2024-07-08, 23:21
Medlem
HRTs avatar
Vad är mest skämmigt?

Ryssarna bombar sjukhus med barn

Ryssarnas vapen är såpass dåliga att man inte vet vad man träffar.

Patetiska ryska inavlade troll ni är fullständigt vedervärdiga
Citera
2024-07-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Var kan jag läsa mer om Ukrainas användande av mänskliga sköldar?

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2022/08/ukraine-ukrainian-fighting-tactics-endanger-civilians/
Citera
2024-07-08, 23:22
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Desinformation. I lunchekot framgick att det var rester av en nedskjuten robot som ramlade ner. Således direkt felaktigt och lögn att påstå att "Putin bombar barnsjukhus" eller "barnssjukhus beskjuts".
Men är det propagandakrig så är det.
Fast det var ju Rysslands bomb som hamnade där. Kan dom inte säkerställa att den inte hamnar där ska dom inte skjuta, då är dom likgiltiga inför att bomba ett barnsjukhus. Man skjuter inte i närheten, kiev ligger långt in i Ukraina och är inget hot. Hur många av Ukrainas bomber har skjutits in i Moskva tillexempel?
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Jag köper helt enkelt inte att det var medvetet och planerat att bomba ett barnsjukhus. Knappt ens superskurkar i Hollywoodfilmer skulle befatta sig med sådana handlingar.

Vad exakt skulle Ryssland tjäna på detta?

Även om de är ens fiender så är jag skeptisk till att någon skulle fatta ett beslut att göra något sånt.

Jag har svårt att ta till mig att Putins föregångare Hitler lät mörda 6 miljoner judar, men ändå gjorde han det. Samma sak med Putin nu, han är inte förnuftig och kan inte bedömas enligt förnuftiga regler. Vad tjänade Hitler på att döda 6 miljoner judar?
Citera
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Hur vet du att det ej funnits militära mål i närheten av det du kallar civila byggnader? Ukraina har fått kritik för att använda mänskliga sköldar.
Vad är oddsen att de skulle "råka" träffa barnsjukhuset? Kom igen Ivan?
Citera
2024-07-08, 23:25
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Vadå krigets lagar?
Vart står dessa lagar?
Tror du verkligen att de har i något krig någonsin analyserat på detta sätt:
"vänta, skjut inte ner den roboten, vi måste kolla först så inte civila kommer få robotskrotet på sig under den"

Om du inte visste det, så är krig på liv och död. Dör inte dom så dör vi.
Men du verkar ju vara Jesus där hemifrån soffan. Inte ens en oskyldig fjäril hade dött om du var Putin eller?
Nej, om inga ryssar skjuter så kommer inga ryssar att dö. Det är inte Ukraina som attackerar Ryssland.
Citera
2024-07-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Litar inte på något som kommer från medier längre tyvärr. Hela detta krig bygger på felaktiga saker och lögner så jag kommer välja att inte tro på detta heller eftersom dom kommer knappast utreds vad som skett . Undrar varför

Är din favoritfärg blå? Favoritglassen är Tiptop?

Ingen bryr sig vad du tycker. Kom med sakliga källor istället för att spela pajas. Så vi börjar on topic. Fem sakliga vedertagna källor på att Putin inte har bombat barnsjukhuset i Kiev. Tack för ditt samarbete.
Citera
Medlem
ForumApaches avatar
Hoppas Ukraina svarar med samma mått. Ren terrorbombning av civila mål i Ryzzhelvetet dygnet runt. Jag vill se ryska barnsjukhus, dagis, skolor, stationer, köpcentra, bostadsområden terrorbombas skoningslöst dygnet runt från och med nu.
Citera
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Desinformation. I lunchekot framgick att det var rester av en nedskjuten robot som ramlade ner. Således direkt felaktigt och lögn att påstå att "Putin bombar barnsjukhus" eller "barnssjukhus beskjuts".
Men är det propagandakrig så är det.
Ryssland skjuter robotar mot Ukrainska städer, det är fullt rimligt att påstå att Ryssland bombar barnsjukhus.
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag har svårt att ta till mig att Putins föregångare Hitler lät mörda 6 miljoner judar, men ändå gjorde han det. Samma sak med Putin nu, han är inte förnuftig och kan inte bedömas enligt förnuftiga regler. Vad tjänade Hitler på att döda 6 miljoner judar?
Exakt så, Putin gör ingen skillnad på barn och vuxna. För honom är dödandet det viktigaste i sig.
Citera
2024-07-08, 23:27
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Litar inte på något som kommer från medier längre tyvärr. Hela detta krig bygger på felaktiga saker och lögner så jag kommer välja att inte tro på detta heller eftersom dom kommer knappast utreds vad som skett . Undrar varför
Vad ska utredas? Ryssland skjuter raketer mot ukrainska städer.
Citera
2024-07-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Vad är oddsen att de skulle "råka" träffa barnsjukhuset? Kom igen Ivan?

Om Ukraina har militära mål i eller i närheten av skolor och sjukhus så ökar risken för att civila stryker med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in