befria Ukraina från parasiten Ryssland.
Citat:
USA: Ryska framstegen i Ukraina är troligen över
Ryssland kommer troligen inte att kunna ta mer mark i Ukraina. Den bedömningen gör amerikanska myndigheter när Natos ledare möts i Washington i veckan, skriver New York Times.

Ryssland har gjort vissa framsteg på slagfältet under våren och sommaren, men det nya militära stödet till Ukraina har börjat få effekt samtidigt som de ryska trupperna lider av utmattning och dålig träning.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707

Tyvärr Vladimir "massmördaren" Putin - det gick inte!
Citera
2024-07-10, 06:31
Medlem
c.divers avatar
Citat:
På vilket sätt är Putin en ond människa?
Om du inte fattat det är det synd om din omgivning!
Putin är en massmördare och efterlyst krigsförbrytare bland annat.
Citera
2024-07-10, 06:48
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
“Let’s not forget what the origin of the problem is. There is no place in modern Europe for ethnically pure states. That’s a 19th century idea and we are trying to transition into the 21st century, and we are going to do it with multi-ethnic states.”

— Wesley Clark, Supreme Allied Commander Europe of NATO

Lmao
Tillbaka och rejält pårökt som vanligt!
Hur vore det om du höll dig till topic nån gång?
Här diskuteras Putins invasion av Ukraina.
Citera
2024-07-10, 07:24
Medlem
China wants “to eat Russia’s lunch” as “limitless” friendship cracks grow deeper

-Times Radio
Citera
2024-07-10, 07:43
Medlem
Citat:

Så motbevisa mig!

Ukraina ska inte låte inflyttade ryssar bestämma över landet lika lite som Sverige ska låta inflyttade araber bestämma över Sverige.
Citera
2024-07-10, 08:30
Medlem
Citat:
Kanske för att Ryssland är världens rikaste land på naturtillgångar

Men de flesta är svåra att utvinna. Det kan bara göras av Ryssland. Med västerländska krav på säkerhet, miljö och arbetsmiljö skulle merparten av dessa naturtillgångar inte gå att utvinna. Utvinningen av dem kräver därför rysk (låg- eller oavlönad) arbetskraft och rysk lagstiftning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in