Citat:
Ursprungligen postat av
petgrief
Jag tror att hon tror att hon är likadan som dom. Att hon gör lika mycket. Iallafall tror jag inte hon är medveten om hur lite hon gör i jämförelse eller skulle erkänna för sig själv att hon kanske inte mår så bra. Jag har känslan av att hon isolerar sig. Umgås bara med familj eller åker till ”säkra” ställen som rusta. Men vågar inte utmana sig till att ex besöka öppna förskolan eller träffa folk hon inte känner. Har tidigare sagt att jag tror hon är introvert med social fobi. Det blir ju inte bättre av att man isolerar sig med sitt barn hemma och bara kan åka iväg om kebaben är med.
Men hur kan hon åka till dessa affärer hela tiden om hon är rädd för folk? Det är väl bland annat det som social fobi är. Och sen ingår det väl att man är rädd för att vara fel och rädd för att göra bort sig men det gör hon ju hela tiden utan problem. Lägga upp en bild på ett halvätet päron är ju litegrann bortgjort.
Oavsett vad hon har och inte har är det hennes förbaskade skyldighet att ta itu med sina issues isåfall för barnets skull. Men jag tror inte hon tycker hon har några problem, och det är ju problemet.