2024-07-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Desinformation. I lunchekot framgick att det var rester av en nedskjuten robot som ramlade ner. Således direkt felaktigt och lögn att påstå att "Putin bombar barnsjukhus" eller "barnssjukhus beskjuts".
Men är det propagandakrig så är det.

Ja det är fortfarande många frågetecken.. dels skadorna på byggnaden osv.. var ju inte direkt 100-500 som dog som det var i Gaza..

Sen ingen som helst analys vart missilen egentligen kom ifrån.. vilket usa och England gjorde snabbt när sjukhus bombades med många döda i Gaza! Vi fick även se video på den analysen.. sen har man inte sett så mycket andra bilder än det som postades igår i media… idag var det ett gäng cancersjuka barn satt utanför sjukhusområdet som hade evakuerats .. inte ens skråma på dom inte ens damm eller nerblodade som folket i Gaza såg ut efter den stora attacken när en missil hamna på parkeringen vid sjukhuset för ett tag sedan..

sen senaste videon jag posta prata dom också att detta inte är Rysslands missil då den missilen avek från dom andra .. finns många frågor och ytterst lite info får vi veta som vanligt när Ukraina påstått saker..
Senast redigerad av Menea 2024-07-09 kl. 20:49.
Citera
2024-07-09, 20:45
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Trams. De har använt de missiler i den här brutala attacken som faktiskt når fram rätt hyfsat. Det finns absolut ingen ”olycka” över detta. Medvetet krigsbrott.

Så kan det förstås vara, men jag ser det som osannolikt.

Jag vet däremot om, och det finns bekräftat sedan årtionden, att Ryssland och Sovjet dessförinnan haft oerhörda problem med att realisera sina militärtekniska koncept. Olyckor och materiel som inte fungerar som avsett är vardag i den ryska krigsmakten. Allt ifrån flygplan som löper amok till fartyg och ubåtar som fattar eld och sjunker. Ryska robotar som hamnar på fel plats är något som är så vanligt i den ryska krigsmakten att det knappt tas notis om när det sker.
Citera
2024-07-09, 20:50
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja det är fortfarande många frågetecken.. dels skadorna på byggnaden osv.. var ju inte direkt 100-500 som dog dom det var i Gaza.. verkade mer splitter.
Sen ingen som helst analys vart missilen egentligen kom ifrån.. vilket usa och England gjorde snabbt när sjukhus bombades med många döda i Gaza! Vi fick även se video på den analysen.. sen har man inte sett så mycket andra bilder än det som postades igår i media… idag var det ett gäng cancersjuka barn satt utanför sjukhusområdet som hade evakuerats .. inte ens skråma på dom inte ens damm eller nerblodade som folket i Gaza såg ut efter den stora attacken när en missil hamna på parkeringen vid sjukhuset för ett tag sedan..

sen senaste videon jag posta prata dom också att detta inte är Rysslands missil då den missilen avek från dom andra .. finns många frågor och ytterst lite info får vi veta som vanligt när Ukraina påstått saker..

Det finns hur mycket information som helst.

Som exempel har du här en karta över den ryska missilattacken.
https://x.com/clashreport/status/1810235652773908739/photo/1
Citera
2024-07-09, 20:52
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Så kan det förstås vara, men jag ser det som osannolikt.

Jag vet däremot om, och det finns bekräftat sedan årtionden, att Ryssland och Sovjet dessförinnan haft oerhörda problem med att realisera sina militärtekniska koncept. Olyckor och materiel som inte fungerar som avsett är vardag i den ryska krigsmakten. Allt ifrån flygplan som löper amok till fartyg och ubåtar som fattar eld och sjunker. Ryska robotar som hamnar på fel plats är något som är så vanligt i den ryska krigsmakten att det knappt tas notis om när det sker.
Ja, det vet vi. Men vi vet att det finns vapen som kan träffa rätt också och vi vet utan tvivel att ryssar aldrig missar en chans att mörda så många kvinnor och barn och orsaka så stor skada på civilsamhället som möjligt.
Glöm aldrig teaterbombningen i Mariupol där kanske 600 civila, mestadels kvinnor och barn, mördades.
Citera
2024-07-09, 21:03
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ja, det vet vi. Men vi vet att det finns vapen som kan träffa rätt också och vi vet utan tvivel att ryssar aldrig missar en chans att mörda så många kvinnor och barn och orsaka så stor skada på civilsamhället som möjligt.
Glöm aldrig teaterbombningen i Mariupol där kanske 600 civila, mestadels kvinnor och barn, mördades.

