2024-07-09, 07:37
Medlem
Förlåt för jämförelser återigen (det ska ju handla om Hanna, men hur ska man jämföra om inte med andra). Först var det knatteplocks semestermat och nu är S.L ute och planterar samma dag hon blivit skuren därnere? Hanna som inte kunde vänta mer än en helg på hostmedicin. Det blir så tydligt hur hon beter sig när man ser andras liv.
Citera
2024-07-09, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Förlåt för jämförelser återigen (det ska ju handla om Hanna, men hur ska man jämföra om inte med andra). Först var det knatteplocks semestermat och nu är S.L ute och planterar samma dag hon blivit skuren därnere? Hanna som inte kunde vänta mer än en helg på hostmedicin. Det blir så tydligt hur hon beter sig när man ser andras liv.

Och Carmaliv som bygger altan och säng och springer runt när hon snart är höggravid och har en tvååring att ta hand om. Det är så långt ifrån allt vad HT någonsin kommer klara av.
Dessutom vet man att HT följer dessa personer, tänker hon inte själv på vilken himmelsvid skillnad det är på vad dom presterar jämfört med henne?
Senast redigerad av MissDolphin 2024-07-09 kl. 08:22.
Citera
2024-07-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Vem vill se ett halvätet päron?

Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Och Carmaliv som bygger altan och säng och springer runt när hon snart är höggravid och har en tvååring att ta hand om. Det är så långt ifrån allt vad HT någonsin kommer klara av.

Även om jag tycker att man inte ska jämföra, varken sig själv eller andra, med nån annan pga vi alla har olika förutsättningar & utgångspunkter i livet - så håller jag med. Jag tror att det som blir så skevt för oss med H.T är att hon är så verklighetsfrånvänd från sin egen verklighet & 0% ödmjuk. Tänk vilken annorlunda bild man haft av henne om hon liksom erkände fel & brister, tog lärdom, hade lite självdistans osv..
Citera
2024-07-09, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steinn
Även om jag tycker att man inte ska jämföra, varken sig själv eller andra, med nån annan pga vi alla har olika förutsättningar & utgångspunkter i livet - så håller jag med. Jag tror att det som blir så skevt för oss med H.T är att hon är så verklighetsfrånvänd från sin egen verklighet & 0% ödmjuk. Tänk vilken annorlunda bild man haft av henne om hon liksom erkände fel & brister, tog lärdom, hade lite självdistans osv..

Ja det är ju det som är kärnan i problemet med HT. Hon vägrar inse sina begränsningar och vill ju absolut inte ha några tips och råd. Det var likadant under IVF-resan, hon undanbad sig tips hela tiden för hon visste redan precis allt och var proffs på det. Likadant är det ju nu med föräldraskapet. Typ det enda hon frågar om är när andras "kiddos" vaknar på morgonen!
Citera
2024-07-09, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steinn

Då skulle den här tråden aldrig kommit till, även om den skulle ha gjort det så skulle det inte varit så många som sökte sig hit och skriver av sig "sin frustration".
Citera
2024-07-09, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Dessutom vet man att HT följer dessa personer, tänker hon inte själv på vilken himmelsvid skillnad det är på vad dom presterar jämfört med henne?

