2024-07-09, 00:13
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ditt lilla vidriga kräk! Ryssland bombar ett barnsjukhus och din respons är såklart att du inte tror att Ryssland gjort det eftersom ditt älskade Ryssland aldrig enligt dig kan begå vidrigheter, trots att historien visat att Ryssland är kapabla till just det!

Fy fan vad jag äcklas av att du andas svensk luft! Du borde skickas till Ryssland så vi slapp dig ditt äckliga jävla skadedjur!!!

Ni borde förespråka mer fredsförhandling och mindre vapen, istället för tvärtom, så att vi slipper sådant här. Men det förstår ni inte, i era känsloutbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Kan du inte med åka dit ditt äckliga kreatur.

Vad ska jag göra på Nato-mötet?
Citera
2024-07-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DexterSinister
Om man använder en Kh-101 så är det väldigt hög sannolikhet att man träffar det man siktar på, då den har en ett precisionsfel på bara 6-7 meter enligt ryssarna själva.

Ryska TASS anger:
"Russia’s Kh-101 cruise missiles, ... , have a circular error probable of no more than seven meters"

Så enligt ryssarna själva träffar den det man siktar på. Eftersom det var en oskadad kryssningsrobot som nåde fram (vilket det finns ett antal videor på) så är den enkla slutsatsen att ryssarna siktade på sjukhuset.

Tack för ditt excellenta svar! Jag var också ganska övertygad om att man brukar träffa det man siktar på.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Jag ställer frågan igen:

Vad är oddsen att de träffar ett barnsjukhus?

Suck it in, Rumpkorven!
Citera
2024-07-09, 00:17
Medlem
Tratten52s avatar
Rysk precisionsgps GLONASS +/- 1km träffsäkerhet 😎
Citera
2024-07-09, 00:20
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Tagga ner lite din sinnes-sjuka NPC-mupp. Det är jäkligt märkligt att ryssarna skulle medvetet slösa en dyr missil på ett barnsjukhus när dom har hela världens ögon på sig.
Det är för jävligt att det har hänt, men sådana som du reagerar likt en kvinna med känslor istället för att först försöka att analysera situationen. UA har sedan 2014 bombat ålderdomshem, skolor, & andra civila mål (som mkt väl också kan har varit felplacerade bombningar)

Nja. Det är inte så märkligt om man väger in vad Rysslands styre verkar tycka om människoliv. Men innerst inne hoppas jag att det var en miss, för de människor som anser det vara ok att spränga ett barnsjukhus hoppas jag inte vandrar på vår jord.

Men jag vet inte när det kommer till styret i Ryssland.
Citera
2024-07-09, 00:25
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Hög sannolikhet om man har militära mål vid sjukhus.
Nej. Låg det militära målet vägg i vägg med sjukhuset eller?
Citera
2024-07-09, 00:28
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Ni borde förespråka mer fredsförhandling och mindre vapen, istället för tvärtom, så att vi slipper sådant här. Men det förstår ni inte, i era känsloutbrott.

Vad ska jag göra på Nato-mötet?
Ryssland kan retirera tillbaka till sitt eget land kch sluta bedriva aggressionskrig. Då är kriget slut på studs. Det låter väl som en bra lösning för alla inblandade?
Citera
2024-07-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Ytterst vidrigt. USA behöver steppa upp nu.

Varför behöver dom det?
Vad har dom med detta att göra?

”Krig i Europa. -ring USA”?….
Citera
2024-07-09, 00:32
Medlem
COV-NL63s avatar
Kh-101 kryssningsrobot mot barnsjukhus i Kyiv. 400 kg stridsdel. Uppgiven CEP (träffsäkerhet) på <10 m. Flera parallella navigeringssystem för att undvika utstörning, inkl. terrängföljning från kartdatabas. Man träffar det mål man programmerat.
https://x.com/wisemanswisdoms/status/1810410910118552059

Men när man läser vad en anställd på SVT skriver om detta är det svårt att inte initiera en utredning om eventuellt kompromat från hans tid i Moskva

https://x.com/LarssssBe/status/1810334077762900042
Citera
2024-07-09, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Det är angriparens ansvar när man beskjuter städer och i närheten av sjukhus.
Detta är ett solklart krigsbrott.

Du verkar helt enkelt dum i huvet?

Du menar att någon mupp på Flashback i Sverige skulle kunna bedöma o t.o.m. döma, att detta är ett krigsbrott!?

Vad baserar du din analys och ditt beslut på?
Citera
2024-07-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ditt lilla vidriga kräk! Ryssland bombar ett barnsjukhus och din respons är såklart att du inte tror att Ryssland gjort det eftersom ditt älskade Ryssland aldrig enligt dig kan begå vidrigheter, trots att historien visat att Ryssland är kapabla till just det!

Fy fan vad jag äcklas av att du andas svensk luft! Du borde skickas till Ryssland så vi slapp dig ditt äckliga jävla skadedjur!!!

Hur vet du att Ryssland bombat ett barnsjukhus? (Fö synd att du inte råkade vara inlagd där, för hjärn transplantation)
Citera
2024-07-09, 00:42
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Hur vet du att Ryssland bombat ett barnsjukhus? (Fö synd att du inte råkade vara inlagd där, för hjärn transplantation)

Du har haft ditt huvud under en rysk sten idag om jag förstår rätt...
Citera
2024-07-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Om du kan gå tillbaka några steg i tråden så ser man flera klipp/källor m.m. Tyvärr måste man göra dig ledsen din lilla rysskramare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in