2024-07-09, 20:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Skriver du även ut det på din FB, varpå vänner skriver hjärtan i kommentatorfältet?
Hon skrev att hon hade varit på EN dejt - inte tre.
Citera
2024-07-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Jag tänker att han uppmanats att otisanmäla sig själv (alltså för att få eget stöd/hjälp). Inte orosannälan för att barn far illa utan en orosanmälan gällande en vuxen.

https://lawline.se/answers/hur-gor-man-en-orosanmalan-for-en-vuxen-person

Tycker bara att det känns så tokigt att man måste orosanmäla sig själv för att få en viss sorts hjälp.
Spontant tänker jag att en orosanmälan på något/någon alltid görs av någon annan än den personen som det gäller.
Citera
2024-07-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon skrev att hon hade varit på EN dejt - inte tre.

Nu är det väl inte antalet det handlar om. Det du gör är att försöka omskriva en date till att handla om att ta en kaffe med en arbetskompis.
Citera
2024-07-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Tycker bara att det känns så tokigt att man måste orosanmäla sig själv för att få en viss sorts hjälp.
Spontant tänker jag att en orosanmälan på något/någon alltid görs av någon annan än den personen som det gäller.

Ger inte ett dugg för det här med orosanmälan. Separerade från min sambo som hade ett gravt alkoholmissbruk..Min dotter gjorde en orosanmälan anonymt i ren välmening för vi var oroliga att han inte skulle klara av att bo själv. Han blev kallad till Soc men eftersom han själv inte tyckte att han hade problem så förstod inte dom varför det gjordes en orosanmälan. Han avled 4 mån senare.
Citera
2024-07-09, 21:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu är det väl inte antalet det handlar om. Det du gör är att försöka omskriva en date till att handla om att ta en kaffe med en arbetskompis.
Nej, jag säger att mannens uppgift att det handlar om tre dejter inte behöver stämma - han har fått från barnet att mamman träffat tre män, det behöver inte handla om tre män hon dejtat.
Citera
2024-07-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansken77
Jag hoppas jag fick rätt på detta nu.

https://deeplink.filemail.com/d/cuurvdpqtswvfyb
BRA JOBBAT! Tusen tack.
Citera
2024-07-09, 21:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Sköldräddaren kommer in nöden. Som jag skrev simp.
För att du heller inte är gift eller har småbarn. För då vet du exakt att vad jag menar.
Det har med att barnen kommer i första hand och din första prioritering är inte en ny karl i sängen. oavsett vem du impar på.
Det är precis som inom äktenskapet inget hinder att både prioritera barn och han en kärleksrelation med en vuxen.
Citera
2024-07-09, 21:09
Medlem
Citat:
Sköldräddaren kommer in nöden. Som jag skrev simp.
För att du heller inte är gift eller har småbarn. För då vet du exakt att vad jag menar.
Det har med att barnen kommer i första hand och din första prioritering är inte en ny karl i sängen. oavsett vem du impar på.

Ok, du får nog omvärdera det där då.
Har två barn och separerade från deras pappa när dom var 4 resp.7 år. Tog väl 1 år innan jag började dejta igen och drygt 1,5 innan jag hittade mannen som jag fortfarande lever med.
Men visst...jag vet ingenting. Jag var aldrig gift så kanske är det det som gör att jag inte fattar nåt.

Kanske är det du som inte har barn eller förhållande utan bara en massa idéer om hur saker ska och bör vara?
Citera
2024-07-09, 21:13
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ok, du får nog omvärdera det där då.
Har två barn och separerade från deras pappa när dom var 4 resp.7 år. Tog väl 1 år innan jag började dejta igen och drygt 1,5 innan jag hittade mannen som jag fortfarande lever med.
Men visst...jag vet ingenting. Jag var aldrig gift så kanske är det det som gör att jag inte fattar nåt.

Kanske är det du som inte har barn eller förhållande utan bara en massa idéer om hur saker ska och bör vara?

Jag frågade min fru och hon sa också 1 år. men hon sa att man dejtar inte en ny under eller precis efter en skilsmässan och jag påpekade för henne att kvinnan i fallet dejtar en ny karl redan efter 1 månad efter separation, varpå jag får svaret uppmärksamhet och bekräftelse och det kan bottna i narcissism.
Som moder eller fader kommer barnen i första hand. Har man 12 års äktenskap och det betydde något så har man ändå känslor kvar även om de är bra eller dåliga.
Citera
2024-07-09, 21:14
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:

Som jag förstått det med dessa sk. egna orosanmälningar är det för att man ska få hjälp, eller rättare barnen ska få hjälp. Genom att hjälpa
föräldern så hjälper man barnet.

Jag känner en person som är ensamstående med barn. Hon orosanmälde sig själv för hon orkade inte ta hand om sina barn. Soc drog igång en barnutredning, mamman fick hjälp och barnen gynnades av det hela.
Citera
2024-07-09, 21:19
Medlem
Citat:

Det håller jag inte med om alls.
Pappan skriver ju att dottern har pratat om tre män varav hon har träffat en av dem.
Mamman skriver vid ETT tillfälle att hon är på dejt.
Om det är dejten dottern har träffat eller om det är någon annan framgår inte.
Det framgår inte heller om de andra två männen har varit faktiska dejter eller om det rör sig om en vänskapsrelation/kollega.
Pappan drar slutsatsen att det är dejter, men det kan lika gärna vara svartsjuka som gör att han tolkar det så. Tror inte att dottern ger så värst detaljerad information om det.
Citera
2024-07-09, 21:22
Medlem
Citat:
Jag frågade min fru och hon sa också 1 år. men hon sa att man dejtar inte en ny under eller precis efter en skilsmässan och jag påpekade för henne att kvinnan i fallet dejtar en ny karl redan efter 1 månad efter separation, varpå jag får svaret uppmärksamhet och bekräftelse och det kan bottna i narcissism.
Som moder eller fader kommer barnen i första hand. Har man 12 års äktenskap och det betydde något så har man ändå känslor kvar även om de är bra eller dåliga.

Tja, alla kanske inte resonerar och tycker som din fru gör?
Men vad vet jag? Enligt uppgift ingenting alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in