2024-07-09, 14:19
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Syftar på händelsen i Kiev feb -22.
Du hittar på eftersom du inte har någon länk till händelsen.
Citera
2024-07-09, 14:23
Medlem
Ryssland, Israel och USA älskar alltså att bomba sjukhus.
Citera
2024-07-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Attacken kom jävligt lämpligt dagen före nato toppmötet där zelensky igen ska tigga mer pengar och vapen.
Biden har redan lovat mera Ad system till ukraina.
Planen gick i lås.

Det är klarlagt att det var en rysk missil. Vilken plan menar du att Putin hade?
Jag tror att han bara ville terrorisera barn.
Citera
2024-07-09, 14:56
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det pratas ju om att något viktigt kan ha varit i Kiev just den dagen… samtidigt var ju Zelensky i Polen och skrev på något avtal. Det har också nämnts att möjligen kan det ha varit F16 piloter i Kiev den dagen samt något med NATO representerar. Kan vara massor med sådant vi inte vet om. Men intressant är det!

Ett barnsjukhus har bombats, 10 döda och du tycker det är " intressant..."

Det är intressant att se hur ni ryzzar fungerar.
Citera
2024-07-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Ett barnsjukhus har bombats, 10 döda och du tycker det är " intressant..."

Det är intressant att se hur ni ryzzar fungerar.

Vart skrev jag det? Jag skrev att det är intressant om vilka från Nato som kan ha befunnit sig i Kiev! Älskar att ni försöker hela tiden hitta halmstrån att driva på era trollinlägg för att vilja provocera..
Citera
2024-07-09, 15:04
Medlem
Om Ryssland bara ville döda civila hade betydligt fler ukrainare dött. Ryssland har världens största arsenal av kärnvapen. Uppenbarligen vill Ryssland inte döda civila.
Citera
2024-07-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwon
Under måndagen (2024-07-08) har flera flygattacker rapporterats i Ukraina. Det största barnsjukhuset, Okhmatdyt, har träffats, vilket har resulterat i minst 20 döda och 50 skadade. Bland de döda finns barn och civila. Kiev och flera andra städer har också drabbats av de ryska attackerna.

Aftonbladet artikel

Står ni bakom detta? Är det acceptabelt att ett barnsjukhus träffas av bomber?
Hur kan man rättfärdiga dessa handlingar mot oskyldiga barn och civila?
Kan någon längre se Ryssland som annat än ett hot mot Europa och mänskligheten?

'

Så länge jag INTE hör information från individer som själv varit på plats där det hände ser jag all så kallade rapportering som PROPAGANDA !

'
Citera
2024-07-09, 15:12
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Vart skrev jag det? Jag skrev att det är intressant om vilka från Nato som kan ha befunnit sig i Kiev! Älskar att ni försöker hela tiden hitta halmstrån att driva på era trollinlägg för att vilja provocera..
Vadå provocera? , hur du har försökt relativisera ljuga och förneka ryzzlands krigsbrott står ju i svart på vitt i dina anus-inlägg.

Nu försöker du antyda med din ärthjärna att de ryska terrorbombningarna skulle ga nåt med Nato att göra?, du är ju i behov av vård.
Citera
2024-07-09, 15:14
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
I dessa tider kan det lika gärna vara Ukraina som bombat sjukhuset, även om jag inte tror det. Misstag sker - tror inte ens ryssen och Putin är så galna så att de sitter och planerar bombningar på sjukhus för cancerpatienter. Dock otroligt slarvigt! Ligger väl någon myndighet strax bredvid som de kanske tänkt bomba - vet inte om vad som redan framkommit i tråden, då jag inte läst hela...

Är det en riktad attack mot just sjukhuset är det såklart ett nytt och perverterat angrepp, men tyvärr kommer vi aldrig få ett entydigt svar på detta i dessa tider av desinformation och propagandakrig.
Finlands, Frankrikes och sydkoreas ambassad ligger nära.
Ryssarna var lika slarviga i Syrien, och jätteslarviga i Mariupol.. trots att teatern hade en skylt som med ” barn” som syntes ända från rymden.. hoppsan of så slarvigt. 600 döda varav många barn..
Butcha var och lite slarvigt…
Nä du detta är terrorbombning med vett och vilja.

Inte en enda ryss har dömds i Ryssland för krigföbrytelser, men många har fått medaljer istället..
Senast redigerad av Z.Topelius 2024-07-09 kl. 15:19. Anledning: .
Citera
2024-07-09, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej svinet Pytin är en efterlyst krigsbrottsling. Kräk som dig verkar gillar barnamördaren, dock.

Icke då. Han är en varm och godhjärtad man. Barn dör i krig. Detta är inget undantag, men det gör inte Vladimir till någon barnamördare. Det är rent förtal från din sida och jag hoppas Vladimir anmäler dig.
Citera
2024-07-09, 15:23
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Om Ryssland bara ville döda civila hade betydligt fler ukrainare dött. Ryssland har världens största arsenal av kärnvapen. Uppenbarligen vill Ryssland inte döda civila.

Om Ryssland hade haft en "allsmäktig" armé så kanske de kunnat stjäla några oblast i Ukraina på tre dagar. Nu har det visat sig att den "allsmäktiga" ryska armén är inkompetent och ursvag för på 2,5 år har ryssarna inte lyckats med att stjäla de fyra ukrainska oblast som diktatorn Putin förklarat som "Russia forever".

När desperata barbarer inte klarar att vinna på slagfälten med sina tanks från 1950-talet, golfbilar och motorcyklar måste de ta till krigsförbrytarmetoder som att terrorbomba barnsjukhus.
Citera
2024-07-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det är klarlagt att det var en rysk missil. Vilken plan menar du att Putin hade?
Jag tror att han bara ville terrorisera barn.
Ja...det är väl zelinsky som har klarlagt att det var en rysk robot.
Så att dom vet om det på nato toppmötet idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in