Jag tror att hon tror att hon är likadan som dom. Att hon gör lika mycket. Iallafall tror jag inte hon är medveten om hur lite hon gör i jämförelse eller skulle erkänna för sig själv att hon kanske inte mår så bra. Jag har känslan av att hon isolerar sig. Umgås bara med familj eller åker till ”säkra” ställen som rusta. Men vågar inte utmana sig till att ex besöka öppna förskolan eller träffa folk hon inte känner. Har tidigare sagt att jag tror hon är introvert med social fobi. Det blir ju inte bättre av att man isolerar sig med sitt barn hemma och bara kan åka iväg om kebaben är med.
Citera
2024-07-09, 09:40
Medlem
Håller med om det som skrivs här ovan om SL och CL men jag kan verkligen inte förstå att de som gör så bra content sitter och kommenterar med hjärtan på Hannas usla inlägg.
Och hur kan hennes följare hylla hennes inlägg på alla sätt och vis, vem är ens de som gör det? Finns det hur många "Hannor" som helst runtom i Sverige?
Citera
2024-07-09, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petgrief
Jag tror att hon tror att hon är likadan som dom. Att hon gör lika mycket. Iallafall tror jag inte hon är medveten om hur lite hon gör i jämförelse eller skulle erkänna för sig själv att hon kanske inte mår så bra. Jag har känslan av att hon isolerar sig. Umgås bara med familj eller åker till ”säkra” ställen som rusta. Men vågar inte utmana sig till att ex besöka öppna förskolan eller träffa folk hon inte känner. Har tidigare sagt att jag tror hon är introvert med social fobi. Det blir ju inte bättre av att man isolerar sig med sitt barn hemma och bara kan åka iväg om kebaben är med.

Men hur kan hon åka till dessa affärer hela tiden om hon är rädd för folk? Det är väl bland annat det som social fobi är. Och sen ingår det väl att man är rädd för att vara fel och rädd för att göra bort sig men det gör hon ju hela tiden utan problem. Lägga upp en bild på ett halvätet päron är ju litegrann bortgjort.

Oavsett vad hon har och inte har är det hennes förbaskade skyldighet att ta itu med sina issues isåfall för barnets skull. Men jag tror inte hon tycker hon har några problem, och det är ju problemet.
Citera
2024-07-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Håller med om det som skrivs här ovan om SL och CL men jag kan verkligen inte förstå att de som gör så bra content sitter och kommenterar med hjärtan på Hannas usla inlägg.
Och hur kan hennes följare hylla hennes inlägg på alla sätt och vis, vem är ens de som gör det? Finns det hur många "Hannor" som helst runtom i Sverige?

En av mina barndomsvänner och en föredetta studiekamrat är fan av Hanna, det är mycket hyllande av att hon visar upp "hur det ser ut up riktigt". Samma personer hyllar konton där smala kvinnor böjer sig för att pressa fram magvalkar för att "alla har valkar" och personer med fetma som är "jättehälsosamma, för vikt är bara en siffra". Båda har haft ätstörningar och har svängt väldigt mycket åt hållet "kolla vad lycklig jag är!!!!!". Har en fördom om att många av Hannas följare är liknande 🙈
Citera
2024-07-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partiell
En av mina barndomsvänner och en föredetta studiekamrat är fan av Hanna, det är mycket hyllande av att hon visar upp "hur det ser ut up riktigt". Samma personer hyllar konton där smala kvinnor böjer sig för att pressa fram magvalkar för att "alla har valkar" och personer med fetma som är "jättehälsosamma, för vikt är bara en siffra". Båda har haft ätstörningar och har svängt väldigt mycket åt hållet "kolla vad lycklig jag är!!!!!". Har en fördom om att många av Hannas följare är liknande 🙈
Ja precis, ser man till de som kommenterat ser inte alla ut att vara speciellt högbegåvade direkt. En bekant följer henne och kommenterar ibland och hon är en sån som skulle kunnat hamna i både Lyxfällan och Arga snickaren, onödig shopping och resor istället för att fixa huset som håller på att rasa ihop.
Citera
2024-07-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
De vill ju bara ha nya följare till sina konton, det är en låtsasvänskap. Vilket jag tycker är fult i sig och följer inte de där två av den anledningen. CL är dessutom otrevlig i pm.
Citera
2024-07-09, 11:58
Medlem
Senaste storyn ”jag har provat att göra citronsås själv, men ingen är så god som denna…”
Nej Hanna jag tror INTE du provat att göra egen citronsås, stå för att du tycker halvfabrikatsskit är bra istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in