Jag diskuterar detta ur en rent teknisk synvinkel och försöker inte att projicera min syn på Ryssland eller Putins krig i Ukraina på vapenteknisk fakta. Det räcker alldeles utmärkt att poängtera ryska vapentekniska, doktrinmässiga, taktiska och strategiska svagheter. Jag känner inte behovet av att dra in politiska åsikter i diskussionen.

Jag ser det fortfarande som en sannolik felskjutning. Jag ser inte hur dina invändningar skulle motsäga det.
Citera
2024-07-09, 21:05
Medlem
Citat:
Det finns inget oklart. Du ljuger igen som alltid. Alla ryzzkuksugare och ryzzsvin ljuger alltid och hela tiden.

Har du inget bättre ordförråd?

Man ser ju tydligt på videosarna dom spelar upp att detta inte är den där ryska missilen som folk påstått i denna tråd. https://www.youtube.com/watch?v=6-JJeFpDR3o
Citera
2024-07-09, 21:18
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
På vilket sätt är Putin en ond människa?

Att med berått mod bomba barnsjukhus måste väl ändå ses som ganska ondskefullt?
Citera
2024-07-09, 21:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Man ser ju tydligt på videosarna dom spelar upp att detta inte är den där ryska missilen som folk påstått i denna tråd. https://www.youtube.com/watch?v=6-JJeFpDR3o

Man ser tydligt i de videor och bilder som finns att det är den ryska missilen som folk påstår:

Citat:
Russian Missile Identified in Kyiv Children’s Hospital Attack

https://www.bellingcat.com/news/2024/07/09/russian-missile-identified-in-kyiv-childrens-hospital-attack/

Dvs Kh-101.
Citera
2024-07-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man ser tydligt i de videor och bilder som finns att det är den ryska missilen som folk påstår:

Dvs Kh-101.

Nja tror inte så mycket på det där… tycker inte ens AI bilden ser så lik ut .. inte missilen på videon man ser på länken jag skicka heller… sen bilderna på den bitarna av påstådda missilen kan komma från något annat tillfälle.. litar inte på sånt här alls!

Länken jag skicka ser man ju tydligt. Det räcker ju!
Citera
2024-07-09, 21:41
Medlem
Citat:
Nja tror inte så mycket på det där… tycker inte ens AI bilden ser så lik ut .. inte missilen på videon man ser på länken jag skicka heller… sen bilderna på den bitarna av påstådda missilen kan komma från något annat tillfälle.. litar inte på sånt här alls!

Länken jag skicka ser man ju tydligt. Det räcker ju!
Nej. Länken du skickade är inte riktiga bilder. Hela världen är som tur är inte lika korkade som er vatniks. Blundar för verkligheten.
Citera
2024-07-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Att med berått mod bomba barnsjukhus måste väl ändå ses som ganska ondskefullt?

Skulle lika gärna kunna vara Ukraina eller NATO som bombat sjukhuset för att väcka sympati och få stöd för kriget.
Citera
2024-07-09, 21:49
Medlem
Citat:
haha så jäkla bra ... klockrent! så kul också hur dom jämför väst rapportering i jämförelse med rapportering om Gaza.. Ukraine Children's Hospital NOT hit by Russian Missilehttps://www.youtube.com/watch?v=6-JJeFpDR3o
Väst rapportering? Du länkar till en förvirrad man som ingen hört talas om med 2000 views och tror mer på honom än på sanningen och rena bevis i både film och bild? Dags att söka vård?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in