2024-07-09, 14:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeree
Reagerade också på det med 3 olika karlar…
Konstigt man kan träffa någon så snabbt om man älskat någon. Vissa kan det andra inte
Inte säkert hon gjort, hon kan ha trott det. Hur vet man egentligen att det man känner är vad andra känner när de älskar någon...?

Lite obehagligt om hon och sonen, direkt efter utskrivning, enbart är med varandra och kanske flyttar igen. Hoppas socialtjänsten har tät kontakt...
Citera
2024-07-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Självklart ber om ursäkt här, det jag säger är inte fakta utan gissningar från min sida.

Precis som du säger finns det alltid flera versioner .. exempelvis deras föräldrar (Limhamn, som hon flytt till enligt hennes fb)

Magnus kanske var den sociala.. och fick sin mening före hennes?
Tycker jag mig kunna läsa utifrån bilderna som Mansken77 vänligen delade med sig.

Förstår att det är gissningar.
Problemet är att gissningar lätt blir till trådsanningar och jag tycker att det är lite taskigt mot mamman att ta för givet att pappans upplevelse stämmer till 100%.
Citera
2024-07-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Men va? Är hon med i samma grupp?

Nej men är under tollarp inlägg där folk delat om denna händelse
Citera
2024-07-09, 14:46
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Hennes far (77 år) bor i Limhamn, modern i Veberöd.
Uppenbarligen mår M mycket dåligt när han skriver, tydligen slog det över i en psykotisk depression
Något fel var det som tog över Magnus sätt att tänka..
Möjligen lurad och han började undra vad som är sant och falskt, precis som du säger.. psykos.

MrsGossip: Ja det kan vara lite taskigt.. 100% kan det ju aldrig vara men som sagt det var gissningar
Citera
2024-07-09, 14:57
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansken77
Jag hoppas jag fick rätt på detta nu.

https://deeplink.filemail.com/d/cuurvdpqtswvfyb

Det blev ju toppen bra Tack för att du delade med dig av informationen
Citera
2024-07-09, 15:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Självklart ber om ursäkt här, det jag säger är inte fakta utan gissningar från min sida.

Precis som du säger finns det alltid flera versioner .. exempelvis deras föräldrar (Limhamn, som hon flytt till enligt hennes fb)

Magnus kanske var den sociala.. och fick sin mening före hennes?
Tycker jag mig kunna läsa utifrån bilderna som Mansken77 vänligen delade med sig.
Han skriver att han hade en trasslig uppväxt.
Han kanske hade för stora, orimliga krav på hur ett familjeliv skulle se. Han skriver också att han var kär i känslan av ett familjeliv.
Hon tröttnade kanske till slut på att det inte fungerade. Han hade säkerligen skador pga omsorgsbrist i barndomen och kunde inte hantera skilsmässan på ett bra sätt.
Man måste kunna tåla att exet dejtar på nytt.
Det kanske inte hade funnits någon kärlek på länge.
Han tappade det väl helt till slut eftersom han var kapabel att mörda sitt barn och försöka mörda det andra.
Citera
2024-07-09, 15:14
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Han skriver att han hade en trasslig uppväxt.
Han kanske hade för stora, orimliga krav på hur ett familjeliv skulle se. Han skriver också att han var kär i känslan av ett familjeliv.
Hon tröttnade kanske till slut på att det inte fungerade. Han hade säkerligen skador pga omsorgsbrist i barndomen och kunde inte hantera skilsmässan på ett bra sätt.
Man måste kunna tåla att exet dejtar på nytt.
Det kanske inte hade funnits någon kärlek på länge.
Han tappade det väl helt till slut eftersom han var kapabel att mörda sitt barn och försöka mörda det andra.
Minst sagt knepigt.
Att C dejtar igen spelar kanske inte så stor roll men att hon visade vad hon faktiskt kände.
C*-"Flytt och nytt-Hem AB" där omsorgen-brister med kärlek till den första.
Sås som i hem-len så går... C* vidare
Citera
2024-07-09, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mansken77
Jag hoppas jag fick rätt på detta nu.

https://deeplink.filemail.com/d/cuurvdpqtswvfyb

Tack! Ser att han säger att "exet lämnade"...det var Han som lämnade in skilsmässoansökan förra hösten!
Citera
2024-07-09, 15:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det var som jag trodde då.. Han hotade och det fick fel effekt när Magnus lämnade in ansökan om att skiljas.
C* tycks vara konstigt milt sagt.. kanske aldrig älskade honom.
C var duktig på att manipulera Magnus till suicid.. och självklart fegt av honom.

Orsaken .. (felet) på C hade varit intressant att få veta vad det är.. kan det vara narcissistic ?
Hur lyckas du läsa in något fel på henne i det han skrivit?

Väldigt tuff gissning på narcissism med hänsyn till att han sökt upp en sådan grupp för att gråta ut.

Läste du att han hade gått hos en terapeut, som avslutade arbetet med honom och uppmanade honom att oroanmäla sig själv.
Han har alltså inte uppvisat något sunt beteende hos terapauten.

Men släng skit på mamman istället. Hon hade ju fräckheten att lämna en man .. då måste allt vara hennes fel.
Citera
2024-07-09, 15:23
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur lyckas du läsa in något fel på henne i det han skrivit?

Väldigt tuff gissning på narcissism med hänsyn till att han sökt upp en sådan grupp för att gråta ut.

Läste du att han hade gått hos en terapeut, som avslutade arbetet med honom och uppmanade honom att oroanmäla sig själv.
Han har alltså inte uppvisat något sunt beteende hos terapauten.

Men släng skit på mamman istället. Hon hade ju fräckheten att lämna en man .. då måste allt vara hennes fel.
Det lästa jag, jag laddade ner bilderna sannolikt precis som du.
Hennes beteende är det jag tolkar.

Det fetade. Nej sannolikt inte. Hotade säkerligen där också.
Lämna en man ? Här tolkar även du konstigt. Fler bör lämna män som slår, hotar våldtar.
Vad hon kan ha utsatts för det vet vi inte.
Citera
2024-07-09, 15:31
Medlem
rubbergirls avatar
Ja, fy fan vad störd han är.
Smutskastningskampanj av exet & frågar ut dottern om mamma dejtar, hur många etc.
Inte behandlingsbar enl. proffessionella.
Gråter ut i grupp för att få sympati.
Så himla klassiskt.
Citera
2024-07-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ja, fy fan vad störd han är.
Smutskastningskampanj av exet & frågar ut dottern om mamma dejtar, hur många etc.
Inte behandlingsbar enl. proffessionella.
Gråter ut i grupp för att få sympati.
Så himla klassiskt.

-1
Hur vet du det? Tänk om det ÄR som han säger. Tänk om dottern berättade av sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in