2024-07-09, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Vissa individer är inte behandlingsbara.
Han lyckades få hjälp men gjorde sig omöjlig på ett eller annat sätt så man avbröt.
Rop på hjälp el. charader inför en rättegång där han vill framstå i god dager. Kalla det vad du vill.
Tror det kommer göras en utredning om hans hälsotillstånd, allt annat vore konstigt. Vi får se om något nytt kommer fram, även om jag gissar att sånt blir sekretessbelagt.
Citera
2024-07-09, 19:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Så nu var han tydlig, men när han skrev om frun var det svartmålning och inget man skulle svälja?
Om de skulle upp i rätten eller varit det, så måste det väl finnas dokument på det. Har bara sett skilsmässoansökan, inget om barnen.

Tror som jag skrivit tidigare att det här med att orosanmäla sig själv är en missuppfattning eller felskrivning av honom. Kan inte hitta något efter en snabb googling att det skulle vara ett vanligt/ normalt eller ens existerande förfarande.
Ja han är tydlig när han berättar vad han påstår att psykologen sa till honom
Har du problem med det?
Det går inte att missförstå vad han menar om du läser hela inlägget.
Citera
2024-07-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Du är rolig, brukar du argumentera såhär

Hmm vad anser du om alla flytt hon gjort ?
Kan det vara bra för unga människor att ha ytliga kontakter att anförtro sig till ?
C* visste varför hon flytta.

Förstod du varför hon flytt hela tiden.. med din tolkningsförmåga som sannolikt är i majoritet

Vad är problemet med att benämna en styck flytt för en flytt? Det är så det heter.
Firman många utnyttjar brukar kallas flyttfirma.
Citera
2024-07-09, 19:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Jag tycker mig märka en tendens i dessa trådar till att det är lättare att anta att det är ett hämndmotiv när en pappa är förövaren och ett annat motiv när mamman utfört dådet. Jag är själv skyldig till detta och måste försöka påminna mig om att vara öppen och döma efter det som framkommer i varje fall.

I det här fallet är jag inte säker på att vi har ett hämndmotiv. Jag tror snarare att pappan fick för sig att barnen inte skulle få det bra hos mamman på fulltid. Speciellt om hans egen flytt till deras närhet blev försenad. Dessa katastroftankar var dock obefogade tror jag då inget tyder på att mamman är olämplig trots att hon kanske är lite rotlös av sig.
På vilket sätt är hon rotlös?
Citera
2024-07-09, 19:52
Avslutad
Citat:
Jag tycker mig märka en tendens i dessa trådar till att det är lättare att anta att det är ett hämndmotiv när en pappa är förövaren och ett annat motiv när mamman utfört dådet. Jag är själv skyldig till detta och måste försöka påminna mig om att vara öppen och döma efter det som framkommer i varje fall.

I det här fallet är jag inte säker på att vi har ett hämndmotiv. Jag tror snarare att pappan fick för sig att barnen inte skulle få det bra hos mamman på fulltid. Speciellt om hans egen flytt till deras närhet blev försenad. Dessa katastroftankar var dock obefogade tror jag då inget tyder på att mamman är olämplig trots att hon kanske är lite rotlös av sig.
Ja, det är hursomhelst en olycklig historia, och vi kommer troligen aldrig att få veta hela sanningen.

Tills ny information ev. framkommer, ligger jag lågt i tråden med spekulerandet från och med nu.
Känns lite smutsigt att gräva vidare.
Citera
2024-07-09, 20:04
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Så nu var han tydlig, men när han skrev om frun var det svartmålning och inget man skulle svälja?
Om de skulle upp i rätten eller varit det, så måste det väl finnas dokument på det. Har bara sett skilsmässoansökan, inget om barnen.

Tror som jag skrivit tidigare att det här med att orosanmäla sig själv är en missuppfattning eller felskrivning av honom. Kan inte hitta något efter en snabb googling att det skulle vara ett vanligt/ normalt eller ens existerande förfarande.

Det existerar, har du barn så ring till soc och orosanmäl dig själv så ska du se.
Citera
2024-07-09, 20:09
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Vad är problemet med att benämna en styck flytt för en flytt? Det är så det heter.
Firman många utnyttjar brukar kallas flyttfirma.

Annars hade de kallts flyktfirmor. Sedan har vi färjetrafiken som vi kan kalla flytfirmor.

Flytt i tankarna? Anlita Bosses flyttfirma.
Flykt i tankarna? Anlita Arnes flyktfirma.
Citera
2024-07-09, 20:20
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Var kommer uppgiften ifrån att han ombads göra en orosanmälan? Är vi säkra på att psykologen uttryckte sig på det sättet?

Det kan en psykolog absolut säga. Men om det är akut oro för barnen anmäler psykologen själv.

Kan det ha missuppfattats av mottagaren?

-”Du får själv göra en orosanmälan”.

Dvs om pappan uttryckte oro ( pga mamman ) och pappan ältade detta.

Att då psykologen inte kom framåt med ältandet kan vara ett skäl att avsluta sessionerna.
Citera
2024-07-09, 20:23
Medlem
Citat:
Då låter det fel. Jag, med flera, i tråden spekulerar i vad som kan ha lett fram till detta illdåd.
Om förklaringen vore så enkel som att han var ond och galen, skulle inte tråden vara så lång.

Det kan den väl visst ha varit?
Vi befinner oss alltså på flashback. Finns det inget att spekulera i så hittas det alltid på något.

Citat:
Citat:
Finns inga ursäkter för vad han gjort, men säkerligen förklaringar. Att folk är intresserade av vad som ligger bakom något så tragiskt som det här, verkar alltid hetsa upp de som redan bestämt sig för en enkel lösning, vilket brukar vara att peka på den skyldige.
Jag, personligen, lutar åt att hela familjen är offer i den här tragedin.

Ibland ÄR lösningen enkel och konspirationsteorier är just konspirationsteorier utan sanning.
Hur det är i det fallet vet vi inte med säkerhet och det är inte säkert att vi kommer att få veta det heller. Allting hänger ju på vad och hur mycket som framkommer i FUP om den ens blir offentlig.
Hur man än vrider och vänder på det så är det ju ingen tvekan om att hela familjen är offer på ett eller annat sätt.
Senast redigerad av MrsGossip 2024-07-09 kl. 20:29.
Citera
2024-07-09, 20:26
Medlem
Citat:
Är inte sådant alltid sekretessbelagt i så fall?

Citat:

Tror också på missuppfattning/felskrivning. Hittade inte heller nåt när jag försökte googla på det.
Senast redigerad av MrsGossip 2024-07-09 kl. 20:30.
Citera
2024-07-09, 20:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip

Tror också på missuppfattning/felskrivning. Hittade inte heller nåt när jag försökte googla på det.
Det är ingen felskrivning - han kan ha missuppfattat något, men det han menar är att psykologen sa att han skulle orosanmäla sig själv.
Det finns inga oklarheten i vad han menade - eftersom han anger att en sådan orosanmälan skulle kunna hållas emot honom i rätten.

jag har varit så ledsen efter separationen o gått till psykolog o kristerapeut men till slut ville kristerapeuten inte jobba mer med mig, då jag mådde sämre och sämre, panikångest etc, vilket är normalt i reaktionsfasen (hon lämnad, inte jag). kristerapauten ville jag skulle orosanmäla mig, vilket ju i långa loppet innebär att jag förlorar i rätten o att exet får rätt att flytta med barnen
Citera
2024-07-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon behöver ju inte ens ha dejtat tre män - hon kan lika gärna tagit en kopp kaffe med snickaren eller en kollega.
Frågar du en sjuåring om mamma träffat någon man så kommer ju sjuåringen inte fatta konceptet utan ange att hon träffat snickarn eller kollegan - även om det var en fika det handlar om.

Exakt min tanke också. Det behöver inte ha handlat om en ren dejt.
Hon kanske bara har behövt någon att prata med. Möjligheterna är många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in